Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,65 (17%)
Cena ar atlaidi*:
17,83
Pirkt
Identifikators:718032
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.10.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 59 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2004.g. - 2009.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    5
Tūrisma nozīme tautsaimniecībā    8
Produkts un konkurence tūrisma tirgū    14
2.1  Tūrisms un tūrisma tirgus    15
2.2  Tūrisma produkts    18
2.2.1  Kopējais tūrisma produkts    18
2.2.2  Individuālais tūrisma produkts    22
2.3  Konkurence tūrisma tirgū    23
  Atlants.lv    26
  Jūrmalas tūrisma produkts    27
2.4  Piesaistes objekti un vide    27
2.4.1  Dziednieciskie resursi un objekti    27
2.4.2  Atpūtas un izklaides objekti    31
2.4.3  Apskates objekti    35
2.4.4  Kultūras objekti un pasākumi    36
2.4.5  Konferenču tūrisma objekti    39
2.5  Ērtības un pakalpojumi    41
2.5.1  Naktsmītnes    41
2.5.2  Ēdināšanas uzņēmumi    45
2.6  Jūrmalas sasniedzamība    46
2.7  Jūrmalas tēls    49
2.8  Cenas    52
Jūrmalas tūrisma produkta attīstības iespējas    57
  Secinājumi    66
  Priekšlikumi    71
  Bibliogrāfisko norāžu saraksts    73
Darba fragmentsAizvērt

Ekonomikas lejupslīdes apstākļos Latvijai ir nozīmīgi attīstīt eksportspējīgas nozares ar augstu pievienoto vērtību. Viena no šādām nozarēm neapšaubāmi ir tūrisms, kas nodrošina gandrīz piekto daļu no kopējā Latvijas pakalpojumu eksporta.
Jūrmala ir viens no populārākajiem tūrisma produktiem, ko Latvija var piedāvāt gan vietējiem tūristiem, gan pasaules tirgū. Šī vieta ir bagāta ar saviem resursiem - jūru, upi, atpūtas, ārstniecības vietām, izmitināšanas un ēdināšanas uzņēmumu klāstu. Pilsēta ir pazīstama ar savu plašo kultūras un koncertu programmu vasaras periodā. Pēc sava ģeogrāfiskā izvietojuma un tūrisma produktu klāsta Jūrmala ir efektīva vieta tūristu uzņemšanai. Jūrmalā darbojas daudzas labiekārtotas viesnīcas, kas spēj uzņemt lielu pilsētas viesu skaitu.
Tomēr, neskatoties uz minēto, tūrisma attīstība pilsētā dažādu faktoru ietekmē noris samērā lēni. Tai ir izteikts sezonāls raksturs, kas negatīvi ietekmē tūrisma nozarē strādājošos uzņēmumus, tai skaitā viesnīcas. Papildus ļoti sīvai konkurencei, tūrisma jomā strādājošajiem uzņēmumiem pašlaik ir jāsaskaras arī ar globālo ekonomikas krīzi, kuras rezultātā tūristu skaits pasaulē samazinās, kā arī ar ekonomikas lejupslīdes radītām problēmām pašu valstī, kas saistītas galvenokārt ar vietējā pieprasījuma samazināšanos pēc tūrisma pakalpojumiem un tūrisma nozarei nelabvēlīgām nodokļu politikas izmaiņām. Svarīgs uzdevums uzņēmumiem šādos apstākļos ir izdzīvot, pie tam ne tikai saglabājot konkurētspēju, bet pat paaugstināt to.
Uzņēmuma konkurētspēja ir atkarīga no daudziem faktoriem, ko lielā mērā var ietekmēt pats uzņēmums. Būtiska loma, lai izdzīvotu augošas konkurences apstākļos, ir uzņēmuma stratēģijai. Uzņēmumam ir jāspēj piedāvāt jaunus tūrisma produktus, paplašināt jau esošos, kā arī izmantot tās vides priekšrocības, kurā uzņēmums darbojas, jo tūrismā ļoti liela nozīme ir uzņēmuma atrašanās vietai un šīs vietas attīstībai. Tiem uzņēmumiem, kuri veiksmīgāk spēj izmantot šīs priekšrocības, būs lielākas izredzes veiksmīgāk izvairīties no ekonomiskās lejupslīdes negatīvajām sekām un nodrošināt ilgtspējīgu uzņēmuma attīstību. Tomēr, lai Jūrmalas uzņēmumi varētu veiksmīgi plānot savu attīstības stratēģiju, no sākuma ir nepieciešams apzināt kādas ir šīs priekšrocības un iespējas, ko uzņēmumam var sniegt Jūrmala, kā arī kādi ir iespējamie negatīvie faktori, kuru ietekme būs jāpārvar.
Darba pētījuma objekts ir Jūrmalas pilsētas tūrisma nozare. Pētījuma priekšmets ir Jūrmalas kopējā tūrisma produkta atsevišķi komponenti un to ietekme uz Jūrmalas uzņēmumu konkurētspēju.
Darbā tiek izvirzīta sekojoša hipotēze: Tūrisma pakalpojumu sniedzēja atrašanās vieta un darbība Jūrmalā – tūrisma galamērķi ar attīstītu un konkurētspējīgu kopējo tūrisma produktu- pozitīvi ietekmē uzņēmumu konkurētspēju.
Jūrmala, ir viens no populārākajiem tūrisma galamērķiem Latvijā, tāpēc tajā strādājošo tūrisma uzņēmumu, kā arī pašas pilsētas, kā tūrisma galamērķa, konkurētspējas stiprināšana ir ļoti nozīmīgs faktors Latvijas tūrisma nozares attīstībā. Uzņēmumam ir jāspēj izmantot Jūrmalas, tūrisma galamērķa, priekšrocības.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, kādā mērā Jūrmalas kopējā tūrisma produkta priekšrocības un trūkumi ietekmē Jūrmalas tūrisma uzņēmumu konkurētspēju.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −35,09 €
Materiālu komplekts Nr. 1124193
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Tūrisma produktu attīstības process Jūrmalā un tā ietekme uz uzņēmumu konkurētspēju”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/718032

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties