Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
4,49
Ietaupījums:
0,72 (16%)
Cena ar atlaidi*:
3,77
Pirkt
Identifikators:972991
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 9 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 1995.g. - 2009.g.
Darba fragmentsAizvērt

Izglītība kā sabiedrības atbalss. No sociālā funkcionālisma viedokļa, izglītība rada sociālo stabilitāti divos veidos, - pirmkārt, saprotot savu vietu izglītības sistēmā, skolēni apgūst savas kultūras galvenās normas, vērtības un paražas, un, otrkārt, izglītības sistēma piedāvā iespēju attīstīt viņu spējas un talantus.1 Skola, kā to norāda arī M. Fuko (Michel Foucault), ir vienkārša disciplināra institūcija. Tā ļauj indivīdam neapjukt informācijas gūzmā un iemāca sistematizēt iegūtās zināšanas.2 (Lee, 2000, 73-86)
Izglītība ir kā sabiedrības atbalss. Tas, kā un ko domā sabiedrība, lielākā vai mazākā mērā tiek implicēts izglītības sistēmā un savā ikdienā mēs to redzam pēc 10-15 gadiem. Piemēram, politiskā režīma maiņa Latvijā 20.gs. 90tajos gados un nestabilitāte, neizpratne un viedokļu dažādība par jauno situāciju valstī, autoresprāt, šobrīd atspoguļojas izglītības sistēmā, kad notiek diskusijas par izglītības kvalitāti un domstarpības rodas starp jaunās un vecās izglītības paradigmas piekritējiem.
Paradigmas jēdziens. Vienkārši runājot, vārds paradigma apzīmē tipisku piemēru vai modeli, kuram ir jāseko vai kas ir jāatkārto. Šo jēdziena konotāciju eksaktajās zinātnēs ieviesa filozofs un vēstures zinātnieks Tomass Kūns (Thomas Kuhn)3 , pamazām tas tika ieviests arī sociālajās un humanitārajās zinātnēs.
Būtībā paradigma ir veids, kādā mēs izprotam situācijas, kā mēs uzdodam jautājumus, veidojam saistības un redzam savu nākotni. Indivīds ir pieradis meklēt lomas, ko spēlēt, meklēt šos piemērus, modeļus, lai saprastu kā eksistēt. Izglītība piedāvā veidu kā domāt, vērot pasauli, risināt problēmas, lai varētu iekļauties sabiedrībā.
Kad notiek šī paradigmas maiņa, cilvēks sāk skatīt lietas no citas perspektīvas, jo akcents tiek likts uz citiem mūsu dzīves aspektiem.4

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Paradigmu maiņa izglītībā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/972991

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties