Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:147078
Vērtējums:
Publicēts: 13.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    11
1.  PROTOTIPĀ IZMANTOTĀS LIDMAŠĪNAS RAKSTURIJUMS    12
1.1.  Lidmašīnas Bombardier CS300 raksturojums    12
1.3.  Fizelāža    14
1.4.  Šasija    16
1.5.  Spārns un spārnojums    16
1.6.  Dzinējs Pratt & Whitney PW1524G dzinējs    17
1.7  Dzinēja uguns detektēšanas un dzēšanas sistēma    18
2.  VIDĒJO LIDOJUMA ATTĀLUMU LIDMAŠĪNAS PARAMETRU ANALĪZE    19
3.  EKSPLUATĀCIJAS TEHNISKĀS PRASĪBAS    20
3.1.  Specifiskās prasības    20
3.1.1.  Lidaparāta izmantošana    20
3.1.2.  Ekspluatācijas nosacījumi    20
3.1.3.  Lidojuma raksturlielumi    20
3.1.4.  Komforta nodrošināšanai izvirzītās prasības    21
3.1.5.  Radio un elektroaprīkojuma izvirzītās prasības    21
3.1.6.  Apkalpei izvirzītās prasības    22
3.2.  Vispārīgās prasības    22
3.2.1.  Lidojuma drošībai izvirzītās prasības    22
3.2.2.  Lidaparāta izgatavošanai izvirzītās prasības    23
3.2.3.  Ekspluatācijai izvirzītās prasības    23
3.2.4.  Stiprībai un ilgizturībai izvirzītās prasības    24
4.  AERODINAMISKĀ EFEKTIVITĀTE KREISĒŠANAS REŽĪMĀ    25
4.1.  Horizontālā lidojuma sākums    25
4.2.  Horizontālas lidojuma beigas    26
4.3.  Lidmašīnas kvalitāte kreisēšanas lidojumā    26
5.  UZLIDOŠANAS MASAS ANALĪZE UN ATSEVIŠĶU AGREGĀTU MASA    27
5.1.  Relatīvā degvielas masa    27
5.2.  Lidmašīnas aerodinamiskās kvalitātes izmaiņas pārbaude    28
5.3.  Relatīvā degvielas masa    28
5.4.  Spēka iekārtas masa    29
5.5.  Spēka iekārtas relatīvā masa    30
5.6.  Konstrukcijas relatīvā masa    31
5.7.  Spārna relatīvā masa    31
5.8.  Elektriskā aprīkojuma un skaņu izolācijas sistēmu masa    32
5.9.  Aprīkojums un instrumenti    32
5.10.  Pacelšanās masa    33
5.11.  Efektivitātes rādītāji    35
6.  LIDMAŠĪNAS CENTRĒŠANA    37
6.1.  Kravu grupēšana    37
6.2.  Kravas sadalījums divās lielās grupās: „Spārns” un „Fizelāža”    39
6.3.  Centrējuma apkopojums    41
7.  LIDMAŠĪNAS SPĀRNA STIPRĪBAS APRĒĶINS    43
7.1.  Dati aprēķinam    43
7.2.  YI-I un tā pielikšanas punkta aprēķins    44
7.3.  Koncentrēto sagraujošo masas slodžu aprēķināšana    45
7.4.  Spēku aprēķins šķēlumā I-I    45
7.5.  Lidmašīnas vidējās aerodinamiskās hordas aprēķins    45
7.6.  Spārna šķērsgriezuma projektēšanās aprēķins    46
7.7.  Augšējā paneļa aprēķins    46
7.8.  Augšējā lonžerona summāro joslu laukums    47
7.9.  Viena lonžerona raksturīgie izmēri    47
7.10.  Apakšējā paneļa aprēķins    48
7.11.  Konstrukcijas paneļa no kompozītmateriāla aprēķins    49
7.12.  Metāliskas un kompozītmateriālu konstrukcijas salīdzinājums    50
7.13.  Masas ieguvuma, izmantojot kompozītmateriālus, aprēķins    51
8.  KOMPONĒJUMS    53
8.1.  Spārna izmēru noteikšana    53
8.2.  Fizelāža    53
8.3.  Dzinēji un motogondolas    53
8.4.  Degvielas tvertņu izmēru aprēķins    53
8.5.  Šasija    54
9.  VADĪBAS SISTĒMA    55
9.1.  Vadības virsmas un to kontrole    55
9.2.  Vadības sistēmas iedalījums    58
9.3.  Primārās vadības virsmas    58
9.3.1.  Eleroni    58
9.3.2.  Virzienstūre    60
9.3.3.  Augstumstūre    61
9.3.4.  Vadāms horizontālais stabilizators    62
9.3.4.  Spoileru sistēma    63
9.4.  Sekundārās vadības virsms    64
9.4.1.  Aizspārni un priekšspārni    64
10.  AEROELASTĪBA    67
10.1.  Statiskā aeroelastība    67
10.2.  Dinamiskā aeroelastība    68
10.2.1.  Flaters    68
11.  MANEVRU SLODŽU KONTROLE    69
11.1.  Slodžu atvieglošanas sistēma LAS    69
11.2.  Manevru slodžu kontroles stratēģija    71
11.3.  Manevru slodžu kontroles sistēmas veiktspēja – Aeroelastības efekts    73
12.  AKTĪVĀS VADĪBAS SISTĒMA    79
12.1.  Aktīvās vadības sistēmas uzdevums    79
12.2.  Aktīvās un automatiskās vadības sistēmas projektēšanas pieeja    80
12.3.  Aktīvās vadības sistēmas realizācija pie lidmašīnas    81
12.3.1.  Manevru slodzes samazināšana    81
12.3.2.  Turbulences slodžu samazināšana    82
12.3.3.  Flatera tipa svārstību novēršana    84
12.4.  Devēji, kas tiek lietoti aktīvas vadības sistēmā    84
12.4.1.  Akselerometrs    84
12.4.2.  FADEC    85
12.5.  elerona šarnīra momenta aprēķins    85
12.6.  Resursa palielinājums atkarībā no aktīvas vadības sistēmas ieviešanas    85
12.6.1.  resursa aprēķina algoritms    85
13.  DARBA DROŠĪBA    88
  SECINĀJUMI    89
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    90
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Bakalaura darbā, balstoties uz jau pastāvoša gaisakuģa prototipu Bombardier CS300, tika izveidots jauns lidmašīnas tips Bombardier CS300mod, kā arī salīdzinātas iespējas veidot spārna konstrukciju daļēji no oglekļa šķiedras kompozītmateriāla. Tika aplūkotas spārna dinamisko svārstību slapēšanas iespējas un iespējamie ieguvumi no tā.
Lai būtu iespējams veikt aprēķinus bija nepieciešams ievākt informāciju par prototipa lidaparātu. Balstoties uz šo informāciju tika veikti aprēķini un rasējumi un iegūti jaun izveidotās lidmašīnas parametri, kur gaisakuģa masa – 58820kg, pasažieru skaits – 140, aprēķināti jaunie spārna izmēri, kur spārna laukums - 98m2 , spārna vēziens – 33.5m. Spārna apakšējais panelis izveidots divās iespējamajās konfigurācijās, no alumīnija un no kompozītmateriāla, izmantojot kompozītmateriālu konstrukciju novērojams 21.6% ieguvums masā.
Tika pētītas iespējas slāpēt spārna dinamiskās svārstības un šādu svārstību slāpēšanas iespējamā ietekme uz gaisa kuģi, kā arī tā ilgmūžību. Aprēķinos tika noskaidrots ka izmantojot aktīvās vadības metodes ar eleronu izmantošanu slodžu slāpēšanai, kur rezultātā tika iegūts aptuveni 70% iespējamais mūža pagarinājums gaisa kuģim.
Varu secināt ka gan kompozītmateriālu izmantošana dēļ ievērojamās masas ekonomijas, gan aktīvo vadības sistēmu lietošana dēļ ievērojamā gaisakuģa mūža garuma pieauguma ir svarīgs temats mūsdienu aviācijā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,57 €
Materiālu komplekts Nr. 1379081
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Vidējo attālumu lidmašīnas konstrukcijas izstrāde no moderniem materiāliem un spārna dinamisko svārstību slāpēšanas izpēte”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/147078

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties