Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
14,20
Ietaupījums:
1,99 (14%)
Cena ar atlaidi*:
12,21
Pirkt
Identifikators:862950
Vērtējums:
Publicēts: 16.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 32 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2011.g. - 2012.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    4
1.  Informācijas nozīme administratīvajā procesā    4
2.  Objektīvās izmeklēšanas princips    8
3.  Informācijas iegūšanas tiesiskās metodes    16
3.1.  Informācijas iegūšana no institūcijām    19
3.2.  Informācijas iegūšana no privātpersonām    26
4.  Patvaļas aizlieguma princips    36
5.  Citi informācijas iegūšanas ierobežojumu tiesiskie aspekti    40
  Kopsavilkums    46
  Anotācija angļu valodā    48
  Izmantotās literatūras un juridisko aktu saraksts    50
Darba fragmentsAizvērt

Publiskās administrācijas institūcijai pašai ir pienākums iegūt visu lietas izskatīšanai nepieciešamo informāciju. Institūcijas īpašo lomu informācijas iegūšanā pamato pušu, proti, valsts un privātpersonas, nevienlīdzīgais stāvoklis. Bieži lietas izskatīšanā nepieciešamā informācija jau ir publiskās administrācijas institūciju rīcībā, tāpēc to vienkāršāk ir pieprasīt institūcijām sadarbības ietvaros, nevis likt privātpersonai šo informāciju iegūt. Turklāt publiskās administrācijas institūcija pati vislabāk izvērtēs, kādu informāciju tai nepieciešams iegūt attiecīgajā administratīvajā lietā. Izņēmums šim vispārējam nosacījumam var tikt noteikts ārējā normatīvajā aktā.
Ja salīdzina ārvalstu praksi informācijas iegūšanā administratīvā procesa ietvaros, tad, piemēram, Vācijas Administratīvā procesa likuma 24. pants nosaka izmeklēšanas principa saturu iestādē šādi: „Lietas apstākļu noskaidrošana ir iestādes pienākums. Iestāde nosaka faktu iegūšanas veidu un apjomu. Iestāde nav saistīta ar dalībnieku izteikumiem un norādījumiem. Iestādei jāņem vērā visi konkrētam gadījumam būtiskie apstākļi, tai skaitā, dalībniekiem labvēlīgi apstākļi. Iestāde nedrīkst atteikties pieņemt paskaidrojumu vai iesniegumu, kas attiecas uz lietām, kuras iestādei ir piekritīgas, tādēļ, ka tā paziņojumu vai iesniegumu uzskata par konkrētajā lietā nepieļaujamu vai nepamatotu"1. Šveicē likums par administratīvajām procedūrām nosaka, ka pusēm jāsadarbojas lietas apstākļu noskaidrošanai – 1) procedūrās, kas uzsāktas ar viņu piekrišanu; 2) citās procedūrās, ja viņiem tajās ir patstāvīgas piekrišanas tiesības; 3) ja cits federālais likums viņiem uzliek par pienākumu dot liecību vai sniegt paskaidrojumus.2
Privātpersonai ir pienākums savākt nepieciešamo informāciju tikai atsevišķās valstīs. Piemēram, Nīderlandē personai, kura ir vērsusies ar iesniegumu iestādē, ir pienākums iesniegt sākotnējai lietas izskatīšanai nepieciešamo informāciju, un iestādei ir tiesības neveikt izmeklēšanu, ja šāda informācija ir nepilnīga, ja iesniedzējam ir bijis pietiekams laiks (astoņas nedēļas), lai precizētu informāciju, un personas to nav izdarījusi.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −35,95 €
Materiālu komplekts Nr. 1318846
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Informācijas iegūšanas tiesiskie aspekti administratīvajā procesā”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/862950

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties