Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ētisko vērtību izpratnes veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā

     

    Diplomdarbs80 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:275742
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.04.2022.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 71 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Annotation    5
  Ievads    5
1.  Vērtības pedagogu, psihologu un filozofu atziņās    7
1.1.  Vērtību vispārīgs raksturojums    7
1.2.  Ētiskās vērtības – vienas no cilvēka pamatvērtībām    18
1.3.  Ētisko vērtību izpratnes veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem    25
1.4.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības raksturojums    30
2.  Literārie darbi – ētisko vērtību izpratnes veidotāja    35
2.1.  Bērnu literatūras raksturojums    35
2.2.  Ētiskās vērtības literārajos darbos    40
3.  Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ētisko vērtību veidošanās izpēte literāro darbu pārrunāšanas procesā    47
3.1.  Pētījuma metodoloģiskais pamatojums    47
3.2.  Grupas raksturojums pētījuma sākumā    48
3.3.  Sarunas ar bērniem    59
  Secinājumi    76
  Literatūras saraksts un informācijas avoti    77
  Pielikumi    80
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
1. Mūsdienās vērtību izzināšanas procesam būtu jābūt ģimenes galvenajam pārrunas tematam ar bērniem, taču daudziem vecākiem pēc darba vienkārši nepietiek laika, spēka pārrunāt, tāpēc šo bagātīgo bērnu ētisko, estētisko vērtīborientācijas procesu izzināšana ir uzticēta skolotājām.
2. Pirms skolotājs cenšas ievadīt bērnus vērtīborientācijas procesā, viņam ir jāapzinās jau bērnu zināšana, izpratnes līmenis, saistībā ar vērtībām. Vērojot bērnu raksturs, viņu izpratnes līmenis par vērtībām balstās tikai viņu piedzīvotajā, izdzīvotajā.
3. Skolotājas izmanto literāros darbus, kuru analīzes procesā bērni iegūst izpratni par dažādām ētiskajām vērtībām. Lai izvērtētu bērnu attieksmi pret literārajos darbos pausto morāli, D. Lieģeniece ir izstrādājusi vairākus kritērijus, kuri pētījuma procesā arī realizējās.
4. Pētījumu gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze – literārie darbi sekmē vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ētisko vērtību izpratnes veidošanos tad, ja:
• skolotājs pārzina bērnu ētisko vērtību izpratnes veidošanās likumsakarības;
• literārie darbi tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, vajadzībām, izpratnei un konkrētajai situācijai;
• tiek radīta emocionāla un radoša pedagoģiskā vide.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −9,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1391640
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties