Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
9,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:934980
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 06.09.2005.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

1.Administratīvā procesa jēdziens.
Administratīvā procesa tiesības – kārtība, kā, izejot admonistratīvā procesa stadijas, var panākt materiālo tiesību normu pilnīgu īstenošanu, tās ir tiesības, kas nosaka administratīvās lietas virzību.
Administratīvā procesa tiesības kā zinātne ir teorētisko zināšānu kopums par administratīvo tiesību subjektiem, viņu kompetenci, darbības kārtību, par administratīvās lietas izspriešanu un arī lēmumu uzrakstīšanas un kontroles kārtību. Administratīvā procesa tiesības kalpo par ivformācijas bāzi administratīvi procesuālo normu formulēšanai.
Administratīvajiem procesiem piemīt ne tikai visas juridisko procesu pazīmes, bet arī īpatnības: tā ir mērķtiecīga valsts izpildvaras subjektu darbība; valsts administrācijas darbība ir vērsta uz konkrētu, tai uzticētu lietu izlemšanu saskaņā ar likumiem; valsts administrācijas darbību pilnīgi, detalizēti, precīzi regulē administratīvās tiesības – precīzāk – to administratīvi procesuālās normas; administratīvie procesi parasti ir vienkāršāki no procedūras viedokļa. Lietas var izskatīt rakstiski vai mutiski.
Ar administratīvoprocesu visbiežāk lietotā nozīmē saprot administratīvo aktu izdošanas, apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtību.
2.Administratīvā procesa būtība un veidi.
Administratīvā procesa tiesības nosaka, kā valsts pārvalde konkrētā gadījumā drīkst rīkoties pret indivīdu un kādas ir indivīda tiesības neatkarīgā tiesā pārbaudīt šīs rīcības tiesiskumu.
Administratīvajam procesam jānodrošina materiālo administratīvo tiesību normu pielietošana valsts pārvaldes sfērā, lai sasniegtu noteiktus juridiskus rezultātus.
Administratīvā procesa tiesības sastāv no trijiem blokiem: Teorētiskais bloks Viedokļi, doktrīnas Normatīvais bloks Spēkā esošie normatīvie akti (spēkā esošie tiesību avoti), citi tiesību avoti ( LR Satversmes tiesas spriedumi kā tiesību avots). Praktiskais bloks Informācija par tiesību aktu realizāciju; šajā blokā veidojas viedokļi. Lai mainītu doktrīnas viedokli, nepieciešami grozījumi tiesību aktos. Radās koncepcija. Tā ir pamatā likumprojēktiem vai noteikumu projektiem.
Administratīvā procesa tiesības nosaka administratīvās lietas virzību.
Aplūkojot administratīvo procesu no no struktūras viedokļa, izšķir divas izpausmes: tas ir ārējs process, kas noris starp iestādi, kura apveltīta ar noteiktām publiskas varas pilnvarām, un fizisko vai privāto tiesību juridisko personu; administratīvā procesa izpausme ir iekšējs process, kas notiek, starp iestādēm risinot piekritības jautājumus, ievācot ziņas utml.
3.Administratīvā procesa mērķi un uzdevumi.
Vispirms ir jābūt skaidrai izpratnei par administratīvā procesa uzdevumiem. Tieši šo problēmu apgāja padomju tiesību zinātnieki, kuri aizstāvēja ideju par šādas tiesību nozares izveidošanu padomju tiesību sistēmā. Tā viens no šīs idejas aizstāvjiem prof. V.Sorokins savā grāmatā, kurā viņš aizstāv administratīvi procesuālo tiesību kā patstāvīgas tiesību nozares izveidošanas nepieciešamību, izvairās runāt par šīs tiesību nozares uzdevumiem. Viņš šīs tiesību nozares nepieciešamību pamato tikai ar to apstākli, ka katrai materiālo tiesību nozarei ir nepieciešama atbilstoša procesuālo tiesību nozare, tādējādi atkārtojot K.Marksa tēzi par to, ka "process ir materiālā likuma eksistences forma, materiālām tiesībām ir nepieciešamas tām atbilstošas procesuālās tiesības". Šai domai ir zināma jēga, tomēr tiesību sistēmas attīstība ir pierādījusi, ka materiālās tiesības attīstās straujāk un sakarā ar to apjoma paplašināšanos notiek jaunu materiālo tiesību nozaru veidošanās, kas ne obligāti izsauc nepieciešamību izveidot jaunas procesuālo tiesību nozares. Taču nevarēja no prof. Sorokina prasīt, lai viņš atklāti runātu par nepieciešamību kontrolēt padomju birokrātisko mašīnu.
Latvijas tiesību teorija šajā jautājumā trīsdesmitajos gados bija pavirzījusies tālāk. Tā prof. K.Dišlers, runājot par administratīvā procesa uzdevumiem, norādīja, ka administratīvā procesa uzdevums ir ne tikai aizstāvēt kādas personas subjektīvās tiesības, bet arī novērst likumu un saistošo noteikumu pārkāpumus kādas administratīvās iestādes vai amatpersonas darbībā. Šie uzdevumi arī šobrīd ir jāliek jaunveidojamās tiesību nozares pamatā.…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1208189
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties