Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Pedagoģija
Rotaļas elementi 4-5 gadus veciem bērniem - skaitīšana un...-
Rotaļas elementi 4-5 gadus veciem bērniem - skaitīšana un skaita jēdzienu apguve
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Anotācija | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Skaitīšana un skaita jēdzienu apguve 4-5 gadus veciem bērniem | 6 |
1.1. | 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības | 6 |
1.2. | Skaitīšanas un skaita jēdziena apguves praktiskie paņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem | 9 |
1.3. | Rotaļas izmantošana skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē | 14 |
2. | Rotaļas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvei | 18 |
2.1. | Pirmā nedēļa: skaitļu 1, 2, 3 apgūšana un skaitīšana līdz 3 | 19 |
2.2. | Otrā nedēļa: skaitļu 4, 5, 6 apgūšana un skaitīšana līdz 6 | 30 |
3. | Pētījums par 4-5 gadus veciem bērniem | 38 |
3.1. | Pētījuma metožu apraksts | 38 |
3.2. | Pētījuma dati, to apstrāde un rezultātu analīze | 40 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 51 |
Ievads
4 - 5 gadus veciem bērniem elementāro matemātisko priekšstatu veidošanai jāatvēl svarīga vieta mācību procesā. Tas ir saistīts ar vairākiem iemesliem:
informācijas daudzums;
vēlme mācību procesu padarīt interesantāku;
vecāku vēlme pēc iespējas ātrāk iemācīt bērniem prasmi skaitīt un risināt uzdevumus.
Tas savukārt nozīmē, ka galvenais mērķis ir izaudzināt bērnus, kuri prot:
loģiski domāt;
labi orientēties apkārtējā vidē;
pareizi novērtēt dažādas situācijas ar kurām sastopas dzīvē.
pieņemt patstāvīgus lēmumus.
Pētījuma tēma ‘Rotaļas elementi 4 - 5 gadus vecu bērnu skaitīšana un skaita jēdzienu apguvē’ izvēlēta, lai pētījumā teorētiski izpētītu rotaļas pielietojuma iespēju 4 - 5 gadus vecu bērnu skaitīšana un skaita jēdzienu apguvē un praktiski aprobētu izstrādātās un apkopotās didaktiskās rotaļas.
Bakalaura darba teorētiskā analīze pamatojas uz tam pedagogu un psihologu atziņām, kā Pučure I., Svence G., Belošistaja A.
Pētījuma jautājums: kā 4 - 5 gadus vecu bērnu skaita un skaitīšanas jēdzienu apguvi ietekmē rotaļa?
Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības un rotaļu izmantošanas iespējas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē.
Pētījuma uzdevumi:
1.Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par bērnu attīstības īpatnībām.
2.Aplūkot rotaļas pielietojuma iespēju skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai.
3.Izstrādāt un apkopot rotaļas skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai.
4.Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē.
Pētījuma bāze: Daugavpils 18. pirmskolas izglītības iestāde, 4 - 5 gadus vecie bērni, 10 studiju programmas pirmsskolnieku skolotājas 4. studiju gada studējošo anketēšana.…
Darbā analizētas 4 - 5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. Veikts pētījums, kurā noskaidrotas rotaļu izmantošanas iespējas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē. Izstrādāti un piedāvāti metodiskie paņēmieni skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Atslēgas vārdi: BĒRNU ATTĪSTĪBA, ROTAĻA, ROTAĻNODARBĪBA, SKAITS, SKAITĪŠANA, PĒTĪJUMS. Pētījuma jautājums: kā 4 - 5 gadus vecu bērnu skaita un skaitīšanas jēdzienu apguvi ietekmē rotaļa? Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības un rotaļu izmantošanas iespējas skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē. Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par bērnu attīstības īpatnībām. 2. Aplūkot rotaļas pielietojuma iespēju skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai. 3. Izstrādāt un apkopot rotaļas skaita un skaitīšanas jēdzienu apgūšanai. 4. Veikt pētījumu par rotaļu izmantošanas iespējām skaitīšanas un skaita jēdzienu apguvē. Pētījuma metodes: teorētiskās: pedagoģiskās, psiholoģiskās, metodiskās literatūras analīze. empīriskās: pārrunas ar bērniem, skolotāju anketēšana, dokumentu izpēte, tiešā novērošana. Pētījuma bāze: Daugavpils 18. pirmsskolas izglītības iestādes 4 - 5 gadus vecie bērni, 10 studiju programmas pirmsskolnieku skolotājas 4. studiju gada studējošo anketēšana. Darbu iespējams izmantot pirmsskolas izglītības skolotājiem 4 - 5 gadīgo bērnu skaita un skaitīšanas jēdzienu apguvei.
- Darba lapas burtu apguvei 4-5 gadus veciem bērniem
- Prezentācija par mājdzīvniekiem 5-6 gadus veciem bērniem
- Rotaļas elementi 4-5 gadus veciem bērniem - skaitīšana un skaita jēdzienu apguve
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Uzmanības noturība 6-7 gadus veciem zēniem un meitenēm
Diplomdarbs augstskolai34
Novērtēts! -
Rokdarbu iespējas bērna sensorikas attīstībā 3 – 4 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai80
Novērtēts! -
Sensoro spēju un runas vienotība bērnu intelektuālā attīstībā 5 – 6 gadus veciem bērniem
Diplomdarbs augstskolai68
-
Valodas traucējumi 4 gadus veciem bēniem
Diplomdarbs augstskolai52
Novērtēts! -
5-6 gadus vecu bērnu saskarsmes grūtības pirmsskolas izglītības iestādē un to mazināšanas iespējas
Diplomdarbs augstskolai72
Novērtēts!