Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:486930
 
Vērtējums:
Publicēts: 13.01.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Renē Žirārs: cilvēks, sabiedrība un vardarbība    4
2.  Žirāra mimētisma teorija    5
2.1.  Iekāre    6
2.2.  Mimētiskā sāncensība    7
2.3.  Grēkāža mehānisms    8
3.  Dievs: vardarbība un upuri    10
4.  Bībeles stāsti    11
4.1.  Radīšana un Ēdenes dārzs    11
4.2.  Kains un Ābels    15
4.3.  Desmit mocības    16
5.  Mūsdienu sabiedrība    17
  SECINĀJUMI UN JAUTĀJUMI    19
  LITERATŪRAS SARAKSTS    24
Darba fragmentsAizvērt

(1.Mozus 4:8-17) Šeit ir redzama sāncensības galējā virsma- kas pārvēršanas par vardarbību, bet kas Bībelē norisinās pirmo reizi no cilvēku puses. Dievs uzzinot par Ābela nāvi nolādē Kainu. Šeit jau atkal parādās nolādēšana no Dieva puses.
Tomēr šeit redzams jautājums par Kainu un viņa sievu: ja Kains un Ābels bija Ievas un Ādama bērni, un viņiem arī bija citi bērni, vai Kains aprecēja savu māsu? Vai šeit parādās pirmā nešķīstības forma incests? Vai arī tā bija sieviete kas nebija asins radniecīga?
Vai Pirms Ievas bija kāda cita sieva, un bija arī viņu bērni? Vai tā varēja būt pēc Rabīnu literatūras Lilita, kas tika pieminēta “Un Dievs radīja cilvēku pēc Sava tēla, pēc Dieva tēla Viņš to radīja, vīrieti un sievieti Viņš radīja.” (1.Mozus 1:27), jo balstoties uz (1.Mozus 2:21-23), “Un Dievs Tas Kungs lika cietam miegam nākt pār cilvēku; un tas aizmiga, un Viņš izņēma vienu no viņa ribām, aizpildīdams vietu ar miesu.” “Šo ribu, ko Viņš no cilvēka bija ņēmis, Dievs Tas Kungs izveidoja par sievu un pieveda to pie cilvēka.” “ Tad cilvēks sacīja: "Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.” Šeit var redzēt ka cilvēka radīšana tiek pieminētas divas reizes, taču otro reizi tiek uzsvērts: “viņš izņēma vienu no viņa ribām, aizpildīdams vietu ar miesu”, “"Šī tiešām ir kauls no mana kaula un miesa no manas miesas! Un viņa sauksies par sievu, jo tā ir no vīra ņemta.”. Te parādās jautājums: vai pirmā sieva (ja tāda bija), vai tā tika gatavota tāpat kā vīrs- no zemes, neizmantojot ribu no vīra, kā tas ir otrā gadījumā?
.(2.Mozus 4.-12.nodaļa) Stāsts kurā var redzēt visvairāk Dieva vardarbību ir stāsts par desmit mocībām un kur Dievs izmanto Mozu, lai atbrīvotu izraēliešus un izvestu tos no Ēģiptes. Šeit ir jautājumi atkal par Dievu un vardarbību: Kādēļ Dievs vēlējās tieši lai ar asinīm novārta durvju stenderes? Dievs izmanto savu spēku (viens no vardarbības veidiem) un ievaino Ēģiptiešus. Šeit varētu pielīdzināt Mozu un Āronu kā “grēkāžus”, tomēr ne kontekstā- atrast vainīgo. Šeit Dievs caur Mozu un Āronu nodod savu spēku un mocības starp cilvēkiem. Viņš degradē šajā gadījumā Ēģiptiešus( vēl viens vardarbības veids).…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,70 €
Materiālu komplekts Nr. 1389911
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties