Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
9,99
Ietaupījums:
1,40 (14%)
Cena ar atlaidi*:
8,59
Pirkt
Identifikators:258438
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.05.2006.
Valoda: Angļu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Introduction   
2.  Planning a marketing campaign for a film   
2.1.  Who are the target audiences of the movie   
2.2.  What is the unique selling point of the movie   
2.3.  Cost of the movie marketing   
2.4.  Marketing mix   
2.4.1.  Product   
2.4.2.  Pricing   
2.4.3.  Distribution   
2.4.4.  Advertising and promotion   
3.  The process of movie marketing   
4.  Marketing campaign   
4.1.  Publicity   
4.1.1.  Posters   
4.1.2.  Books   
4.1.3.  Author's celebrity   
4.1.4.  Starts interviews   
4.1.5.  Trailer   
4.1.6.  Official website   
4.2.  Advertising   
4.2.1.  Press advertising   
4.2.2.  Television advertising   
4.2.3.  Radio advertising   
4.3.  Promotion   
4.3.1.  Harry Potter endorsed Coke   
4.3.2.  Merchandising campaigns   
4.3.3.  Sales promotion campaigns   
4.3.4.  Online promotion   
5.  Market research   
6.  Problems of movie marketing   
7.  Conclusion   
Darba fragmentsAizvērt

7Conclusion
To sum up, marketing campaign had contributed to the success of Harry Potter and the Philosopher's Stone from three different areas. These three areas of marketing campaign are publicity, advertising and promotion. Warner Brothers utilized posters, books, author's celebrity, stars interviews, trailer, and official website to increase the awareness of the movie and made the target audience be reached. Advertising and promotions are important marketing tools in today's movie businesses and command a greater portion of the marketing budget. They can encourage the target audience to go to cinema. Warner Brothers took advantage of all available media to advertise and promote the movie in the months leading up the opening of the movie. They used TV, radio, Internet to enhance the audience's interests of the movie and finally this audience made decision to buy the movie tickets. The important role of marketing campaign has been demonstrated in the market-driven of successful movie distribution organization competing in a wide range of market situation. Therefore, the movie marketing company should pay much attention to implement a successful marketing campaign, which will lead to the success of movie marketing and boost the box office.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,92 €
Materiālu komplekts Nr. 1302206
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Movie Marketing”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/258438

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties