Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,45 (13%)
Cena ar atlaidi*:
3,04
Pirkt
Identifikators:619417
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 22.05.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Zigmunds Freids (1856 – 1939)( psihoseksuālās attīstības stadijas)
Margareta Mālere ( 1897 – 1985) (psihoanalītiskā attīstības teorija)
Donalds Vinikots (1896 – 1971)
Ēriks Eriksons (1902-1994) ( psihosociālās attīstības stadijas)
Lorenss Kolbergs (morālās attīstības stadijas)
Džeina Lovingera (Ego attīstības stadijas)

Žans Piažē (1896 – 1980) (kognitīvās attīstības teorija)
Ž. Piažē pētīja bērnu kognitīvo – izziņas, attīstību, proti, procesu, kurā iegūst zināšanas (uztveri, domāšanu, atmiņu). Ž. Piažē novēroja bērnu intelekta izmaiņas; intelektu viņš nosauca par dzīves pamatfunkciju, kas nodrošina adaptāciju vidē. Zinātnieks novēroja bērnu intelektuālo attīstību un viņu intelekta nepilnības salīdzinājumā ar lielākiem bērniem un pieaugušajiem. Viņš izmantoja klīniskās psiholoģijas metodi, konkrēti – jautājumus un uzdevumus ( testus). Ž. Piažē parādīja, ka ir trīs galvenās kognitīvās shēmas jeb izziņas veidi, kas, bērnam augot, viena otru nomaina; tās ir sensorimotorā, simboliskā un operacionālā shēma.
1. stadija Sensorimotorā ( 0 – 2 gadi) – izpaužas bērna uzvedībā, reaģējot uz objektu. To, kā bērns uztver un reaģē uz priekšmetu, parāda viņa uzvedība. Bērna zināšanas ir ierobežotas ar to pieredzi, ko viņš iegūst darbībā.
Sensorimotoro stadiju Ž. Piažē iedalīja 6-ās apakšstadijās:
1. Apakšstadija 0 – 1 mēnesis ( tiek trenēti iedzimtie beznosacījuma refleksi, kas ir pamats zināšanu ieguvei. Bērns lieto asimilāciju un akomodāciju, piem. sūkā krūti, gan pirkstu, gan mantiņu).
2. Apakšstadija 1 – 4 mēneši ( bērns atklāj patīkamas darbības ar savu ķermeni, kas tiek sauktas par primārām cirkulārām reakcijām).
3. Apakšstadija 4 – 8 mēneši ( bērni atklāj, ka var izdarīt interesantas darbības ar ārējiem objektiem – sekundārās cirkulārās reakcijas).
4. Apakšstadija 8 – 12 mēneši (vairāku darbību apvienošanas un saskaņošana – sekundārā shēma : koordinācija, rezultātā mērķtiecīga darbība).
5. Apakšstadija 12 – 18 mēneši ( terciārās cirkulārās reakcijas, lai sasniegtu rezultātu, bērns mēģina īstenot jaunas problēmu risināšanas metodes).


Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,31 €
Materiālu komplekts Nr. 1332462
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Bērna attīstība 0-3 gadu vecumā pēc vairāku autoru teorijām”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/619417

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties