Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:448994
 
Vērtējums:
Publicēts: 19.11.2025.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 45 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2021. - 2025. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  DARBĀ LIETOTIE SAĪSINĀJUMI UN SIMBOLI    5
  IEVADS    6
1.  MĀKSLĪGĀ INTELEKTA ATTĪSTĪBA UN TĀ IETEKME UZ SABIEDRĪBAS NORMATĪVO STRUKTŪRU    9
1.1.  Mākslīgā intelekta attīstība un tā raksturojums    9
1.2.  Anomijas un digitālās anomijas konceptualizācija socioloģiskajās teorijās    12
1.3.  Mākslīgā intelekta radītie sociālie izaicinājumi    16
2.  DIGITĀLĀS ANOMIJAS IZPAUSMES SAISTĪBĀ AR SARUNBOTU IZMANTOŠANU AUGSTĀKAJĀ IZGLĪTĪBĀ    22
2.1.  Sarunbotu loma augstākajā izglītībā    22
2.2.  Komunikācijas un mijiedarbības izmaiņas, un dezorientācijas pastiprināšanās saistībā ar sarunbotu izmantošanu augstākajā izglītībā    24
2.3.  Situācija Latvijā: mākslīgā intelekta izmantošana un attīstības perspektīvas    27
3.  SARUNBOTU IZMANTOŠANA STUDIJU PROCESĀ: IESPĒJAS UN IZAICINĀJUMI LBTU STUDĒJOŠO SKATĪJUMĀ    30
3.1.  Pētījuma metodoloģijas apraksts    30
3.2.  Pētījuma rezultātu analīze    33
3.3.  Aptaujas rezultātu kopsavilkums    47
  SECINĀJUMI    50
  PRIEKŠLIKUMI    51
  IZMANTOTĀ LITERATŪRA    52
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienu izglītības sistēma piedzīvo lēnas pārmaiņas, un skolēni joprojām saskaras ar novecojušiem argumentiem par mācību programmu saturu, kurus nereti ir grūti pamatot pat pasniedzējiem. Tradicionāli uzsvars tiek likts uz nepieciešamību attīstīt prasmes, kas būtu noderīgas nākotnē, piemēram, prasme rēķināt galvā, jo ikdienā kalkulatora nebūs pa rokai. Tomēr šis pieņēmums vairs neatbilst realitātei, jo mūsdienās gandrīz ikvienam kabatā ir viedtālrunis – ierīce, kas kalpo ne tikai kā kalkulators, bet arī kā vārdnīca, enciklopēdija, bibliotēka, mācību video platforma un rīks, lai uzdotu jautājumus un saņemtu tūlītējas atbildes. Plašā piekļuve tehnoloģijām un informācijai mudina pārdomāt izglītības lomu un mērķus. Ja pastāv tehnoloģijas, piemēram, Google, kas balstās uz mākslīgo intelektu un sniedz tūlītēju piekļuvi gandrīz jebkurai informācijai, tad rodas būtisks jautājums: kāpēc mācīšanās vai studēšana ir nepieciešama? Svarīgi ir meklēt risinājumus, kā efektīvi integrēt tehnoloģijas izglītības procesā, nezaudējot spēju attīstīt loģisko domāšanu, radošumu un kritisko analīzi (Holmes, et al., 2019). Šajā kontekstā īpaša uzmanība tiek pievērsta ne tikai tam, kā mūsdienu tehnoloģijas, tostarp mākslīgais intelekts, var atbalstīt zināšanu apguvi un problēmu risināšanas prasmes, bet arī tam, kā tas ietekmē sabiedrībā pastāvošo normu struktūru Digitālās tehnoloģijas, kā piemēram, mākslīgais intelekts, var radīt normu destabilizāciju jeb situāciju, ko Emīls Dirkheims raksturo kā anomiju (Adams, Sydie, 2002). …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −6,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1408063
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties