Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,44 (16%)
Cena ar atlaidi*:
18,04
Pirkt
Identifikators:294460
Vērtējums:
Publicēts: 25.01.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  SIA „x” vispārīgs raksturojums    6
2.1.  Stratēģijas jēdziens un stratēģiskā vadīšana    12
2.2.  Stratēģiskās vadīšanas process    15
2.3.  Stratēģiskās plānošanas būtība    16
2.4.  Uzņēmuma iekšējās un ārējās vides analīze    23
2.5.  Stratēģiskas vadīšanas līmeņi    33
2.6.  Stratēģijas vērtēšana un kontrole    35
3.1.  SIA „Kviteks” misija, vīzija un mērķi    39
3.2.  SIA „ Kviteks” iekšējās vides analīze    40
3.3.  SIA „Kviteks” ārējās vides analīze    56
3.3.1.  SIA „ Kviteks” mikrovide    57
3.3.2.  SIA „ Kviteks” makrovide    64
3.4.  SIA „ Kviteks” SVID analīze    68
3.5.  SIA „Kviteks” esošas stratēģijas novērtēšana un pilnveidošana    71
  Secinājumi un priekšlikumi    75
  Izmantotās literatūras saraksts    78
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI UN PRIEKŠLIKUMI
Autore, veicot analīzi, nonāca pie šādiem secinājumiem:
1. Stratēģijas izstrādāšana ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma attīstības instrumentiem. Katram uzņēmumam ir nepieciešama stratēģijas izstrādāšana.
2. SVID analīze ir labs un efektīvs stratēģijas izstrādāšanas instruments.
3. Stratēģiskais process sākas ar uzņēmuma misijas definēšanu un galveno uzņēmuma mērķu izvirzīšanu.
4. SIA „ Kviteks” uztur augstu piedāvāto produktu kvalitāti.
5. Ražošanas procesu uzlabošanai nolūkos ir iegūts starptautiskais kvalitātes sertifikāts ISO 9001 (2009.gads).
6. Viens no SIA „ Kviteks” konkurētspējas pamatelementiem ir produktu augsta kvalitāte.
7. Uzņēmuma konkurētspējīgā priekšrocība ir tieši saldētie produkti, jo tas tirgus segments ir jauns un tur nav daudz konkurentu.
8. Uzņēmumam ir laba reputācija, par to liecina 2007. gadā iegūtā 2. vieta maizes konkursā "Saules maizes ceļš" un Latvijas labākais tirgotājs tituli 2008. un 2009. gadā.
9. Sīva konkurence Latvijas maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanas jomā piespiež SIA „ Kviteks” meklēt tirgus daļas palielināšanas iespējas.
10. Uzņēmuma darbinieki netiek pietiekami motivēti, līdz ar to liela daļa darbinieku jūtas nenovērtēti, ko parādīja aptaujas rezultāti, kas ražošanas uzņēmumā var kļūt par „klupšanas akmeni”, jo tehnika bez cilvēka faktora nav nekā vērta
11. 2009. gadā uzņēmuma apgrozījums uz 1 aktīvos ieguldīto Ls ir samazinājusies par 17.1%, jo ir samazinājies uzņēmuma neto apgrozījums, ko savukārt izraisīja ekonomiskā krīze, kā rezultātā samazinājās iedzīvotāju pirktspēja.
12. 2009. gadā ir pasliktinājusies visu aktīvu kvalitāte uzņēmumā, jo pasliktinājās apgrozāmo līdzekļu kvalitāte.
13. Nedaudz ir uzlabojusies debitoru kvalitāte, jo uzlabojās debitoru maksāšanas kvalitāte uzņēmuma kredītpolitikas izmaiņu rezultātā.
14. SIA „Kviteks” atrodas finansiālās grūtībās, ir maksātnespējas draudi, galvenokārt sliktās debitoru un lielā aizņemtā kapitāla īpatsvara dēļ.
15. Finansu stāvoklis uzņēmumā kopumā ir nestabils augstā aizņemtā kapitāla apjoma dēļ.
16. Uzņēmuma korporatīvās stratēģijas ietvaros ir finansu plānošanas kļūdas, jo jaunas ražotnes celtniecībai tika paņemts kredīts, neizvērtējot savas finansiālās iespējas un ekonomisko situāciju kopumā.

Uz secinājumu pamata autore izvirza šādus priekšlikumus:
1. Uzņēmuma valdei kopā ar ražošanas vadītāju šī gada laikā izvērtēt svaigās maizes ražošanu augstās konkurences, mazās tirgus daļas un maizes patēriņa krituma dēļ, lai optimizētu ražošanu un palielinātu apgrozījumu.
2. Uzņēmuma valdei kopā ar mazumtirdzniecības vadītāju 1 gada laikā izstrādāt detalizētu plānu mazumtirdzniecības veikalu pārveidošanai par konditorejām – kafejnīcām, paplašinot to produktu klāstu, lai palielinātu viena klienta nopirkto (vidējo čeka vērtību) un līdz ar to arī apgrozījumu.
3. Uzņēmuma valdei, turpināt uztvert katru darbinieku kā uzņēmuma vērtību, regulāri piedāvājot apmācības iespējas un motivējot ar bonusiem, lai motivētu tirdzniecības pārstāvjus aktīvāk piesaistīt jaunus klientus un efektīvāk apkalpot jau esošos.
4. Uzņēmuma valdei, izmainīt kredītu politiku, padarot to nedaudz liberālāku, piemēram, piešķirot debitoriem skonto atlaides par laicīgu savu saistību izpildi, tādā veidā uzlabojot debitoru kvalitāti un visu apgrozāmo līdzekļu kvalitāti kopumā, kas uzreiz uzlabos arī uzņēmuma likviditāti, kā arī turpināt īstenot priekšapmaksas politiku tiem uzņēmumiem, kuriem ir problēmas ar laicīgu samaksas veikšanu.
5. Uzņēmuma valdei vismaz reizi nedēļā veikt kopējās plānošanas sapulces ar funkcionālajiem nodaļu vadītājiem, lai atklātu visas tās problēmas, kas nav saskatāmas vadības līmenī un lai funkcionāli uzlabotu visus uzņēmuma organizācijas procesus kopumā.
6. Uzņēmuma valdei dot uzdevumu iepirkumu vadītājam pārskatīt piegādātāju politiku, lai samazinātu ražošanas izmaksas, un atrastu lētākus piegādātājus, lai samazinātu ražošanas izmaksas un produkcijas cenu, un līdz ar to palielinātu apgrozījumu.
7. Uzņēmuma valdei līdz 2013. gadam, ņemot vērā celtniecības darbu cenu kritumu, atsākt celtniecības darbus jaunajā ražotnē, lai tā sāktu sevi atpelnīt.
8. Uzņēmuma valdei šī gada laikā pieņemt darbā finansu vadītāju, lai optimizētu finansu situāciju uzņēmumā – uzlabotu debitoru maksāšanas kvalitāti, aktīvu apriti, maksātspēju un rentabilitāti.
9. Mārketinga tirdzniecības vadītajam, vairāk censties piedalīties konkursos savas produkcijas realizēšanai, tādiem, ka Riga Food, „Labākais tirgotājs”, lai veicinātu mārketinga aktivitātes un palielinātu apgrozījumu.
10. Mārketinga un tirdzniecības vadītājam šī gada laikā izstrādāt stratēģisku plānu saldētās produkcijas noieta veicināšanai, izmantojot produktu pārdošanas veicināšanas kampaņas, lai attīstītu saldētās produkcijas tirgus segmentu un noturētu savu augsto tirgus daļu šajā segmentā.
11. Uzņēmuma valdei izveidot atsevišķu personāla un cilvēkresursu vadītāju, kas nodarbotos gan ar jaunu darbinieku meklēšanu, gan esošo motivēšanu, lai samazinātu citu funkcionālo vadītāju noslogotību un līdz ar to arī samazināt biežo kadru maiņu.

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "X" stratēģiskā vadīšana un tās pilnveidošana”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/294460

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties