Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:760451
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.01.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Ievads    3
2.  Lauku tūrisma attīstības pamati un priekšnosacījumi    4
2.1.  Tūrisms un vide    4
2.2.  Tūrisms un īpaši aizsargājamajā dabas teritorijas    7
2.3.  Lauku tūrisma raksturojums    9
2.4.  Lauku tūrisma piedāvājums    12
2.4.1.  Naktsmītnes    12
2.4.2.  Papildus piedāvājuma un aktivitāšu veidi    14
2.4.3.  Kvalitātes nozīme lauku tūrisma uzņēmumos    16
2.4.4.  Kvalitātes zīme – „Zaļais sertifikāts”    18
2.4.5.  Eko sertifikāts „Eko puķīte”    20
2.5.  Lauku tūrisma nozīme lauku attīstībā    21
2.6.  Lauku tūrisma attīstības problēmas un to risinājumi    22
2.7.  Mārketings un reklāma lauku tūrisma uzņēmumos    27
2.7.1.  Mārketinga būtība un nozīme lauku tūrisma attīstībā    27
2.7.2.  Lauku tūrisma reklāma un popularizēšanas veidi    32
3.  Lauku tūrisma attīstība    34
3.1.  Optimālais tūrisma pārvaldes modelis Latvijā 2012. gadā    34
3.2.  Tūrisma attīstības prognozes līdz 2012. gadam    35
3.3.  Lauku tūrisma organizācijas un attīstības projekti    36
3.3.1.  Organizācijas    36
3.4.  Finansējuma piesaistes iespējas lauku tūrisma attīstībai Latvijā    39
3.4.1.  Leader    39
3.4.2.  Latvijas lauku attīstības plānā 2007 – 2013 paredzētās iespējas    39
3.4.3.  Eiropas reģionālās attīstības fonds    40
4.  Lauku tūrisma SVID analīze    41
5.  Lauku tūrisma attīstība Kurzemē    44
5.1.  Kurzemes vispārīgs raksturojums    44
5.2.  Tūrisma resursi Kurzemē    45
5.2.1.  Daba    45
5.2.2.  Kultūrvēsturiskie resursi    46
5.3.  Tūrisma organizācija un infrastruktūra Kurzemē    49
5.3.1.  Tūrisma organizācija Kurzemē    49
5.3.2.  Tūrisma infrstruktūra Kurzemē    51
5.4.  Tūrisma nozares situācijas apraksts Kurzemē    52
5.5.  Kurzemes tūrisma attīstības prognozes un attīstības prioritātes līdz 2012. gadam    57
5.5.1.  Kurzemes tūrisma attīstības prioritātes līdz 2012.gadam    57
5.5.2.  Kurzemes tūrisma attīstības vīzija 2012. gadā    58
5.6.  Lauku tūrisma SVID analīze Kurzemē    59
5.6.1.  SVID analīze    59
6.  Priekšlikumi    63
7.  Secinājumi    64
8.  Izmantotā literatūra    67
Darba fragmentsAizvērt

Visā pasaulē tūrisms ir kļuvis par vienu no vadošajām un visstraujākajām
izaugsmes nozarēm un tiek uzskatīts par stratēģisku ekonomiskās attīstības un nodarbinātības prioritāti. Strauji augošais pieprasījums pēc dabas un kultūras tūrisma nodrošina tālākas iespējas tūrisma izaugsmei.
Pēc Pasaules tūrisma organizācijas statistikas datiem, tūrisms ir pasaulē lielākais eksporta ienākumu avots, nozīmīgs darbavietu radītājs, kā arī svarīgs reģionālās un sociālās attīstības faktors. Tas valstīm nodrošina lielu ieņēmumu no nodokļiem un sniedz ievērojamu pienesumu to iekšzemes kopproduktā. Tūrisms sekmē liela apjoma ieguldījumu veikšanu infrastruktūras izveidē, kopumā apmierinot gan tūristu prasības, gan uzlabojot vietējo iedzīvotāju dzīves apstākļus.
Viens no populārākajiem tūrisma veidiem ir lauku tūrisms. Latvijā lauku tūrisms ir kvalitatīvs produkts ar reālu, precīzu un plašu pakalpojumu aprakstu un klāstu. Taču daudzviet Latvijas laukos, lai sekmīgi attīstītu tūrismu, nereti pietrūkst informācijas un atbilstošu zināšanu par ilgspējīga tūrisma attīstības likumsakarībām, iespējamiem ekonomiskajiem ieguvumiem, par tūrisma negatīvo ietekmi uz vidi, kā arī par tūrisma darbības uzsākšanas priekšnosacījumiem.
Lauku tūrisms — tūrisma veids, kura galvenais mērķis ir, balstoties uz vietējiem sociāliem, kultūras un dabas resursiem, piedāvāt patērētājiem iespēju atpūsties un/vai izmantot tūristu mītnes lauku apdzīvotās vietās, izņemot republikas nozīmes pilsētas.
Diplomdarba mērķis ir, balstoties uz tūrisma teorijas studijām un pētījumu datiem par Kurzemes tūrisma resursiem, piedāvājuma analīzi un attīstības perspektīvām, izvērtēt Kurzemes lauku tūrisma attīstības resursus un to ilgspējīgas izmantošanas iespējas. Šajā nolūkā darbā izvirzīti uzdevumi:
Iepazīties ar lauku tūrisma pamatu un priekšnosacījumiem
Izpētīt lauku tūrisma attīstību Latvijā
Analizēt Kurzemes tūrisma resursus un piedāvājumu;
Veikt lauku tūrisma SVID analīzi Kurzemē
Izvērtēt ilgspējīga tūrisma attīstības iespējas Kurzemē.
Darbā tika pielietotas šādas metodes: literatūras studijas, statistikas datu izpēte un analīze.
Vide, tās kvalitāte un aizsardzība ir visbūtiskākais priekšnosacījums ikvienas valsts tūrisma nozares panākumiem un tūristu apmierinātības nodrošināšanai. Tajā pat laikā, ekonomiskās priekšrocības, ko varētu dot tūrisms (īpaši depresīviem reģioniem), ir jāizvērtē, salīdzinot ar aizvien sarežģītākām ekoloģiskām sekām, kādas sev līdzi nes tūrisma attīstība. Neskatoties uz to, salīdzinājumā ar citām nozarēm, tūrismam piemīt arī unikāls dabas konservācijas un kultūras vērtību padziļināšanas potenciāls.
Videi draudzīgs tūrisms veicina dabas resursu ilgtspējīgu lietošanu, saglabāšanu un aizsardzību, nodrošinot papildus ienākumus īpaši aizsargājamām dabas teritorijām un jaunām vides aktivitātēm.
Dabas un kultūras mantojums, neskarta lauku ainava kopā ar kultūras un bioloģisko daudzveidību ir nenovērtējami un neaizstājami Latvijas tūrisma resursi.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties