Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
3,49
Ietaupījums:
0,63 (18%)
Cena ar atlaidi*:
2,86
Pirkt
Identifikators:391962
Vērtējums:
Publicēts: 26.08.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 60 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2003.g. - 2003.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    3
1.daļa.  PATĒRĒTĀJU UZVEŠANĀS TEORĒTISKIE PAMATI    6
1.1.  Patērētāju tipoloģizācijas metodoloģiskie pamati    6
1.2.  Patērētāju uzvešanās struktūra    8
1.3.  Dažādas pieejas patēriľa pētīšanai    10
1.4.  Tipoloģisko pētījumu apstākļi    12
2.daļa.  METODOLOĢISKIE PAMATI UN PATĒRĒTĀJU PĀRLIECĪBAS APRĒĶINA METODIKA    14
2.1.  Patēriľa funkcija dažādu teoriju un pieeju skatījumā    14
2.2.  Patērētāju pārliecība divu metodiku gaismā    16
2.3.  Patērētāju noskaľojuma indekss un tā aprēķina metodika    26
2.4.  Pieejas specifika ekonomiskās dinamikas izpētei    28
2.5.  Patērētāju uzvedības modelis, kurš iekļauts patērētāju noskaľojuma indeksa pamatā    29
2.6.  Faktori, kuri nosaka patērētāju gaidas un iespaido izdevumus un krājumus    31
2.7.  Patērētāju pārliecība un ekonomikas attīstības kopējās tendences    33
3.daļa.  EKONOMISKĀS DINAMIKAS NOVĒRTĒJUMS ATTIECĪBĀ UZ KONKRĒTIEM OBJEKTIEM    35
3.1.  Patērētāju noskaľojuma dinamika ASV    35
3.2.  Patērētāju noskaľojuma dinamika Krievijā    37
3.3.  Patērētāju pārliecības dinamikas analīze Latvijā    46
3.4.  Patērētāju noskaľojuma indeksa dinamika un reģionālie aspekti    51
3.5.  Patērētāju pārliecība un ekonomiskā situācija Latvijā pēc krīzes Krievijā    55
4.daļa.  PATĒRĒTĀJU PĀRLIECĪBAS MĒRĪJUMI    58
4.1.  Patērētāju noskaľojuma aprēķins un analīze Daugavpilī (pirmais pētījums)    58
4.2.  Daugavpils patērētāju noskaľojuma indeksa dinamikas analīze    66
4.3.  Latgales pilsētu iedzīvotāju patērētāju noskaľojuma indeksa mērīšana    81
  SECINĀJUMI    91
  LITERATŪRAS SARAKSTS    93
  PIELIKUMI    96
  VĀRDNĪCA    113
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Neskatoties uz IKP pieaugumu, Latvijai vēl tālu līdz attīstīto valstu dzīves līmenim. Patērētāju pārliecība Latvijā vēl ir ļoti zema salīdzinājumā ar ASV un līdzinās Krievijai. Brīžiem patērētāju pārliecība Krievijā krasi krītas, bet patērētāju pārliecība Latvijā paliek augstākā līmenī.
Patērētāju noskaľojuma indekss ļauj precīzāk raksturot patērētāju pārliecību un makroekonomisko situāciju valstī, kā arī palīdz atklāt kopumā ar citiem rādītājiem ekonomikas attīstības dinamiku. Patērētāju noskaľojuma indeksa galvenais noteikums ir regulāra mērījumu veikšana.
Pamatojoties uz veiktajiem pētījumiem, var veikt secinājumus:
1. Tirgus ekonomika attīstās nevienmērīgi. Tajā ir lietišķās aktivitātes cikli, kuri iespaido IKP dinamiku un citus makroekonomiskos rādītājus, ko atspoguļo dažādi tirgus indikatori.
2. Ekonomiskās vides iekšējo un ārējo faktoru mijiedarbības rezultātā, pastāvīgi notiek naudas līdzekļu cirkulācija. Mājsaimniecību ienākumi un izdevumi spēlē lielu lomu šajā mijiedarbībā. Patērētāju pārliecība iespaido mājsaimniecību ilgtermiľa un īstermiľa izdevumus. Patērētāju noskaľojuma un patērētāju pārliecības indekss raksturo patērētāju noskaľojumu. Patērētāju noskaľojuma indeksa komponenti ir savā starpā korelatīvi, un kopumā kalpo kā ekonomiskās augšupejas tempu indikators.
3. ASV ekonomikā bija stabila patērētāju noskaľojuma pieauguma tendence. 2000. gada piecu mēnešu laikā šis rādītājs vidēji līdzinājās 110 punktiem. Bet 2001. gada šī tendence mainījās un pēc 2001. gada septembra patērētāju noskaľojuma indekss (CSI) būtiski samazinājās (81,8 punkti.).
2001. gadā patērētāju noskaľojuma indekss Krievijā ievērojami pieauga salīdzinājumā ar 2000. gadu. 2001. gada septembrī šis rādītājs sastādīja 95,5
punktus. Latvijā Krievijas krīzes momentā patērētāju pārliecības indekss mazinājās, mazinājās arī IKP pieauguma tempi Latvijā. Tas rāda, ka Latvijas un Krievijas ekonomikas noteiktā mērā ir saistītas savā starpā. Periodā no 1998. gada augusta līdz 1999. gada beigām Latvijas patērētāji bija vairāk optimistiski noskaľoti nekā Krievijā.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Patērētāju noskaņojums ekonomikā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/391962

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties