Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
14,20 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:261585
 
Vērtējums:
Publicēts: 16.02.2017.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 44 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2000. - 2010. g.
2011. - 2015. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    6
1.  Reglamentējošo dokumentu izpēte un analīze    8
1.1.  Pedagoģiskais aspekts    10
2.  Datu zinātne un ar to saitītie jēdzieni    12
2.1.  Datizrace    14
3.  Lielie dati    16
3.1.  Jēdziens    16
3.2.  Ieskats lielo datu vēsturē    17
3.3.  Kas veido lielos datus?    18
3.4.  Kur tiek izmantoti lielie dati?    18
4.  Import io programma un tās lietošana    21
5.  Saturiskais stundu plāns    24
6.  EMPĪRISKAIS PĒTĪJUMS    26
6.1.  Pētījuma metodoloģija    26
6.2.  Lielo datu izmatošana datu bāzu apguvē aprobācija skolā    28
6.3.  Testa jautājumu analīze    33
6.4.  Statistiskās atšķirības noteikšana klašu grupās    36
6.5.  Ticamības analīze    38
6.6.  Korelācija starp skolēnu attieksmi un iegūtiem testa rezultātiem    41
  Rezultāti    44
  Secinājumi    45
  Izmantotā literatūra un avoti    47
  PIELIKUMI    50
  Aptaujas paraugs    50
  Stundas vērtējuma kritēriji    51
Darba fragmentsAizvērt

SECINĀJUMI
Darba mērķis ir izpētīt, vai skolēni 7.klasē spēj apgūt un izprast datu bāzes un ar tām saistītos jēdzienus. Pētījums dod iespēju uzlabot un pilnveidot esošo mācību programmu informātikā, jo šobrīd informātikas mācību programma ir desmit gadus veca, kā arī tā nepiedāvā skolēniem apgūt IKT nozares jauninājumus.
Tika aplūkoti dažādi literatūras avoti, lai noskaidrotu kā autori definē lielos datus un ar tiem saistītos jēdzienus, kādās nozarēs tie tiek izmantoti un kāds ir to devums. Darba autors skolēniem piedāvāja šādu definīciju: „Lielie dati- liela apjoma, strauji augoši, nestrukturēti dati, kurus ir grūti apstrādāt un analizēt, lai iegūtu cilvēklasāmus rezultātus. Būtisks lielo datu uzdevums ir prognožu un secinājumu veidošana no iegūtajiem datiem.” Tika izmantoti lielo datu raksturojošie lielumi un galvenie uzdevumi, lai skolēni vieglāk iegaumētu un izprastu šo jēdzienu.
Nākotne nav iedomājam bez strauji augošo datu apjoma palielināšanās un to apstrādes nepieciešamības, kā minēts “McKinsey Global Institute” pētījumā “Big data: The next frontier for innovation, competition, and productivity”. Tiek prognozēts, ka ap 2018. gadu trūks cilvēku resursi, kas spēs apstrādāt un padarīt derīgus lielos datus. Šajā pētījumā tika iekļauti dati, kas iegūti Amerikas Savienotajās valstīs, bet šo problēmu uzsvēra arī Atis Lejiņš savā rakstā „Digitalās ekonomikas izaicinājumi”. Tātad mūsu, kā informātikas skolotāju, uzdevumus ir piedāvāt skolēniem attīstīt šīs spējas un iemaņas.
Darba pamata mērķis ir uzlabot esošo informātikas mācību programmu.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties