Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
3,01 (14%)
Cena ar atlaidi*:
18,47
Pirkt
Identifikators:736408
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2020.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2015.g. - 2015.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija   
  Annotation    6
  Ievads    6
1.  Komunikācija    10
1.1.  Verbālā un neverbālā komunikācija    10
1.2.  Emocionalitāte komunikācijā    10
1.3.  Savstarpējības jeb reciprocitātes ietekme komunikācijā    12
2.  Komunikācijas specifika medicīnas aprūpes jomā    13
2.1.  Uz pacientu centrēta komunikācija    14
2.2.  Funkcijas, mērķi un efektivitāte    16
2.3.  Ietekmējošie faktori un barjeras    16
3.  Savstarpējība kā sastāvdaļa ārsta un pacienta attiecībās    18
3.1.  Dāvana    20
3.1.1.  Dāvināšanas motīvi    22
3.1.2.  Dāvanas nemateriālā (emocionālā vērtība)    24
3.2.  Kukulis    26
3.2.1.  Kukuļdošana medicīnas sektorā pasaulē    27
3.2.2.  Motīvi    29
4.  Empīriskā pētījuma apraksts    30
4.1.  Pētījuma metodoloģija    32
4.2.  Pētījuma izlases veidošana    33
5.  Rezultāti un datu analīze    33
5.1.  Datu ieguves process    33
5.2.  Datu apstrāde    34
5.3.  Iegūto datu analīze    35
5.3.1.  Pacientu aptaujas un interviju datu analīze    35
5.3.2.  Mediķu interviju datu analīze    49
5.3.3.  Datu analīzes apkopojums    53
5.4.  Pētījuma secinājumi    55
  Nobeigums    57
  Izmantotie informatīvie avoti    60
  Pielikumi    61
Darba fragmentsAizvērt

Nobeigums
Izstrādājot pētījuma teorētisko daļu, es nonācu pie secinājuma, ka dāvanu, pateicību, kukuļi, vai vienalga, kā mēs to nosauktu, tradīcijas iestiepjas ļoti senā pagātnē. Cilvēkiem ilgu laiku dzīvojot vienā sabiedrības iekārtā, kā, piemēram, Padomju Savienībā, izstrādājas liels pieradums, pat tradīcija lietas kārtot vienā un ne savādākā veidā.
Dāvanu un kukuļu došana, pieņemšana nebūt nav saistītas tikai un vienīgi ar ekonomisko situāciju valstī, pacientu neizmērojami labo sirdi vai ārstu alkatību. Arī pacientu vēlēšanās it kā nesavtīgi pateikties nemaz nav tik nesavtīga un beznosacījuma, kā varētu likties. Kā jau iepriekš noskaidroja Marsels Moss, kura teorijai es nevaru nepiekrist – uz pasaules nav tādas lietas kā brīva dāvana. Jebkurā gadījumā, lai cik ļoti liktos, ka dāvana ir bez nosacījuma, mēs no dāvināšanas procesa paši iegūstam, kaut vai tikai psiholoģiska pārākuma vai neizmērojama gandarījuma sajūtu. Dāvanu apmaiņas process ir vieds, kā mēs paši sev liekam justies labāk, tai pat laikā uzturot attiecības ar citiem. Tā ir pirmkārt sociāla un emocionāla nepieciešamība, kas daudzkārt tiek uztverta arī kā pienākums.
Tomēr robeža starp dāvanu un kukuļdošanu, vēl vairāk – korupciju ir diezgan saraustīta. Galvenokārt, manuprāt, būtu jāvaino nesakārtotība valsts likumdošanā. Ja valsts ierēdņiem Latvijā ir strikti noteikts, kādas un cik daudz dāvanas viņi drīkst saņemt, no kādām ir jāatsakās un par kādām būtu jāmaksā nodokļi, tad ārstniecības personālam šādu vadlīniju nav.
Pat niecīga dāvana var izraisīt pārpratumus starp ārstu un pacientu. Ne velti pasaules Medicīnas Asociācijas ētikas kodeksā ir iekļauts punkts, kurā noteikts, ka ārsts nedrīkst pieņemt nekādus labumus no pacienta. Neskatoties uz aizliegumiem kukuļošanā, šāda prakse tiek praktizēta visā pasaulē. Arī Latvijā neseno pētījumu rezultāti rāda, ka ārsti savu „lielo kabatu ārsta baltajā ķitelī” izmanto ne tikai darbam nepieciešamo lietu uzglabāšanai, tā noder arī kā krājkasīte, kurā pacienti iemaksā papildus atalgojumus.
Apskatot arī nesen publicētos rakstus masu medijos, nonācu pie secinājuma, ka Latvijā galvenokārt pacienti nodarbojas ar kukuļdošanu tādēļ, ka baidās, ka ārstu tā jau zemais atalgojums nav pietiekams dzinulis, lai viņu aprūpa būtu pēc iespējas labāka. Citiem vārdiem sakot, ja neiedosi ārstam aploksnīti, viņš, iespējams, neveiks savus pienākumus pēc vistīrākās sirdsapziņas. Netiks sasniegta vēlamā attieksme no ārsta vai cita mediķa un varbūt pat vēl ļaunāk, nebūs vēlamā ārstēšanās rezultāta.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −3,14 €
Materiālu komplekts Nr. 1379352
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Savstarpīgums komunikācijā starp pacientiem un medicīnas personālu”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/736408

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties