Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Pusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistība ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti

     

    Diplomdarbs36 Psiholoģija

14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:389069
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.02.2023.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 40 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2016. - 2020. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Abstract    3
  Teorētiskā daļa    5
  Vecāku audzināšanas stili    8
  Emocionālais intelekts    11
  Agresivitāte    13
  Vecāku audzināšanas stilu saistība ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti    15
  Metode    21
  Pētījuma dalībnieki    21
  Pētījuma instrumentārijs    21
  Pētījuma procedūra    22
  Rezultāti    23
  Diskusija    28
  Secinājumi    32
  Izmantotās literatūras saraksts    34
  Pielikumi    38
Darba fragmentsAizvērt

Pētījuma mērķis bija noskaidrot pusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistību
ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti. Pētījumā piedalījās 120 pusaudži, vecumā no
12- 14 gadiem (M=12,53; SD=0,65), no tiem 56 zēni un 64 meitenes. Lai atbildētu uz
izvirzītajiem pētījuma jautājumiem, maģistra darbā tika pielietotas trīs aptaujas. Audzināšanas
stila izpētei tika izmantota Vecāku audzināšanas stila aptauja (Parental Authority
Questionnaire- PAQ, Buri, 1991), adaptēta L.Dālderes maģistra darbā, 2002.gadā. Emocionālā
intelekta izpētei tika izmantota Emocionālā intelekta aptauja (The Self- Report Emotional
Intelligence Test, SREIT, Schutte et.al., 1998, kā minēts Schutte, Malouss & Bhullar, 2009).
Latvijā aptauju adaptējuši V.Reņģe un J.Ņižņika, 2012.gadā. Agresivitātes izpētei tika
izmantota Agresijas aptauja (The Aggression Questionnaire, Buss & Perry, 1992). Latvijā
aptauju adaptējusi A.Gaitniece- Putāne, 2008.gadā. Pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka
autoritatīvajam audzināšanas stilam ir statistiski nozīmīga korelācija ar pusaudžu emocionālā
intelekta līmeni, kā arī, jo vecāku audzināšanas stils ir autoritatīvāks, jo pusaudžu agresivitātes
līmenis ir zemāks. Lineārās regresijas modeļa rezultāti liecina, ka statistiski nozīmīgi rezultāti
iegūti tikai autoritārajam stilam (p < 0,001). Pēc izveidotā modeļa var spriest, ka autoritārais
audzināšanas stils izskaidro 18% no pusaudžu agresivitātes.
Atslēgas vārdi: vecāku audzināšanas stils, emocionālais intelekts, agresivitāte…

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −1,70 €
Materiālu komplekts Nr. 1395341
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties