Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
8,49
Ietaupījums:
1,02 (12%)
Cena ar atlaidi*:
7,47
Pirkt
Identifikators:535681
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 15.12.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Inženieratbalsta prasības mobilitātes nodrošināšanā    5
2.1  Atmīnēšanas pasākumi    5
2.2  Pret šķēršļu (inženieru) pasākumi    9
2.3  Ūdens šķēršļu šķērsošana    11
2.4  Ceļu veidošana un uzlabošana    15
2.5  Priekšējo līniju aviācijas atbalsts    20
2.6  Nesprāgušas munīcijas neitralizēšana    21
3.  Inženiertehniskā bataljona iespējas mobilitātes nodrošināšanā    22
4.  NBS vienību transporta mobilitātes iespējas    29
4.1  Ķēžu transports    30
4.2  Riteņu transports    32
5.  ITBN mobilitātes atbalsta atbilstība Szs atbalstam    40
6.  Secinājumi    44
7.  Ieteikumi    45
8.  Izmantotās literatūras un citu informācijas avotu saraksts    46
9.  Pielikumi    47
Darba fragmentsAizvērt

Līdz šim NBS nav bijušas inženiervienības, kas būtu spējušas nodrošināt vienību mobilitāti visos tās aspektos Šādas problēmas ignorēšana var novest pie ļoti nopietnām sekām kaujas vai militāra konflikta gadījumā, jo var izrādīties, ka mūsu kaujas vienības vienkārši nespēj pārvietoties apvidū sakarā ar ceļu, tiltu trūkumu vai slikto stāvokli, visāda veida dabisko un mākslīgo šķēršļu ietekmi. Un tādā gadījumā nebūs nozīmes tam cik laba ir kaujas tehnika, cik labi sagatavoti karavīri, cik kaujas spējīgas ir vienības, jo tās vienkārši nespēs pārvietoties un manevrēt – tās traucēs šķēršļi, kuru novēršana ir inženieratbalsta uzdevums. Iepriekš Szs1 strādāja pēc teritoriālajiem aizsardzības principiem, kuri pieprasa jau miera laikā nopietni gatavot teritoriju karadarbības vešanai, tai skaitā domāt arī par vienību mobilitāti. Teritoriju varēja sagatavot ņemot palīgā arī civilo tehniku un speciālistus, kuri pēc apstiprināta plāna būtu izveidojuši ceļus, tiltus, helikopteru nolaišanās laukumus vietās, kurās pēc plāna tas būtu nepieciešams. Tādā gadījumā inženieru atbalsts tieši mobilitātes nodrošināšanā konflikta vai karadarbības gadījumā tiktu būtiski samazināts, jo lielākā daļa vienību pārvietošanās maršrutu būtu jau iepriekš izplānoti un izveidoti, piemērojot tos arī civilām vajadzībām. Kolektīvās aizsardzības gadījumā nevar precīzi izplānot vienību daudzumu, veidu, kuras tiks iesaistītas karadarbībā, un to maršrutus, jo aizsardzība var notikt ne tikai mūsu valsts teritorijā un ne tikai ar mūsu bruņoto spēku dalību. Tas uzliek lielākas prasības un darba apjomu vienību inženiernodrošinājumam, jo mūsu vienību atbalsts var būt nepieciešams arī citām valstīm.
Taču ne tikai inženierspēkiem ir jādomā par vienību pārvietošanās iespējām. Plānojot apakšvienību transporta iegādi, laicīgi veicot analīzi un apreiķinus, var būtiski paaugstināt vienību mobilitātes rādītājus. Vienības var panākt mobilitāti pareizi un efektīvi izmantojot savā rīcībā esošos resursus un transportu. Nepieciešami profesionāli komandieri un karavīri, kas spētu „izspiest” no tehnikas visu, ko tā var dot. Tas nozīmē, kad vienībām ir nepieciešams tāds transports un personāla apmācība, kas spēj paaugstināt vienības pārvietošanās iespējas ( līdz noteiktam līmenim ), bet kad iespējas ir izsmeltas, tad palīdz inženieri.
. Pamatojoties uz inženieratbalsta prasībām mobilitātes nodrošināšanā un Inženiertehniskā bataljona iespēju analīzi, darbā tiks izskatīta Inženiertehniskā bataljona iespējas mobilitātes nodrošināšanā, salīdzinot tās ar prasību līmeni šāda veida nodrošinājumam, kā arī tiks analizētas vienību rīcībā esošās tehnikas mobilitātes iespējas.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „NBS apakšvienību mobilitātes paaugstināšanas iespējas”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/535681

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties