Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,85 (19%)
Cena ar atlaidi*:
3,64
Pirkt
Identifikators:437187
Vērtējums:
Publicēts: 08.12.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

2.4. Reklāmas negatīvās puses
Masu mēdiju reklāmas radītais iespaids uz sabiedrību kopumā tiek vērtēts negatīvi. No ekonomiskā viedokļa liels mīnuss ir tas, ka paši cilvēki ir spiesti maksāt par reklāmu masu mēdijos, jo tās izmaksas parasti tiek iekļautas reklamējamās preces cenā. Satraucošs ir arī fakts, ka reklāmās bieži vien tiek pārspīlētas produkta labās īpašības un slēptas nepilnības. Ja reklamētas tiek preces, kuras cilvēks nav spējīgs iegādāties sava ekonomiskā stāvokļa dēļ, tas viņam var radīt zināmu morālu diskomfortu [3.3.].
2.1. nodaļā tika apskatīta cigarešu reklāmas kampaņa, kuras laikā uzņēmuma Camel cigarešu tirgus daļa pieauga no 0.5% līdz 33%. Daudzi pīpētāji reklāmas iespaidoti nomainīja cigarešu marku uz Camel. Bet fakts ir arī tāds, ka daudzi cilvēki (konkrēts skaits gan nav zināms) pēc šīs reklāmas pievērsās smēķēšanai, kas būtībā nozīmē negatīvu iespaidu uz sabiedrības fizisko veselību (ja smēķēšanu, protams, uzskata par cilvēkam kaitīgu). Interesanti ir arī tas, ka pāris gadus pēc šīs kampaņas iznākšanas ASV tika veikts sociālais pētījums [3.2.], kurā atklāts, ka bērni vecumā 5 - 6 gadiem nepazīst populārākos Disneja multeņu varoņus, bet toties pazīst Camel cigarešu zvēra talismanu, kas zināmā mērā, nākotnē viņus padara par potenciāliem cigarešu patērētājiem.
Līdz ar to var secināt, ka reklāma negatīvi iespaido sabiedrības ekonomiskos, psiholoģiskos, sociālos un pat fiziskos aspektus.

2.5. Reklāmas pozitīvās puses
Vienīgais patiesais labums, ko reklāma dod sabiedrībai ir informācija. Bez reklāmas informācija par jauniem produktiem, pakalpojumiem un tirdzniecības zīmoliem izplatītos relatīvi lēnu. Cilvēki visticamāk izvairītos no jaunu aizvietotāj-produktu un pakalpojumu pirkšanas, kas savukārt kavētu jaunu uzņēmumu rašanos. Un, turpinot šo loģisko ķēdi, var nonākt pie secinājuma, ka pilnīga reklāmas neesamība kapitālisma sabiedrībā ļoti negatīvi iespaidotu ekonomiku.
Par spīti savam primārajam uzdevumam - pārliecināt, reklāma ir kļuvusi arī par skaistu un baudāmu mākslas nozari, kurai pievēršas arvien vairāk cilvēku un ne ar mērķi nopelnīt naudu.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Reklāma masu medijos un sabiedrība”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/437187

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties