-
Pirmsskolas pedagogu motivācijas pilnveide
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
IEVADS | 5 | |
1. | PIRMSSKOLAS PEDAGOGU MOTIVĀCIJAS PILNVEIDES TEORĒTISKAIS PAMATOJUMS | 7 |
1.1. | Motivācijas vispārējs raksturojums | 8 |
1.1.1. | Iekšējā un ārējā motivācija | 9 |
1.1.2. | Motivācijas teorijas | 10 |
1.2. | Pedagogu motivācijas pilnveide un ietekmējošie faktori | 13 |
1.2.1. | Darba apstākļi un apmierinātība ar darbu | 13 |
1.2.2. | Atalgojuma apmērs | 16 |
1.2.3. | Izglītojamo uzvedība | 17 |
1.2.4. | Izglītojamo skaits grupā | 19 |
1.2. | atbalsta personāls | 19 |
1.2.6. | Komunikācija ar izglītojamo vecākiem | 21 |
1.2.7. | Grupas telpas iekārtojums un materiālās bāzes nodrošinājums | 21 |
1.2.8. | Ar COVID–19 saistītais ārkārtas stāvoklis Latvijā | 22 |
2. | EMPĪRISKĀ DAĻA | 23 |
Secinājumi
1.Pirmsskolas pedagogam ir jābūt motivētam organizējot pedagoģisko procesu, jo tam ir nozīmīga loma izglītojamo mācību satura apguvē .
2. Ja pedagogam motivācijas līmenis tas var atstāt negatīvu ietekmi uz izglītojamajiem un viņu vecākiem.
3.Motivācija ir cilvēka iekšējais stāvoklis, kas mudina veikt darba pienākumus kvalitatīvi un efektīvi.
4. Lai darbinieks būtu motivēts sākotnēji jābūt apmierinātām fizioloģiskajām vajadzībām .
5. Pētījumā tika noskaidrots, ka bērnu lielais skaits pirmsskolas grupās uz zema darba samaksa ir pirmsskolas pedagogu motivācijas ietekmējoši faktori.
6. Kā būtiskākais faktors, kas pozitīvi ietekmē pirmsskolas pedagogu darba motivāciju ir savstarpēji labvēlīgas attiecības kolektīvā, kas saskan ar teorētiķa A. Maslova motivācijas teorijas atziņām.
7. Svarīga nozīme pirmsskolas pedagogu motivācijā ir savstarpējai sadarbībai un pozitīvai komunikācijai ar izglītojamo vecākiem .
8. Lai pilnveidotu pedagogu motivāciju svarīgi nodrošināt tālmācības kursu, kā strādāt ar bērniem ,kuriem ir uzvedības problēmas.
9. Pirmsskolas izglītības iestādēs svarīgi regulāri organizēt kolektīva saliedēšanas pasākumus, jo tas uzlabo iekšējo darba vidi un pozitīvi ietekmē pedagogu motivācijas līmeni.
…
Kvalifikācijas darba autorei kā topošajam pirmsskolas pedagogam bija svarīgi izpētīt, kādi faktori ietekmē pedagoga motivāciju savu darbu darīt pēc iespējas kvalitatīvāk, kā arī, kādos veidos pedagoga motivāciju varētu uzlabot. Pedagoga darba mērķis ir nodrošināt kvalitatīvu mācību programmas apguvi, kura veidota, lai tiktu sasniegts vadlīnijās noteiktais pirmsskolas izglītības satura mērķis un uzdevumi. „Pirmsskolas izglītības satura īstenošanas mērķis ir zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi, patstāvīgi darbojas, ieinteresēti un ar prieku mācās, gūstot pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un savstarpējo mijiedarbību tajā.” (Skola 2030). Ja pedagoga motivācija savu darbu veikt pēc iespējas kvalitatīvāk nav pietiekami augsta, pastāv risks, ka izglītojamajiem netiks nodrošināts kvalitatīvs, pilnvērtīgs, radošs un bērnu vajadzībām un interesēm atbilstošs mācību process, kas var atstāt ietekmi uz bērnu attīstību un akadēmiskajiem sasniegumiem nākotnē, neļaujot izglītojamajiem izmantot savu potenciālu. Saprast to, kādi faktori ietekmē pirmsskolas pedagoga motivāciju, ir svarīgi tāpēc, lai varētu atrast piemērotus veidus, kādos motivāciju būtu iespējams pilnveidot, novēršot vai mazinot motivāciju negatīvi ietekmējošos faktorus. Pastāv vairāki faktori, kas var ietekmēt pedagoga motivāciju – gan apstākļi darba vietā, gan apmierinātība ar darbu un darba ikdienā izjustas stress – kā arī daudzi citi faktori, par kuriem tiks spriests šī darba ietvaros. Kvalifikācijas darbā apkopotā informācija varētu palīdzēt izprast, ar kādām problēmām var nākties saskarties pirmsskolas pedagogiem savā darba ikdienā, un kā šīs problēmas varētu novērst vai mazināt, lai uzlabot pedagoga motivāciju darīt savu darbu pēc iespējas kvalitatīvāk.
- Pedagogu atalgojuma sistēma un profesionālā pilnveide Somijā
- Pedagogu atalgojums un profesionālā pilnveide Polijā
- Pirmsskolas pedagogu motivācijas pilnveide
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Mūzika - pirmsskolas vecuma bērnu pozitīvo emociju veicinātāja
Diplomdarbs augstskolai75
Novērtēts! -
Pirmsskolas izglītības iestādes un ģimenes sadarbība bērna uzvedības prasmju veidošanā
Diplomdarbs augstskolai109
Novērtēts! -
Pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana rotaļu darbībā
Diplomdarbs augstskolai60
-
Pirmsskolas vidējā vecuma bērnu pašapziņas sekmēšana rotaļspēlē
Diplomdarbs augstskolai54
Novērtēts! -
Jaunākā skolas vecuma bērnu mācību motivācijas veidošanās mācību procesā
Diplomdarbs augstskolai55