Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,63 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,86
Pirkt
Identifikators:137415
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 05.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 3 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

ir datu vākšanas metode, kura laikā pētnieks saņēm informāciju tieši no iedzīvotāju pārstavjiem, kuri tiek izvēlēti tā, lai viņas atbildes pamatā vārētu droši sēcināt par visiem iedzīvotājiem.
Vajadzīga aptaujai informācija vār būt saņemta dažas veidos – ar telefoninterviju, klātenes (tiešu) interviju vai ar aptaujas ankešu palīdzību. Cilvēki, kas atbild uz jautājumiem, ir respondenti. Paša aptauja dod pētniecībai piecu veidu informāciju:
Faktus. Ar faktiem tiek domāti biogrāfiskas ziņas par respondentu, kuri var būt nepieciešami citu ziņu interpritācijai.
Zināšanas. Pie zināšanām attiecas respondentu domas par apkārtējo vidi, pasauli, tas ir tas, ko viņš zina vai viņam liekas ka viņš zina.
Viedokļus. Viedoklis ir respondentu domu gājiens un uzskati par noteiktiem priekšmētiem, notikumiem.
Attiecības. Pie attiecībam varām attiecināt diezgan stabīlo respondentu garastavokli un viņu noteiktu noteikumu, ideju atzīmes.
Respondentu rīcības pārskatus (поведенческие отчёты/ behavioral reports). Rīcības pārskati – respondentu apgalvojumi par to, kā viņi uzvedas tajā vai citā gadījumā.
Aptaujas procesā jautājumi palīdz apkopot jēdzenus, bet paša pētniecība sastav no atbilžu fiksēšanas (uz šiem jautājumiem).
Aptaujas posmi. Aptaujas pētniecība iekļauj sevī 14 posmus (procedūru veidus):
1. Konceptualizācija – pētīšanas mērķa noskaidrošana, hipotēžu piedavāšana, jēdzenu precizēšana un operacionalizācija;
2. Shematizācija – procedūru (kas ir nepieciešami aptaujai) noteikšana ‘izvēles grupas’(выборки) raksturošana;
3. Instrumentāriju sagatavošana – ankešu un intervijas blanka sastādīšana, jautājumu skaitļa un kārtības noteikšana un citu līdzekļu sagatavošana;
4. Planošana – finanšu, administrātīvu, materiāltehnisku un kadru problēmu apskatīšana (kas ir saistīti ar aptauju);
5. Izvelēs grupas (выборки) sastādīšana – respondentu atlase, atkārībā no metodēm, kas vislabāk atbilst pētīšanai;
6. Instruktēšana – intervetāju sagatavošana, kodētāju un cita personāla sagatavošana aptaujai;
7. Iepriekšēja testēšana – izvēlēta instrumentārija izmēģināšana uz neliela objektu skaitļa, lai parbaudīt vai nav pieļautas kādas kļūdas;
8. Aptauja – izvēlēto respondentu aptauja pa pastu, telefon- vai prīvāta, ar instrumentārija lietošanu;

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,01 €
Materiālu komplekts Nr. 1179415
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Aptaujas posmi. Aptauju veidi. Intervēšana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/137415

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties