Diplomdarbs
Humanitārās zinātnes
Sabiedriskās attiecības
Korporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejup...-
Korporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejupslīdes kontekstā: telekompānijas LNT organizētā pasākuma "Labestības diena" analīze
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
APZĪMĒJUMU SARAKSTS | 8 | |
IEVADS | 9 | |
ORGANIZĀCIJU KOMUNIKĀCIJA | 11 | |
KORPORATĪVĀ SOCIĀLĀ ATBILDĪBA | 16 | |
KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS KAMPAŅU RISINĀMIE JAUTĀJUMI | 18 | |
KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS FORMAS | 18 | |
IEGUVUMI NO KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS REALIZĀCIJAS | 19 | |
ZIEDOJUMI UN ZIEDOJUMU FONDI | 23 | |
REKLĀMA KORPORATĪVĀS SOCIĀLĀS ATBILDĪBAS KONTEKSTĀ | 26 | |
REKLĀMAS BŪTĪBA | 29 | |
REKLĀMAS FUNKCIJAS | 30 | |
REKLĀMAS IZPLATĪŠANAS KANĀLI | 31 | |
IEDARBĪGA REKLĀMA UN TĀS ĒTISKIE ASPEKTI | 31 | |
SOCIĀLAIS MĀRKETINGS | 33 | |
SOCIĀLĀ REKLĀMA | 35 | |
REKLĀMA TELEVĪZIJĀ | 38 | |
ŠĪ BRĪŽA REKLĀMAS EFEKTIVITĀTE TELEVĪZIJĀ | 41 | |
ŠĪ BRĪŽA EKONOMISKĀ SITUĀCIJA LATVIJĀ | 43 | |
METODOLOĢIJA | 46 | |
LNT KĀ MEDIJS | 49 | |
LNT SOCIĀLĀ ATBILDĪBA | 50 | |
LNT NĀKOTNES PLĀNI UN MISIJA | 51 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” VĒSTURE UN BŪTĪBA | 54 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” MĒRĶI UN AUDITORIJA | 54 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” PASĀKUMA NORISE | 55 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” INFORMATĪVIE KANĀLI | 56 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” NOZĪMES NOVĒRĒJUMS EKONOMISKĀS LEJUPSLĪDES KONTEKSTĀ | 58 | |
NO PASĀKUMA ORGANIZATORA TELEKOMPĀNIJAS LNT PUSES | 58 | |
„Labestības dienas” 2007., 2008. un 2009. lietderības novērtējums | 58 | |
„Labestības dienas” nozīmīgums un lietderība. Organizatoru prognozes 2010. gada pasākumam un salīdzinājums ar iepriekšējiem gadiem | 61 | |
„LABESTĪBAS DIENAS” NOZĪMĪGUMS UN LIETDERĪBA – AUDITORIJAS PROGNOZES 2010. GADA PASĀKUMAM UN SALĪDZINĀJUMS AR IEPRIEKŠĒJIEM GADIEM | 69 | |
SECINĀJUMI | 73 | |
NOBEIGUMS | 76 | |
IZMANTOTĀ LITERATŪRA UN AVOTI | 77 | |
PIELIKUMI | 82 |
SECINĀJUMI
Darba izstrādes gaitā veiktās strukturētās intervijas ar „Labestības dienas” organizatoriem dati autorei ļāvuši izdarīt šādus secinājumus par akcijas nozīmi un lietderīgumu organizatoru skatījumā, par komunikatīvo metožu lietojuma izmaiņām, kā arī par prognozēm šī gada pasākumam ekonomiskās lejupslīdes iespaidā.
• Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā palielinoties to bērnu skaitam, kuriem vajadzīga materiālā palīdzība un samazinoties iespējām iegūt līdzekļus citā veidā, pasākuma „Labestības diena” nozīme tikai palielinās.
• „Labestības diena” gadu gaitā guvusi lielu sabiedrības atbalstu. Aizvien vairāk cilvēku atsaucas aicinājumam ziedojot palīdzēt, tā īstenojot vienu no nozīmīgākajiem „Labestības dienas” pamatziņojumiem - kopienas jeb komūnas ideju.
• Runājot par pasākuma lietderību, tiek prognozēts, ka par spīti ekonomiskajiem apstākļiem valstī arī šī gada pasākumā izdosies saziedot nepieciešamās naudas summas, lai varētu palīdzēt visiem sadarbības partnera Ziedot.lv rindā uz ārstēšanas finansējumu gaidošajiem bērniem.
• Salīdzinoši ar iepriekšējiem pasākuma „Labestības dienas” norises gadiem organizatori prognozē, ka katra indivīda ziedotās naudas summas būs mazākas, bet to, kuri ziedos, būs vairāk.
• Ņemot vērā jau iemantoto uzticību izstrādātajām pasākuma rīcības shēmām, krasas komunikācijas metožu izmaiņas ar mērķi piesaistīt ziedojumus šīgada „Labestības dienas” norisē nav paredzētas. Kā galvenā pamata metode, tāpat kā iepriekšējos gados, saglabāsies reklāma televīzijā – sociālā reklāma, kuras saturā atainoti smagi slimu bērnu dzīvesstāsti.
• Nelabvēlīgās ekonomiskās situācijas ietekmē, „Labestības dienas” organizatori veikuši izmaiņas nevis komunikatīvo metožu lietojumā, bet gan pašas komunikācijas saturā - veiksmīgākam rezultātam vairāk kā uz pusi samazināts sākotnēji „Labestības dienas” pašreklāmās komunicējamais ziedojumu apmērs.
• Organizatoriem ir svarīgi aptvert arī krievu valodā runājošo auditoriju, jo, vadoties pēc raidījuma reitingiem, „Labestības diena” ir izteikti latvisks pasākums.
• Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā nav mainījies kopējais redzējums par pasākuma attīstību. Primāri, īstenot kopienas jeb komūnas ideju, kas apvienotu sabiedrību rīkoties noteikta mērķa vārdā, un izvērst „Labestības dienu” Vislatvijas mērogā.
• Galvenie LNT ieguvumi no „Labestības dienas” ir palikuši nemainīgi - iespēja paust savu sociālo atbildību, iesaistoties sociālu problēmu risināšanā, kā arī iespēja spodrināt savu reputāciju un piepildīt saukli – „Tava televīzija no sirds”.
• Organizatoru uzskata, ka nozīmīgākais ieguvums no šī labdarības pasākuma sabiedrībai ir iespēja ar tā starpniecību, pieņemot kopienas ideju un īstenojot dzīvē „Labestības dienas” pamatuzstādījumu – „Kopā mēs to varam!”, celt savu pašapziņu un pašiem sev reāli palīdzēt. Kā papildu ieguvums minēts akcijas sabiedrību izglītojošais raksturs.
Auditorijas viedokļa noskaidrošanai autore veica anketēšanu dažādās vecuma grupās. Anketēšanas rezultātā gūtie dati autorei ļauj izdarīt secinājumus par sabiedrības attieksmi pret labdarību ekonomiskās krīzes apstākļos, sabiedrības attieksmi pret korporāciju rīkotajām labestības akcijām, kā arī sabiedrības gatavību šobrīd iesaistīties sociālo jautājumu risināšanā.
• Ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos sabiedrība pret ziedošanu un iespēju šādi palīdzēt līdzcilvēkiem attiecas pozitīvi.
• Sabiedrības attieksme, tāpat kā iepriekšējos gados, pret telekompānijas LNT labdarības akciju „Labestības diena” ir pozitīva un tiek pausts atbalsts tās nozīmei, galvenokārt, tās konkrētuma un atklātuma dēļ - ziedotā nauda tiek novirzīta konkrētiem veselības problēmu risināšanas gadījumiem.
• Esošā ekonomiski nelabvēlīgā situācija veicinājusi neziņu par šī gada sabiedrības ziedošanas aktivitāti. Cilvēki vēlas ziedot tikai pēc savu finansiālo iespēju izvērtēšanas.
• Runājot par pasākuma lietderību, respondentu atbildēs uzrādās tendence - šogad cilvēki plāno pasākumam „Labestības diena” ziedot mazākas naudas summas nekā iepriekšējos gados.
• Cilvēki pārsvarā uzskata, ka ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos par visiem slimajiem bērniem, vecajiem cilvēkiem, sociāli maznodrošinātajiem ir jārūpējas visai sabiedrībai kopā. Šī doma izteikti parādījusies šogad pretstatā viedoklim, kurš, lai arī nelielā skaitā, uzrādījās iepriekšējās anketēšanas rezultātos 2009.gadā, ka par sociālajiem jautājumiem jārūpējas tikai valstij. Šie rezultāti ļauj secināt, ka „Labestības dienas” pamatnostādne – kopienas ideja – ir jo īpaši aktuāla ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos.
• Sabiedrībā „Labestības dienas” sauklis – „Kopā mēs to varam!” –līdzīgi kā iepriekšējos gados tiek uztverts izteikti pozitīvi vai pozitīvi, paužot viedokli, ka ideja ir it īpaši nozīmīga ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos.
• Ziedot akcijā „Labestības diena” respondentus, galvenokārt, mudinātu reāli stāsti par ziedojumu sniegto labumu, kā arī - līdzīgi kā iepriekšējās anketēšanas rezultātos - ar aktivitātēm piesātināts pasākums.
• LNT labdarības iniciatīva respondentu vidū, līdzīgi kā iepriekšējos gados, tiek vērtēta pozitīvi, paužot domu, ka arī uzņēmumiem jādod sava artava sociālo jautājumu risināšanā.
…
Bakalaura darbā „Korporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejupslīdes kontekstā: telekompānijas LNT organizētā pasākuma „Labestības diena” analīze” autore aplūko korporatīvās sociālās atbildības nozīmi un lietderību ekonomiski nelabvēlīgu apstākļu kontekstā. Darba teorētiskajā daļā autore skaidro tādus jēdzienus kā organizāciju komunikācija un tās veidi, korporatīvā sociālā atbildība, tās formas, realizācijas iespējas un ieguvumi sabiedrībai, kā arī plašāk pievērsta uzmanība tādām tēmām kā reklāma korporatīvās sociālās atbildības kontekstā, sociālais mārketings, televīzijas reklāmas iespējas un ieskicētas pašreizējās ekonomiskās situācijas nianses Latvijā. Darba empīriskajā daļā veikta telekompānijas LNT pasākuma „Labestības diena” analīze, pētot konkrētā labdarības pasākuma nozīmi un lietderību gan telekompānijas LNT, gan sabiedrības skatījumā. Lai noskaidrotu ekonomiskās situācijas ietekmi uz „Labestības dienas” vērienu un iespējamām atšķirīgajām iezīmēm šogad, veiktas strukturētās intervijas ar akcijas organizatoriem. Savukārt, lai noskaidrotu pasākuma auditorijas (sabiedrības) attieksmi pret korporāciju rīkotajām, sociālo atbildību realizējošām aktivitātēm un sabiedrības gatavību tajās šobrīd iesaistīties, izmantota anketēšanas metode. Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem, skatot konkrēto labdarības pasākuma piemēru, tiek izdarīti secinājumi par korporatīvās sociālās atbildības nozīmi ekonomiskās lejupslīdes kontekstā, kā arī pārbaudītas darbā izvirzītās hipotēzes.: • Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā labdarība ir īpaši nozīmīga sociāli atbildīga korporatīva tēla veidošanā; • Ekonomiskās lejupslīdes kontekstā sabiedrības attieksme pret korporāciju organizētās labdarības aktivitātēm ir izteikti pozitīva, taču to kopējais sociālais lietderīgums samazinās. Galvenie šī darba secinājumi liecina, ka korporatīvās atbildības iniciēta labdarība ir īpaši nozīmīga kā sabiedrībai, tā arī uzņēmumam. Sabiedrība no labdarības gūst gan tiešus, gan netiešus ieguvumus, proti, materiāli tiek palīdzēts kādam no sabiedrības vājākās daļas, un sabiedrība ar organizētas labdarības akciju palīdzību mācās tādas vērtības kā spēju nebūt vienaldzīgiem, nestāvēt malā, apzināties sociāli nozīmīgas problēmas un reāli palīdzēt līdzcilvēkiem. Savukārt, uzņēmumam šāda sociālās atbildības paušana ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos ir neatsverama, galvenokārt, tādēļ, ka veido pozitīvu uzņēmuma reputāciju, izceļot to citu vidū. Līdz ar to sociāli atbildīgam uzņēmumam ir lielākas iespējas arī ekonomiski nelabvēlīgos apstākļos ne tikai pastāvēt, bet arī veiksmīgi darboties un, iespējams, pat zelt. Atslēgvārdi: Organizāciju komunikācija, korporatīvā sociālā atbildība, labdarība, ziedošana, ziedošanas fondi, reklāma, zīmolu reklāma, sociālā reklāma, reklāma televīzijā, LNT.
- Korporatīvās sociālās atbildības nozīme ekonomiskās lejupslīdes kontekstā: telekompānijas LNT organizētā pasākuma "Labestības diena" analīze
-
Laulāto mantiskās attiecības
Diplomdarbs57 Socioloģija, Sabiedriskās attiecības, Nekustamais īpašums
- Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Masu informācijas līdzekļu loma citas etniskas grupas tēla veidošanā
Diplomdarbs augstskolai64
Novērtēts! -
Laulāto mantiskās attiecības
Diplomdarbs augstskolai57
Novērtēts! -
Tūrisma loma Latvijas tēla veidošanā
Diplomdarbs augstskolai58
Novērtēts! -
Sabiedrisko attiecību tehnoloģijas uzņēmuma "Stora Enso" imidža uzlabošanai
Diplomdarbs augstskolai73
-
Darba tirgus analīze un nodarbinātības paaugstināšanas iespējas Latvijā
Diplomdarbs augstskolai85