Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
2,99
Ietaupījums:
0,54 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,45
Pirkt
Identifikators:567538
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.06.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Pētījumam teorētiskais pamatojums   
2.  LU „X” zinātniskā institūta apraksts   
3.  Pētījuma rezultātu apkopojums   
Darba fragmentsAizvērt

Organizācijas kultūra ir tās dalībnieku vienotu priekšstatu sistēma par to, ar ko šī organizācija atšķiras no citas organizācijas.
Varētu teikt arī, ka organizācijas kultūra ir tajā dominējošās vērtības. Organizācijā valdošā vērtību sistēma un uz tās balstītās sociālās normas veido organizācijas kultūras līmeni.
Organizācijas kultūra ir veids, kā noris organizācijas ikdiena (tradīcijas, normas), sapratne par to, kas organizācijā ir pieņemts un kas ne, par ko slavē un par ko apbalvo, kas un par ko saņem atzinību. Tas viennozīmīgi ir organizāciju kopā saturošs spēks.
Organizācijas kultūra ir ciešā saistībā ar organizācijas efektivitāti. Zinātnieki ir pierādījuši, ka organizācijas efektivitāte ir atkarīga no tā, cik spēcīga ir tās kultūra. Organizācijas ar stipru kultūru parasti ir veiksmīgas. Tās palīdz organizācijām divējādi: darbinieki zina, kā rīkoties un ko no viņiem sagaida; kultūra dod darbiniekiem mērķa izjūtu un nodrošina labvēlīgu attieksmi pret organizāciju.
Pēc K.Kamerona un R.Kvinna teorijas organizāciju kultūras iedalās 4 veidos:
1.Klana kultūra - draudzīga gaisotne, organizācija līdzīga ģimenei. Vadītājus uztver kā vecākus. Organizāciju vieno savstarpēja uzticēšanās un tradīcijas. Organizācija uzņemas atbildību par saviem darbiniekiem. Akcents uz ilglaicīgu izdevīgumu, attīstot darbiniekus un radot saliedētu kolektīvu. Panākumus gūst ar labvēlīgu attieksmi pret klientiem. Organizācija atbalsta komandas darbu.
2.Adhokratiskā (radošā) kultūra - dinamiska uzņēmējdarbība un radošums. Augsta gatavība riskēt. Līderi ir tie, kas ir gatavi uzsākt jaunas lietas un riskēt. Saliedējošais elements ir gatavība uzsākt jauno un eksperimentēt. Uzsvērta nepieciešamība atrasties starp līderiem. Ilglaicīgā perspektīvais akcents uz izaugsmi un jaunu resursu iegūšanu. Organizācija atbalsta personīgo iniciatīvu un neatkarību.
3.Hierarhiskā kultūra - formalizēts un strukturēts. Procedūras nosaka cilvēku darbību. Līderi lepojas ar spēju racionāli koordinēt un organizēt. Būtiski ir noturēt vienmērīgu darbības ritmu. Organizāciju apvieno formālie nolikumi un oficiālā politika. Ilgākā perspektīva ir svarīgi noturēt stabilitāti un operāciju rentabilitāti. Panākumus nosaka piegāžu savlaicīgums, grafiku ievērošana un zemas izmaksas.…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Uzņēmuma "x" kultūras pētījums”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/567538

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties