Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,49
Ietaupījums:
1,42 (19%)
Cena ar atlaidi*:
6,07
Pirkt
Identifikators:621207
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 17.12.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Latvijas jaunās demokrātijas politiskās norises visdrīzāk nevar pamatoti skaidrot no plurālistiskā viedokļa, jo diezin vai politiskās organizācijas veidojušās kā iedzīvotāju grupu interešu pārstāvniecības, tāpat visdrīzāk nevar runāt par reālu iedzīvotāju un elites interešu saskaņošanas iespējamību tuvākajā laikā. Vēl neiespējamāk ir vērsties pēc padoma participatorajā demokrātijas skaidrojumā. Arī Lipharta konsen­susa teorija visdrīzāk nav piemērojama Latvijas politiskajai dzīvei, lai gan Latvija pārstāv segmentāru sabiedrību.
Grūti atcerēties ziņu raidījumu televīzijā, kur analizējot Latvijas politisko dzīvi netiek pieminēta ekonomisko grupējumu cīņa, konkurences cīņa par amatiem vai norāde uz lobismu. Šis fakts rosina interesi vispārīgi aplūkot, kā politiku skaidro politikas ekonomiskās teorijas.

Ekonomiskā tirgus analoģijas politikā

Daudzi mūdienu politologi apskata demokrātisku politisko sistēmu no ekonomiskā determinisma pozīcijām. Viņuprāt, politiskās sistēmas funkcionalitāti nodrošina konfliktējošu spēku līdzsvars, kas tiek panākts ar to, ka sistēma (institūcijas, ideoloģija) uzstāda prasības likumdošanas un izpildvaras līmenī, arī pateicoties partiju sāncensībai un politiķu cīņai par vēlētāju balsīm, kā arī pilsoņu centieniem panākt vēlamos rezultātus.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,28 €
Materiālu komplekts Nr. 1146783
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Viendimensijas pircējs politiskajā tirgū”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/621207

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties