Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
7,99
Ietaupījums:
1,20 (15%)
Cena ar atlaidi*:
6,79
Pirkt
Identifikators:410850
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 16.04.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 27 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Garīgās atpalicības vispārīgs raksturojums    5
1.1.  Garīgās atpalicības bērnu vecumā medicīniskais skaidrojums    5
1.2.  Bērna ar Dauna sindromu pazīmes    9
2.  Bērnu ar smagu garīgo atpalicību psiholoģiski pedagoģiskais un komunikatīvais raksturojums    11
2.1.  Izziņas sfēras, emocionālās gribas sfēras un runas attīstības īpatnības    11
2.2.  Cilvēku ar smagu garīgo atpalicību starppersoniskā saskarsme    14
3.  Mūzikas terapijas vispārīgs raksturojums    21
3.1.  Mūzikas terapija pēc Nordof-Robinsa metodes    25
3.2.  Mūzikas terapija kā komunikācijas veids bērniem ar garīgo atpalicību    29
4.  Mūzikas terapijas metožu izmantošanas praktiskā pieredze komunikatīvo iemaņu attīstīšanā bērnam ar smagu garīgo atpalicību    33
4.1.  Bērna raksturojums    33
4.2.  Komunikatīvo iemaņu attīstīšana mūzikas terapijas seansos un to rezultātu analīze    35
5.  Rekomendācijas komunikatīvo iemaņu attīstīšanai mūzikas terapijas procesā    39
  Kopsavilkums    44
  Anotācija latviešu valodā    46
  Anotācija angļu valodā    47
  Avotu un izmantotās literatūras saraksts    48
Darba fragmentsAizvērt

Mūsdienās arvien lielāku popularitāti iegūst integratīvās metodes, kas vērstas uz cilvēka fiziskās un psihiskās veselības rehabilitāciju, nostiprināšanu un saglabāšanu. Par vienu no šādām perspektīvām metodēm ir atzīta mūzikas terapija, kur mūzika tiek pielietota kā ārstniecisks, rehabilitējošs, attīstošs un audzinošs līdzeklis darbā ar plaša spektra traucējumiem – ar garīgo atpalicību, emocionālo nestabilitāti, uzvedības traucējumiem, psihosomatiskajām slimībām, autismu utt.. Būdama integratīvs paņēmienu kopums, mūzikas terapija pielieto dažādu zinātņu metodes – medicīniskās, pedagoģiskās un psihoterapeitiskās. Mūzikas terapijai kā profesijai nav gara attīstības vēsture. Tā tika izveidota pirms 50 gadiem ASV un vēlāk atzīta un pielietota arī citās Eiropas, Āzijas, Amerikas un Austrālijas valstīs. [30]. Tomēr procesam, kas raksturo mūzikas terapiju kā profesiju un kā disciplīnu, vienmēr piemīt varianti, atkarībā no konkrētās praktizējošo grupas orientācijas, perspektīvas vai arī to kultūras.
Latvijā Izglītības un zinātnes ministrija mūzikas terapiju kā profesiju akceptēja 2005.gada decembrī. Kā ikkatram jaunam virzienam, tai pašlaik trūkst savas pieredzes, bet citu valstu pieredze vēl Latvijā nav vispārināta. Mūsu valstī profesionālā mūzikas terapeitu apmācība aizsākās tikai pirms trim gadiem Liepājas Pedagoģijas akadēmijā, un tikai šogad pirmie studenti kļūs par diplomētiem speciālistiem.
Cilvēku ar īpašajām vajadzībām Latvijā ir diezgan daudz, bet nav pētījumu mūzikas terapijas jomā, kuros tiktu analizēti dažādi šī virziena aspekti. Tāpēc vērtīgs ikviens novērojums un pētījums, kurš pievēršas mūzikas terapijas praksei un nozīmei darbā ar cilvēkiem ar plaša spektra traucējumiem.
Mūzikas terapijai ir būtiska loma saskarsmes spēju veicināšanā, kur mūzika kalpo kā komunikācijas līdzeklis, kas veicina indivīda komunikatīvo iemaņu attīstīšanu un pilnveidošanu. Īpaši svarīgi tas ir darbā ar garīgi atpalikušiem cilvēkiem, kuriem lielas grūtības sagādā saskarsme ar citiem sabiedrības locekļiem. Aktīvi piedaloties mūzikas terapijas procesā, spēlējot dažādus instrumentus, dziedot un improvizējot, šādiem cilvēkiem rodas iespēja apgūt un attīstīt dažādas komunikatīvās pamatiemaņas - prasmi klausīties, atbildēt, ievērot secīgumu, prasmi iesākt un uzturēt dialogu, sagaidot sarunas biedra reakciju un reaģējot uz tā signāliem. To visu var panākt muzikāls dialogs starp konkrēto cilvēku un mūzikas terapeitu.
Šajā pētījumā galvenā uzmanība ir pievērsta tieši šim aspektam - komunikatīvo iemaņu attīstīšanai bērniem ar smagu garīgo atpalicību, jo praktiskais darbs tika veikts ar bērnu, kura diagnoze: Dauna sindroms un konstatēta smaga garīgā atpalicība.
Pētījuma objekts: smagas garīgās atpalicības korekcijas process, izmantojot mūzikas terapijas metodes.
Pētījuma priekšmets: komunikatīvo pamatiemaņu attīstīšana bērniem ar smagu garīgo atpalicību, izmantojot Nordof-Robinsa mūzikas terapijas metodes.
Pētījuma mērķis: izpētīt, raksturot un noteikt muzikālās improvizācijas metožu piemērotību bērna ar smagu garīgo atpalicību komunikatīvo iemaņu diagnosticēšanai un attīstīšanai.
Pētījuma hipotēze: sistemātiski strādājot pēc optimāli izvēlētām metodēm, bērnam ar smagu garīgo atpalicību ir iespējams panākt strauju komunikatīvo pamatiemaņu attīstīšanu.
Pētījuma uzdevumi:
30.analizēt medicīnas, specialās pedagoģijas, psiholoģijas un mūzikas terapijas literatūru par garīgo atpalicību un tās īpatnībām;
31.analizēt komunikatīvo iemaņu attīstīšanas paņēmienus;
32.praktiski pielietot mūzikas terapijas improvizācijas metodes darbā ar bērnu ar smagu garīgo atpalicību;
33.analizēt praktiskās darbības rezultātus;…

Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Mūzikas terapija”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/410850

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties