Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,38 (11%)
Cena ar atlaidi*:
3,11
Pirkt
Identifikators:166383
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 29.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
Darba fragmentsAizvērt

Jauniešu subkultūru veidošanās saistās ar sociālo procesu pārmaiņām sabiedrībā. Subkultūra veidojas kā pretnosacījums sabiedrībā pastāvošajai kultūrai. Subkultūra - tā ir kāda cilvēku grupa, kuru apvieno vienotas idejas, uzvedības veids un dzīves stils. Jauniešus apvienojošs faktors ir mūzikas stils, kas ietekmē arī to ģērbšanās stilu. Jauniešus vieno arī sporta veids, kuram tie jūt līdzi.
Komunikāciju tehnoloģijas attīstījās 1950. un 1960. gados, kas saslāņoja jaunus cilvēkus galvenajos modes stilos. Jauni cilvēki attīstīja jaunas subkultūras, kurus iespaidoja Amerikas izveidotie tēli. Jauni cilvēki transformēja masu mediju veidotos imidžus paši savos stilos un subkultūrās.
Pēckara periodā izveidojās tādas subkultūras kā ”rokeri” un ”hipiji”, kas attīstījās līdzīgi dažādās Eiropas valstīs. Taču kustības deva dažādu iespaidu, atšķirīgos veidos dažādās Eiropas daļās, taču tās ietvēra atšķirīgas nozīmes dažādu režīmu ietekmē.
Latvija bija piederīga bijušajam Austrumu blokam, kurā subkultūras manifestēja konfliktu starp oficiālo valsts atbalstīto kultūru un neoficiālo kultūru. Subkultūru attīstība ir saistāma ar savas identitātes meklējumiem, kā raksta H. Karma - ”par visu vairāk mums trūkst sevis paša, trūkst sava ”es”. Gadiem ilgi to deldēja no mūsu apziņas, līdz no mums palika pāri pelēkas bezdomu viduvējības... Lūk, puisis no kaimiņu pagalma, ar gaiļa sekstei līdzīgu frizūru – viņš arī meklē savu ”es””1 . Ar vizuālo izskatu LPSRS jaunietis pauda to, ka tiek apspiest un ierobežots.
Subkultūras pārstāvji ar savu atšķirīgo vizuālo izskatu centās parādīt to, ka pastāv arī alternatīvas, kas krasi atšķīrās no oficiālās uz funkcionalitāti orientētās modes. Tā laika modē valdīja stagnācija, kas tika pasniegta kā nemainīga vērtība, kas jaunatni neapmierināja. ”Maģiskais vārds moderns šo cilvēku uztverē nozīmē visu- skaistumu, eleganci- un mūsdienīgu domāšanas veidu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,37 €
Materiālu komplekts Nr. 1118940
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Jauniešu kultūra un patērēšana Padomju un mūsdienu Latvijā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/166383

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties