Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
12,99
Ietaupījums:
1,82 (14%)
Cena ar atlaidi*:
11,17
Pirkt
Identifikators:603556
Vērtējums:
Publicēts: 06.06.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Atceroties Bībeli par jautājumu, cik dzimšu patiesībā ir, nevar rasties nekādu divdomību pastāv vīrietis un sieviete, jo Dievs sākumā ir radījis vīrieti pēc savas līdzības un no vīrieša ribas viņš ir radījis sievieti. Kristīgajā pasaulē vadoties pēc Bībeles tā arī pastāv divas dzimtas.Bet šīs jautājums kļūst diezgan sarežģīts ja ņem vērā citus interesantus faktorus: kā katra atsevišķa kultūra uztver dzimtas, kādi ir šo kultūru lingvistiskie vārdi, ar kuriem tiek apzīmētas dzimtas, kādā veidā notiek bērnu socializācijā kādā sabiedrībā, kā katrs konkrēts cilvēks uztver savu dzimumu, kas ir transvestīti un kāda attieksme pret tiem pastāv sabiedrībā. Šie fakti ļoti komplicē jautājumu par to cik īstenībā pastāv dzimšu. Tomēr tas nav tik sarežģīti vadoties pēc fiziskām atšķirībām, jo pastāv tikai divas: atbildes divi dzimumi, vai trīs dzimumi. Savukārt ja ņemt vērā cilvēku psiholoģiskos faktorus un attieksmi pret savu iekšējo pasauli tad jautājums ir diezgan sarežģīts, jo vīrietis sevī var atrast sieviešu iezīmes un vēlmi būt par sievieti, vai pārveidot sevi par sievieti, tomēr viņš neuzskata sevi par homoseksuāli. Bet var būt vīrieši, kas uzskata sevi par vīriešiem, un tomēr viņiem seksuālā ziņā patīk vīrieši. Ir arī vīrieši, kuri grib būt vienlaicīgi par vīrieti un sievieti un stājās seksuālās attiecībās gan ar sieviešu dzimuma pārstāvies, gan ar vīrieša dzimumā pārstāvjiem. Tomēr izvērtējot gan visus fiziskus, gan psiholoģiskos faktorus pastāv tikai divas dzimtas sieviešu un vīriešu. Taču šī hipotēze liektos neloģiskā priekš navajo tautas, kas atzīs trīs dzimumus: sieviešu, vīriešu un „nadla” , kas vienlaicīgi ir abu dzimšu pārstāvis. Tas liktos neloģiski arī Indijai, kur pastāv cilvēku grupa, kura saucās „hijara”, kas mūsu uztvere ir transvestīti, kuri tiek uzskatīti par trešo dzimtu. Tāpēc ir svarīgi izprast nevis vai šie cilvēki tiešām trešā dzimte, bet kā tas tiek uztverts dažādās kultūrās un vai transvestīti uztver sevi kā trešo dzimti. Nākošais interesants jautājums ir kādā veidā sievietes un vīrieši izpauž savu identitāti un piederību savai dzimtai. Vēl viens svarīgs un interesants jautājums ir par to, kā dažādās kultūrās pretēja dzimumu atšķirīgas īpašības tiek interpretētas attiecībā pret savu dzimumu, kāpēc sievietes slimo ar anoreksiju un kāpēc mihinaku vīrieši mēģina savos rituālos attēlot, ka viņiem notiek menstruācijas. …

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālā antropoloģija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/603556

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties