Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:466728
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.03.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 77 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    1
1.  Radošās domāšanas un interaktīvo mācību pedagoģiski psiholoģiskie pamati    5
1.1.  Radošās domāšanas attīstības problēma    10
1.2.  Skolēnu radošās domāšanas veidošanas apstākļi    11
1.3.  Interaktīvās mācības skolēnu radošas domāšanas attīstībai    13
1.3.1.  Mācīšana un mācīšanās, ņemot vērā pusaudžu vecumposma īpatnības    21
1.3.2.  Interaktīvo mācību jēdziens    25
1.3.3.  Interaktīvo mācību mūsdienu tehnoloģija    29
1.3.4.  Interaktīvas metodes raksturojums    33
1.3.6.  Interaktīvo metožu sistematizācija    50
2.1.  Pētījumu metodoloģija    53
2.2.  Pētījumu rezultātu analīze    55
2.2.1.  Audzēkņu personības pētīšanas metodes    55
2.2.2.  Veselība    60
2.2.3.  Temperaments    62
2.2.4.  Raksturs    66
2.2.5.  Mācību motivācija    68
2.2.6.  Skolēnu radošās domāšanas un mācību rezultāti    80
  Secinājumi    88
  Literatūras saraksts    90
  Pielikumi    94
Darba fragmentsAizvērt

Šobrīd mūsdienās skolā nepietiek ar akadēmiskām zināšanām vien, skolēnam ir jāapgūst zināšanas un prasmes, kuras tiks izmantotas tālākajā dzīvē. Tāpēc skolas pienākums ir veidot tādu izglītošanas politiku, lai skolēni mācību procesā varētu iegūt pieredzi, zināšanas dzīvei, dzīvesprasmes un gatavību tās izmantot.
Dāņu sociologs J.Adolfsons uzskata, ka „zināšanas nevar ieliet tukšā traukā, taču cilvēki daudz ko spēj apgūt paši. Skolotāja uzdevums iedvesmot skolēnus un radīt tādus apstākļus, lai mācību process būtu pēc iespējas veiksmīgāks.”[32,12]
Katrai darbībai ir motīvs. „Motīvs ir darbības vadošā un veicinošā struktūra, kas, veidojot darbības priekšmetu, virza cilvēku uz aktivitāti. No motīva ir atkarīgs arī mērķu saturs; tieši attiecības starp mērķi un motīvu veido to, ko mēs saucam par darbības jēgu.”[36,92]
Motivācijas veicināšanu matemātikas stundās uzskatu par ļoti svarīgu problēmu, kuras risinājuma pieredzi gribu atklāt šajā darbā.
„Mācīšanās motīvi ietekmē skolēna attieksmi pret mācību darbu. Ir zināms, ka vissekmīgāk mācīšanās noris tad, ja attieksme pret mācību darbu ir pozitīva.”[36,27]
Skolotājam ir jābūt interesei par to, ko viņš dara, pašam ir vajadzīga motivācija – kāpēc es to daru? Vispirms pedagogam pašam ir jābūt motivētam ieinteresēt skolēnus aktīvai darbībai. Ja skolotājam pašam nav interese un motivācijas, tās nebūs arī vairumam bērnu – mācīsies tikai tie, kas tik un tā visu labi mācās, un skolēni, kuriem ir liela, dedzīga interese par matemātikas priekšmetu. Ja skolotājam ir garlaicīgi savā stundā, arī skolēniem būs garlaicīgi. Stundai ir jābūt abpusēji interesantai.
Darba mērķis ir atlasīt, izveidot interaktīvo mācību metožu aprakstus, lai uzlabotu mācību satura apguves procesu Rēzeknes 2.vidusskolas matemātikas nodarbībās, kā arī balstoties uz pētījumā iegūtiem rezultātiem, izveidot metodiskos ieteikumus matemātikas skolotājiem darbā ar interaktīvam metodēm. Skolotājiem tiek parādītas idejas, kā šos darbus veidot stundās.
Maģistra darba mērķis: Noskaidrot interaktīvo mācību metožu pielietojuma iespējas pamatskolu skolēniem radošās domāšanas attīstībā.
Maģistra darba jautājums: Kā interaktīvas metodes sekmē pamatskolu skolēnu radošās domāšanas attīstību.
Maģistra darba uzdevumi:
1)Uz teorētiskās literatūras analīzes pamata, raksturot interaktīvo mācību metožu būtību;
2)Sistematizēt interaktīvo metožu pielietojumu uz rādošās domāšanas attīstību matemātikas stundās pamatskolā;
3)Veikt pedagoģisko pētījumu Rēzeknes 2. vidusskolā par interaktīvo mācību metožu izmantošanu matemātikas stundās un par to ietekmi uz pamatskolas skolēnu mācību rezultātiem;
4)Balstoties uz pētījumā iegūtiem rezultātiem, izveidot metodiskos ieteikumus matemātikas skolotājiem darbā ar interaktīvam metodēm.
Pētījuma objekts: mācību process matemātikas stundās pamatskolas klasēs.
Pētījuma priekšmets: skolēnu radošās domāšanas attīstība.
Pētījuma metodes: 1) teorētiskās - zinātniskās literatūras un dokumentu pētīšana un analīze;
2) empīriskās – novērošana, anketēšana, testēšana, atmiņu savākšana, to apstrādāšana un analīze, pārrunas, matemātiskās statistiskas metodes.
Pētījuma bāze: Rēzeknes 2.vidusskolas 5.- 9. klašu skolēni (60 vidusskolēnu).…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1239431
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties