Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:332760
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2008.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 35 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Franšīzes jēdziens    4
2.  Franšīzes līguma klasifikācija    15
2.1.  franšīzes līgums un pilnvarojuma līgums    15
2.2.  franšīzes līgums un nomas līgums    18
2.3.  franšīzes līgums un licences līgums    20
2.5.  franšīzes līgums un komisijas līgums    23
2.4.  franšīzes līguma saistība ar komercaģenta un izplatīšanas līgumu    23
3.  Pirms līgumiskās attiecības starp franšīzes devēju un franšīzes ņēmēju    27
4.  Franšīzes līgums:    37
4.1.  franšīzes līguma juridiskās pazīmes un priekšmets    38
4.2.  franšīzes līguma subjekti    44
4.3.  franšīzes līguma forma    48
4.4.  ranšīzes līguma izbeigšana    51
5.  Franšīzes līgums konkurences tiesībās    57
Darba fragmentsAizvērt

Pēdējās desmitgadēs franšīze piedzīvojusi strauju popularitātes pieaugumu visā pasaulē. Šo sadarbības formu izmanto praktiski jebkurā komercdarbības jomā. Lai gan Latvijā franšīze kā nozare ienākusi salīdzinoši nesen, tomēr ar katru gadu tā kļūst arvien populārāka. Latvijā parādās ne vien ārzemju franšīzes uzņēmumi, bet arī Latviešu uzņēmumi sāk izrādīt interesi kļūt par franšīzes devējiem, tādejādi paplašinot savu darbību reģionos, kā arī ārpus Latvijas robežām, kas ir ļoti pozitīvi vērtējams apstāklis arī no ekonomikas viedokļa. Tomēr, problēmas rada franšīzes līguma nepilnīgais regulējums Latvijas Republikas normatīvajos aktos, tādēļ neskaidrs ir ne vien jautājums par franšīzes līguma vietu Latvijas tiesību sistēmā, bet arī jautājumi, kas saistās ar franšīzes līguma piemērošanu praksē.
Šajā darbā autore analizēs starptautiskos dokumentus franšīzes tiesību jomā, kā arī citu valstu pieredzi un franšīzes tiesu praksi, lai gūtu ieskatu kā veiksmīgāk būtu regulējamas franšīzes tiesiskās attiecības Latvijas Republikā, balstoties uz citu valstu un starptautisko pieredzi. Būtiska darba daļa ir plānoto Komerclikuma grozījumu D daļas „Komercdarījumi” nodaļas „Franšīzes līgums” analīze un izvērtēšana, jo tas ir pirmais centiens ieviest speciālās tiesību normas franšīzes jomā Latvijā.
Franšīzes vēsture aizsākās viduslaiku Francijā. Pats vārds „franchir” tolaik nozīmēja privilēģiju, ko karaļi deva saviem vasaļiem – tās varēja būt, piemēram, tiesības uz medībām karaļa mežos vai arī ekskluzīvas tiesības tirgot kaut kādas preces. Bet pirmās franšīzes mūsdienu izpratnē radās ASV, kad tās ieviesa ražotāji, lai veicinātu preču noietu, franšīzi saprotot kā preču izplatīšanas veidu.1
Mūsdienās terminam „franšīze” ir visdažādākās nozīmes. Dažādās tiesību jomās izpratne par to, kas ir franšīze atšķiras Tā, piemēram:
apdrošināšanas tiesībās par franšīzi uzskata pašrisku jeb apdrošināšanas līgumā paredzēto zaudējumu daļu, kuru apdrošināšanas devējs nekompensē personai, kas apdrošinājusi īpašumu.2
tirdzniecībā - robežas, kādās pieļaujama faktiskā piegādāto preču daudzuma novirze no līgumā norādītā;3
komerctiesībās ar franšīzi saprot „licenci ražotājam, izplatītājam, tirgotājam vai citai personai, atļaujot ražot vai pārdot preces vai sniegt pakalpojumus zem noteiktas preču zīmes kādā konkrētā teritorijā noteiktu laiku.…

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties