Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,63 (14%)
Cena ar atlaidi*:
3,86
Pirkt
Identifikators:283802
Vērtējums:
Publicēts: 31.01.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Otrajā gadījumā kamera tiek izmantota līdzpārdzīvojuma sajūtas radīšanai/pastiprināšanai. Kamera šūpojas un pārvietojas, radot iespaidu, ka tā ir kādam rokās – tas rada sajūtu, ka pats skatītājs iesaistās vērojamos notikumos. To pastiprina kameras fokuss – tiek izmantota nepārtraukta fokusa maiņa – uz dažādiem objektiem vai kā reaģējot uz dažādiem notikumiem, slēdzoties starp priekšplānu un dibenplānu. Līdz ar to kamera kā imitē cilvēka acu uztveri – nespēju nofokusēt visus priekšmetus telpā vienlaicīgi, ar tādu kā cilvēcīgi dinamisku pārslēgšanos no viena objekta un otru. Šī kamera rada sava veida līdzpiedalīšanās efektu – statiskais skatītājs tiek iesaistīts pašos notikumos. Papildus kamera izmanto daudzus tuvplāna fokusus – jo īpaši Justine mīmikas izteiksmes – mīmikas fiksēšana filmas pirmajā daļā ir faktiski stāsta virzītājelements.

Filmas gaitā šīs kameras izmantošanas veidi tiek savā veidā miksēti, lai vēl pastiprinātu iespaidus, piemēram, ļaušana iedzīvoties kustīgajā kamerā, lai pēc tās uzliktu ainu ar „fotogrāfisko” kameru, pastiprinot skatītāja līdzpārdzīvojumu. Šī miksēšana iet paralēlēs arī ar filmas montāžas stilu – būtībā varētu uzskatīt, ka filma ir montēta dinamiski ar atsevišķiem klasiskās montāžas elementiem kā akcentiem.

Šī iespaida pastiprināšanai tiek aktīvi izmantota arī mūzika – tā tiek aktīvi izmantota tieši šīs „fotogrāfiskās” kameras ainās, vēl vairāk pastiprinot ainas majestātiskumu, epohālumu un nenovēršamību – kā operveidīgs prikšnesums, stāvot nepārvaramas varas (depresijas) priekšā.

Rezumējums
„Melanholija” ir uzskatāma par autorkino: tajā nav klasiskās Holivudas stila filmas elementu (kamera, darbīgu un uz mērķi orientētu varoņu esamība, nepārprotams vēstījums, strukturēta un uztverama telpa). Un, lai gan „Melanholijā” nav klasiska sadursme starp galvenā varoņa mērķi un iespējām, tomēr tai varētu piedēvēt drāmas žanra nišu. Būtībā tas ir autorkino – drāma, ar izteiktu misticisma nokrāsu un plašu lauku interpretācijām. „Melanholija” – tā ir stilizēta augstas raudzes depresijas uzvara pār cilvēka prātu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,54 €
Materiālu komplekts Nr. 1329172
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Recenzija par Larsa fon Trīra filmu "Melanholija"”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/283802

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties