Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,79 (13%)
Cena ar atlaidi*:
18,69
Pirkt
Identifikators:630742
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 03.11.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 38 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads   
1.  Bērna labvēlīgas adaptācijas pirmskolas izglītības iestādē pamatnosacījumi   
1.1  Adaptācijas jēdziens un saturs   
1.2  Labvēlīgas adaptācijas nosacījumi   
2.  Pozitīvu emociju un jūtu bērniem un vecākiem nozīme labvēlīgai adaptācijai pirmsskolā   
2.1  Emocijas un jūtas-jēdzienu skaidrojums   
2.2  Empātija, tās nozīme personības attīstībā un savstarpējo attiecību veidošanā   
3.  Pozitīvu emociju un jūtu veidošanās un attīstību ietekmējošie faktori   
3.1  Emociju un jūtu veidošanās sensitīvie periodi   
3.2  Vecāku saskarsme ar bērnu   
4.  Pirmsskolas un ģimenes sadarbība   
4.1  Pedagoga pedagoģiskā kompetence adaptācijas periodā   
4.2  Sadarbība ar ģimene organizācija   
5.  Ieteikumi pedagogiem sadarbībai ar ģimeni labvēlīgas adaptācijas veidošanā   
  Secinājumi   
  Izmantotā literatūra   
Darba fragmentsAizvērt

Ar pirmsskolas iestādēm uzkrāta zināma pieredze sadarbībā ar vecākiem ar mērķi paaugstināt bērnu tikumiskās, darba, garīgās, fiziskās audzināšanas un attīstības efektivitāti. Bērnudārzu audzinātāji, metodisti un pedagogi pastāvīgi pilnveido šī darba formas un saturu, cenšoties panākt saskaņu starp audzinošo iedarbību uz bērnu pirmsskolas iestādē un ģimenē, nodrošināt personības vispusīgu attīstību.
Problēmas aktualitāte ir tā, ka bērnudārzs – pirmais sociālais institūts, pirmā audzinošā iestāde ārpus ģimenes, ar kuru iesaistās kontaktā vecāki un kur sākas viņu sistemātiska pedagoģiskā izglītošana. No vecāku un pedagogu kopējā darba ir atkarīga bērna tālākā attīstība un adaptācija. Un tieši no pirmsskolas iestādes darba kvalitātes, un tieši metodistu un pedagogu, ir atkarīgs vecāku pedagoģiskās kultūras līmenis, un, sekojoši, arī ģimeniskās bērnu audzināšanas līmenis. Lai būt par īstu pirmsskolas audzināšanas metožu un līdzekļu propagandistu, bērnudārzam savā darbā jābūt par paraugu šādā audzināšanā. Tikai esot šādam nosacījumam vecāki ar uzticību attieksies pret audzinātāju un pedagogu rekomendācijām, labprāt nodibinās ar tiem kontaktus.
Audzinātājiem nepārtraukti jāpaaugstina prasības pret sevi, savām pedagoģiskajām zināšanām un prasmēm, savu attieksmi pret bērniem un vecākiem.
Lai cik nopietni netiktu izdomātas bērnu audzināšanas formas pirmsskolas iestādē, lai cik augsta nebūtu pirmsskolas iestādes darbinieku kvalifikācija, nav iespējams sasniegt noteikto mērķi bez pastāvīgas un aktīvas vecāku piedalīšanās bērnu audzināšanas procesā. Bērna personības vispusīga harmoniska attīstība pieprasa vienotību, visas audzinoši – izglītojošās sistēmas iedarbības starp vecākiem un bērniem saskaņu. Ģimenes lomu šādas saskaņas radīšanā ir grūti pārvērtēt, jo ģimenei kā pirmajam socializācijas institūtam ir izšķirošā ietekme uz bērna personības pamatīpašību attīstību, uz viņa tikumiski pozitīvā potenciāla izveidi. Tieši ģimenē bērni saņem pirmās tikumības stundas, veidojas viņu raksturs; ģimenē tiek ielikti izejas, dzīves pozīcijas. Tāpēc ir ļoti svarīgi, lai pirmsskolas iestāžu darba pamat sastāvdaļa būtu pedagoģisko zināšanu propaganda vecāku vidū. Tas ir nepieciešams tam, lai iznīcinātu kļūdas, kas tiek pieļautas no vecāku puses ģimeniskajā audzināšanā: daudzi jaunie vecāki nenovērtē bērnu fiziskās audzināšanas nozīmi, dažiem ir grūtības psiholoģiskajā pieejā bērniem, citi nepievērš pietiekamu uzmanību darba audzināšanai. Bieži vien atvērtas paliek problēmas, kas rodas maznodrošinātās, daudzbērnu, nepilnās, aizbildņu ģimenēs.
Lai ģimenē radītu labvēlīgus apstākļus bērnu audzināšanai, nepieļautu kļūdas ģimeniskajā audzināšanā vecākiem nepieciešams, vispirms, apgūt noteiktu psiholoģisku zināšanu pilnu apjomu, pedagoģiskās darbības praktiskās iemaņas un prasmes.
Pētījuma objekts :adaptācijas process pirmsskolā
Pētījuma priekšmets: vecāku un pedagogu sadarbība 1,5-2 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšanai pirmsskolā
Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izpētīt ģimenes un pirmsskolas sadarbības iespējas bērnu labvēlīgai adaptācijas īstenošanai.…

Autora komentārsAtvērt
Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Ģimenes un pirmsskolas sadarbība bērna labvēlīgas adaptācijas īstenošanai”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/630742

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties