Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:354399
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 30.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācijas   
  Ievads   
1.  Viesu izmitināšanas uzņēmumi kā tūrisma sektors    7
1.1.  viesu izmitināšanas uzņēmumu tipi un to funkcijas    7
1.2.  uzņēmuma mērķa tirgus noteikšana    7
1.2.1.  Segmentēšana    10
1.2.2.  Tirgus segmentēšanas pamatprincipi    12
1.2.3.  Tirgus segmentēšanas metodes    13
1.2.4.  Viesu klasifikācija pēc ģeogrāfiskā aspekta    14
1.2.5.  Viesu segmentēšana pēc demogrāfiskā faktora    14
1.2.6.  Viesu klasifikācija pēc uzvedības tipa    15
1.2.7.  Viesu klasifikācija pēc psihogrāfskā faktora    15
1.2.8.  Pircēju mērķgrupas noteikšana pēc sociālekonomiskajām nacionālajām un kultūras pazīmēm    16
1.2.9.  Pircēju mērķa grupu noteikšana pēc personiskajām īpašībām    16
1.2.10.  Pircēju mērķa grupu noteikšana pēc rīcības tirgū īpatnībām    17
1.2.11.  mērķa tirgus noteikšana    17
1.3.  cilvēks kā pamatvērtība uzņēmumu misijā, filozofijā    19
1.4.  aktuālās tūrisma tendences    21
2.  Pieejamība kā viesu izmitināšanas uzņēmumu produkta raksturlielums    24
2.1.  produkta struktūras raksturojums    24
2.2.  pieejamību veidojošie elementi    26
2.2.1.  informatīvā pieejamība    27
2.2.2.  ģeogrāfiskā pieejamība    29
2.2.3.  transporta pieejamība    31
2.2.4.  cenu demokrātiskums    34
2.2.5.  pakalpojumu rezervēšanas iespējas    39
2.2.6.  pakalpojumu pieejamība ģimenēm ar bērniem    41
2.2.7.  speciālo vajadzību klientu apkalpošana    42
2.2.8.  antialerģiskie numuri    44
3.  Ādažu novada izmitināšanas uzņēmumu pieejamības izvērtējums    46
3.1.  Tūrisms Ādažu novadā    46
3.1.1.  Ādažu novada izmitināšanas uzņēmumu galvenā mērķauditorija    48
3.1.2.  Ādažu novada izmitināšanas uzņēmumu ģeogrāfiskā pieejamība    51
3.1.3.  Ādažu novada izmitināšanas uzņēmumu transporta pieejamība    52
3.1.4.  Ādažu novada izmitināšanas uzņēmumu pakalpojumu rezervēšanas iespējas    53
3.2.  Viesu nama „Abzaļi” pieejamības izvērtējums    54
3.3.  Lauku mājas Gungas pieejamības izvērtējums    59
3.4.  Atpūtas parka Leiputrija pieejamības izvērtējums    64
3.5.  Viesu mājas Eiropa pieejamības izvērtējums    69
3.6.  Viesu nama A.C. Varavīksne pieejamības izvērtējums    73
  Secinājumi    78
  Izmantotā literatūra    80
  Pielikums    83
Darba fragmentsAizvērt

1.1 viesu izmitināšanas uzņēmumu tipi un to funkcijas
Cilvēki dodoties ceļojumā bieži vien meklē iesmēju pārnakšņot kādā no izmitināšanas uzņēmumiem. Viņiem ir svarīgi ne tikai atrast vietu, kur pārnakšņot, bet arī cilvēki izvēloties naktsmītnes rūpīgi izpēta visu piedāvājumu klāstu. Ja agrāk bija populāri krogi, tad mūsdienās tie ir viesu nami, viesnīcas u.c. izmitināšanas uzņēmumi.
Tūrisma literatūrā par tūrisma izmitināšanas uzņēmumiem ir izdalītas dažāda veida naktsmītnes un viesu izmitināšanas iespējas [6.39 lpp]
Naktsmītnes – individuālās un kolektīvās, izīrējamās viesnīcas un viesnīcām pielīdzinātās naktsmītnes, specializētās, dziednieciskās, kempingi, kūrortviesnīcas, moteļi, viesu mājas, jaunatnes mītnes un atpūtas bāzes
Par viesu izmitināšanas un apkalpošanas mītnēm ir uzskatāmas viesnīcas, tajā skaitā kūrortu viesnīcas, moteļi, viesu mājas, lauku mājas, brīvdienu mājas, kempingi un citas tūrisma mītnes. [22. 41]
Piedāvāto tūrisma mītņu veidi:
Lauku māja - standarti nosaka kritērijus , kādiem jāatbilst lauku tūrismam izmantojamai mājai, kura pretendē uz atbilstību kādai no klasifikācijas kategorijām. Lauku tūrismam izmantojamās mājas sertificēšana atbilstoši standartā noteiktajām klasifikācijas kategorijām tiek veikta pēc lauku tūrismam izmantojamās mājas īpašnieka vai nomnieka brīvprātīga lēmuma.
Lauku tūrismam izmantojamā māja ir lauku apdzīvotā vietā, mazpilsētā vai pilsētu lauku teritorijā celta viensēta vai savrupmāja ar zemes platību ap to.
Kempings – ir viesu izmitināšanas uzņēmums, kurā ir iespēja novietot teltis, treilerus un viesu transporta līdzekļus kopējās vai atsevišķās stāvvietās, un kura teritorijā var izvietot vieglas konstrukcijas būves.
Kempingi var būt izvietoti gan gar autoceļiem un populāriem tūrisma maršrutiem, piepilsētās, zaļajā zonā un tūrisma centros vai kā moteļu sezonas darbības paplašinājums.
Viesnīca – viesu apkalpošanas un izmitināšanas mītne, kurā ir vismaz 10 numuri. Lauku un pilsētas viesnīcām ir atšķirīga piedāvājuma specifika, ko nosaka apmeklētāju loks. Domātas individuālajiem tūristiem, tūristu grupām, ģimenēm utt. Pasaulē vispieprasītākās ir tūristu klases viesnīcas. [43.9]
Viesu māja – uzņēmuma īpašumā vai nomā esoša viesu apkalpošanas un izmitināšanas mītne, kurā ir vismaz 5 numuri. Viesu mājas atšķiras no viesnīcām galvenokārt ar uzņemamo viesu skaitu. Viesu māja, kura sniedz pakalpojums tūristu ģimenēm, iekārtoti bērnu spēļu laukumi un rotaļu istabas. Šajās viesu mājās ir speciāla ēdienkarte un ēdienreizes bērniem.
Jaunatnes mītnes – vienkāršas tūrisma mītnes par zemu cenu. Šeit parasti apmetas gan individuāli ceļotāji, gan tūristu grupas. Jauniešu mītnes parasti tiek iekārtotas studentu kopmītnēs, skolās un bērnu dārzos, zemnieku sētās, vecās lauku viesnīcās. Var būt kafejnīca, kopējās lietošanas virtuve.
Moteļi – viesnīca autotūristiem, lielceļa viesnīca, kurā bez ērtiem numuriem un vispārējas tūristu apkalpošanas piedāvā stāvvietas automašīnām un transportlīdzekļu tehniskās apkalpošanas iespēju. Tehniskās palīdzības situācijas ietilpst moteļa sastāvā un ir izvietotas netālu no tā viesnīcas daļas. Moteļus izvieto pie lielām auto tūrisma trasēm un masu apmeklējuma punktos.
Rotelis – mobila viesnīca, kas būtībā ir dzelzceļa sastāvs ar vietas karšu vai kupeju vagoniem, restorānvagonu un salonvagonu. Vilciens kustas pa īpašu, brauciena organizatoru izstrādātu un ar dzelzceļu saskaņotu maršrutu un apstājas pilsētās un apdzīvotās vietās, kurās ir kādas īpašas vietas apmeklējumiem. Šāda apstāšanās parasti ilgst no vairākiem stundām līdz vairākām dienām. [39]
Botelis – peldoša viesnīca, hotelis uz ūdens. Kā šādu viesnīcu var izmantot atbilstoši pārveidotu kuģi. Parasti šāds kuģis pastāvīgi nekustas, jo to pārvelk no vienas vietas uz citu. Šādi boteļi darbojas cauru gadu. Šāda kuģu izmantojama efektivitāte ir acīmredzama – nav kapitāls celtniecību izdevumu, zemākas kuģa dīkstāves izmaksas, maksa par vietu piestātnē ir daudz zemāka par zemes īres maksu.
Tūristu bāzes – gan vissezonas, gan sezonas tipa uzņēmums. Tas ir tūrisma komplekss, kurā ietilpst telpas tūristu uzņemšanai un izmitināšanai. Tūrisma bāzes var apkalpot atpūtniekus jebkāda tūrisma maršrutos un pildīt kā gala, tā pagaidu uzņēmuma funkcijas.
Parasti tūristu bāzes pieņem tūristus, kas veic aktīvus ceļojums: kalnu, ūdens, slēpju, gājēju. Visbiežāk tās ir izvietotas skaistās vietās, aizās, ūdenstilpju krastā utt. Tās, kā viesnīcas, ir mērķtiecīgi izvietoti netālu no apdzīvotām vietām, transporta komunikāciju tuvumā. [39]

Autora komentārsAtvērt
Redakcijas piezīmeAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Izmitināšanas pakalpojumu pieejamības izvērtējums Ādažu novadā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/354399

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties