Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:684904
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 09.04.2013.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 59 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    7
1.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības teorētiskie un juridiskie aspekti    9
1.1.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības jēdziens un būtība    9
1.2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības vide    18
1.2.1.  TIRDZNIECĪBAS UZŅĒMĒJDARBĪBAS ĀRĒJĀ VIDE    19
1.2.2.  TIRDZNIECĪBAS UZŅĒMĒJDARBĪBAS IEKŠĒJĀ VIDE    21
1.3.  1.nodaļas secinājumi    22
2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības problēmas un iespējas Balvu pilsētā    23
2.1.  Balvu pilsētas vispārējs raksturojums    23
2.2.  Tirdzniecības uzņēmējdarbības aktivitātes Balvu pilsētā    28
2.3.  2.nodaļas secinājumi    34
3.  Tirdzniecības uzņēmuma AS „BALVU MAIZNIEKS” raksturojums    36
3.1.  Iekšējā vide    36
3.2.  Ārējā vide    38
3.3.  SVID analīze    41
3.4.  Ekonomisko rādītāju analīze    43
3.5.  Pasākumi AS „BALVU MAIZNIEKS” tirdzniecības darbības uzlabošanai    47
3.6.  3.nodaļas secinājumi    49
  Secinājumi un priekšlikumi    50
  Literatūras saraksts    53
  Pielikumi    57
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Bakalaura darba izstrādes laikā tika secināts, ka:
1. Tirdzniecības uzņēmējdarbība rada stimulu augstražīgam darbam, peļņas iegūšanai un labākai sabiedrisko vajadzību apmierināšanai. Tirdzniecības uzņēmējdarbības būtība ir tāda, ka uzņēmējs organizē un apvieno visus nepieciešamos ražošanas faktorus, uzņemas saimnieciskās darbības risku un kā atalgojumu par savām pūlēm saņem peļņu.
2. Tirdzniecības uzņēmējdarbības forma ir valstī atļauto ekonomiskās spēles noteikumu atlase, likumos aprakstītu tiesību, pilnvaru un atbildības pieļāvums, kuru robežās drīkst izvērst un attīstīt savu darbību.
3. Tirdzniecības uzņēmējdarbības vide ir objektīva realitāte no cilvēka gribas neatkarīgu saimniecisku, juridisku, administratīvu, ekoloģisku, demogrāfisku un citu nosacījumu un procesu reāla eksistence, aktīvu saimniekošanas subjektu, objektu, procesu un spēku kopums, kas pastāv reālā īstenībā neatkarīgi no cilvēka gribas
4. Tirdzniecības uzņēmējdarbības attīstības kavēklis ir nepietiekošs valsts institūciju atbalsts ar tās rīcībā esošajiem instrumentiem – nodokļu politiku, kreditēšanu, subsīdijām.
5. Galvenās problēmas, kas kavē tirdzniecības uzņēmējdarbības attīstību Balvu pilsētā, uzņēmējiem traucē strādāt un bremzē uzņēmējdarbības attīstību:
• uzņēmējdarbības vide;
• finanšu problemātiska pieejamība.
• nesakārtotā un mainīgā likumdošana;
• augstie nodokļi;
• pārmērīgas birokrātiskās prasības no valsts institūciju puses;
• iedzīvotāju zemā pirktspēja;
• augstie kredīta procenti, kas ierobežo iespējas piesaistīt līdzekļus;
• augstie energoresursu tarifi, kas sadārdzina Latvijā ražoto produkciju;
• sarežģītā muitas procedūra;
• infrastruktūra;
• ierēdņu korumpētība;
• izglītības sistēmas un valsts atbalsta neefektivitāte;
• varas iestāžu nekompetence ekonomikas pārvaldīšanā u.c. iemesli.
6. Balvu pilsētā ekonomiskās attīstības pamatā ir veiksmīga un daudzpusīga tirdzniecības uzņēmējdarbība. Galvenās tirdzniecības uzņēmējdarbības nozares Balvu pilsētā ir pakalpojumi, t.sk. tirdzniecība, sadzīves, autotransporta un citu pakalpojumu serviss, finanšu un kredītsabiedrību darbības, kā arī valsts un pašvaldību iestāžu pakalpojumi.
7. Tirdzniecības uzņēmējdarbībā Balvos ir iesaistījušies aptuveni 305 uzņēmēji, valsts un pašvaldību iestādes un organizācijas, kā arī biedrības un nodibinājumi. Pēc uzņēmējsabiedrības formas izvēles visaktīvāk Balvos ir pārstāvēts un reāli darbojas: sabiedrības ar ierobežotu atbildību (SIA) - 115 uzņēmumi, otra populārākā forma ir individuālie komersanti (IK) – 112.
8. Balvos ievērojami palielinājusies ārējā finansējuma saņemšanas iespējas, tas ir nozīmīgs konkurētspējas palielināšanai tirdzniecības uzņēmumos, kā arī uzņēmējdarbības uzsācēju vidū. Balviem ir piešķirts īpaši atbalstāmās teritorijas statuss.
9. Balvu pilsētā darbojošies uzņēmumiem ir Latgales reģionam raksturīgā tendence, proti, mazs darba vietu skaits. Balvos tikai pāris uzņēmumu nodarbina virs 50 darbinieku. Tie ir vairāki valsts un pašvaldības resoru uzņēmumi, kā arī AS „BALVU MAIZNIEKS” kā ražotājs, kas arī ir iekļāvies uzņēmumu skaitā ar lielāko apgrozījumu Balvu novadā 2009.gadā.
10. Galvenie AS „BALVU MAIZNIEKS” uzņēmuma darbībās principi ir maizes un konditorejas izstrādājumu/smalkmaizīšu ražošana, izplatīšana, pārdošana un pārtikas preču mazumtirdzniecība.
11. Uzņēmuma galvenais mērķis ir nodrošināt iedzīvotājus ar kvalitatīvu maizi, maizes izstrādājumiem un konditoreju par pircējiem pieņemamām cenām, svarīgākais ekonomiskais mērķis ir peļņas gūšana gan labklājības celšanai, gan tālākai uzņēmuma attīstībai.
12. Autore izpētot AS „BALVU MAIZNIEKS” darbību, veicot uzņēmuma SVID un ekonomisko rādītāju analīzi secina, ka uzņēmums darbojas samērā veiksmīgi ir visas iespējas paplašināties un pilnveidoties.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties