1) Kādas ir Latvijas mediju sistēmas vispārējās iezīmes 21.gadsimta sākumā?
Lai gan globalizācijas tendences sekmē informācijas sabiedrības veidošanos, 21. gadsimta sākumā Latvijas mediju vidē trūkst mērķtiecīga plāna, kurš tiktu īstenots visos pārvaldības līmeņos. Šajā laika periodā Latvijas mediji vēl atrodas attīstības procesā, cenšoties navigēt vārda brīvību un veidot kopējas žurnālistikas kvalitātes nostādnes, lai žurnālisti saprastu savu atbildību pret sabiedrību.
Digitalizācijas ietekmē mainās informācijas iegūšanas vieta – palielinās interneta lietotāju skaits. Arī tradicionālie mediji cenšas savu saturu piedāvāt digitālā formātā, veidojot ziņu arhīvus un veidojot sižetus tieši tai publikai, kas saturu patērē internetā.
Informācijas plūsmai kļūstot aktīvākai un plašākai, aktualizējas nacionālās identitātes jautājums, ir novērojama mediju pārstāvju valodas paviršība. Aizvien biežāk masu medijos sastopamais saturs tiek vienkāršots, kā rezultātā samazinās pētnieciskās žurnālistikas īpatsvars un palielinās izklaides satura patērēšanas iespējas. To var skaidrot ar mediju privatizāciju.
…