Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,99
Ietaupījums:
0,68 (17%)
Cena ar atlaidi*:
3,31
Pirkt
Identifikators:438445
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 31.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 2 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Pastāv uzskats, ka Eiropas Savienība ir kļuvusi par galveno ietekmes objektu nacionālajā mediju regulācijā. Tajā pašā laikā regulācijas mehānismi tiek veidoti dažādās ES institūcijās, kas veido eiropeizācijas politiskos instrumentus un dienaskārtību. Eiropeizācijas procesi veiksmīgi tiek realizēti tādās Eiropas Savienības valstīs kā Francija, Vācija, Itālija, Spānija un Lielbritānija. Tajā pašā laikā eiropeizācija veido attīstības kontinuitāti, jo tās mehānismi nespēj sasniegt galējo robežu.
Visas Eiropas Savienības dalībvalstis ir attīstījušas specifiskas un atšķirīgas mediju regulācijas sistēmas. Eiropeizācijas procesi ir attīstījušies valstu nacionālajā līmenī, kā arī veicinājuši mediju liberalizāciju. Valstu nacionālā politika ir mainījusies resursu sadalē un socializācijas ietekmē.
Apskatot eiropeizācijas ietekmi socializācijas aspektā, var izdalīt divus ES ietekmes mehānismus. Pirmkārt, top-down mehānisms, kurā ES institūcijas nosaka regulācijas formu, kuru realizē nacionālā politika. Tas var izpausties divējādi – tieši (nacionālā vara izpilda ES doto mandātu) un netieši (vai saskaņā ar ES tiek ieviesti nacionālie regulācijas mehānismi jau eiropeizācijas procesā). Otrkārt, bottom-up mehānisms nosaka – kā dalībvalstis nacionālo politiku reprezentē un veido Eiropas līmenī. Tas var izpausties divējādi – formāli (nacionālās tiesas griežas savā lēmuma pieņemšanā Eiropas Kopienu tiesā) un neformāli (nacionālo valstu līderi ietekmē ES veidoto politiku, kas attiecas uz ieviešanas mehānismiem nacionālajās valstīs).

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,52 €
Materiālu komplekts Nr. 1133884
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mediju regulācija. Sabiedriskie un privātie mediji”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/438445

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties