Secinājumi
1. Pētījuma sākumā18 bērni aktīvi lietoja savā runā lietvārdus, nosauca lietas savos vārdos, prata aktīvi uzdod jautājumus darba autorei, pareizi izteica jautājumus par rotaļnodarbības būtību, varēja pastāstīt citiem par šo rotaļlietu.
2. Darba autore secina, ka šie bērni ļoti labi runā lieto lietvārdus. Pieci bērni lietoja savā runā lietvārdus, kas ir vērtējams “labi” pēc izstrādātās vērtēšanas tabulas, ka arī darba autore atzīmē, ka šie bērni varēja uzdod īsus un konkrētus jautājumus, bet nerunāja daudz, ne kad paši uzdeva jautājumus, ne kad tos uzdeva darba autore.
3. Četri bērni lieto lietvārdus savā runā un viņiem ir mazs vārdu krājums, viņi atbildēja vienzilbīgi, no jautājumiem mēģināja izvairīties, klusēja, drīzāk reaģēja ar darbībām (parādīja rotaļlietu, norādīja uz tās krāsu). Darba autore secina, ka šiem bērniem ir vājš lietvārdu krājums, ko izmantot runā.
4. Lai pētījums noritētu veiksmīgi, darba autore izmantoja uzdevumus, kas tiek vērsti uz vārdu krājuma sekmēšanu darbībās ar priekšmetiem un bērni tika iepazīstināti ar stāstiem – aprakstiem. Priekš darba autores pētījuma tika izveidoti uzdevumi, kuru mērķis bija attīstīt bērnu vārdu krājumu. Šī pētījuma mērķis bija izpētīt un analizēt, kādā veidā ir iespējams paplašināt 2-3 gadus veco bērnu vārdu krājumu. Bērnu vārda krājuma paplašināšana, pēc darba autores domām, ir aktuāls jautājums mūsdienās, jo bērniem ir nepieciešams palīdzēt pēc iespējas labāk attīstīt vārdu krājumu, jo šādā veidā bērniem būs vieglāk komunicēt ar citiem bērniem un vecākiem cilvēkiem.
5. Pētījuma beigās darba autore var secināt, ka vienam bērnam ir nepieciešams attīstīt ne tikai lietvārdus, bet arī īpašības vārdus. Darbības vārdi pētījuma gaitā tika apgūti. Pārējiem 15 bērniem labi veicās, attīstot vārdu krājumu, ka arī viņi piedalījās aktivitātēs, dažreiz bija nepieciešama palīdzība, 15 bērniem vērtējums ir ļoti labi, jo viņi prot lietot vārdus atbilstoši tematam un situācijai, ka arī paši mēģina saprast darbību būtību.
…