Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
21,48
Ietaupījums:
2,36 (11%)
Cena ar atlaidi*:
19,12
Pirkt
Identifikators:700179
Vērtējums:
Publicēts: 02.10.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 43 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2006.g. - 2007.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Sociālā pedagoga darbības raksturojums un darba specifika bāriņtiesā    6
2.  Sociālā pedagoga bāriņtiesā sociālpedagoģiskā darbība ar noteiktām mērķgrupām    11
2.1.  Sociālā pedagoga darbība ar riska grupu bērniem    11
2.2.  Sociālā pedagoga darbība ar ģimeni    16
3.  Priekšnoteikumi sociālā pedagoga bāriņtiesā darbībai ar pusaudžiem, kuriem ir līdzatkarības problēmas    20
3.1.  Līdzatkarības jēdziena skaidrojums    20
3.2.  Pusaudžu vecumposma īpatnību ievērošana    24
3.3.  Atbilstošu metožu izvēle sociālpedagoģiskai darbībai ar pusaudžiem, kuriem ir līdzatkarības problēmas    28
4.  Pētījuma organizēšana un norise    33
4.1.  Pētāmās grupas apraksts    33
4.2.  Pētījuma metožu izvēles apraksts un pamatojums    33
4.3.  Pētījuma norises apraksts    33
  Secinājumi    39
  Avotu un literatūras saraksts    40
  Anotācija    43
  Pielikumi    47
Darba fragmentsAizvērt

No pusaudžu atbildēm darba autore var konstatēt, ka 83% pusaudžu, atbildot ar jā, arī turpmāk gribētu darboties šādā atbalsta grupā; 17 % grupas dalībnieku, atbildot ar nezinu, vēl nav pārliecināti par savu viedokli. Darba autore uzskata, ka šīs atbalsta grupas darbība būtu jāturpina.
Līdz ar to, balstoties uz pusaudžu anketēšanas rezultātiem, nosakot sociālpedagoģiskās programmas efektivitāti, darba autore uzskata, ka darba izvirzītais mērķis – izveidot un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu līdzatkarīgo pusaudžu grupai, lai mazinātu līdzatkarības radītās problēmas – ir izpildīts.

SECINĀJUMI
• Sociālais pedagogs bāriņtiesā ir profilaktiskas darbības veicējs, lai sekmētu bērnu un jauniešu, un viņu ģimeņu sociālu rehabilitāciju, lai palīdzētu bērniem un jauniešiem, un viņu ģimenēm pēc iespējas labāk realizēt socializācijas procesu.
• Organizējot sociālpedagoģisko darbību ar pusaudzi, kuram ir līdzatkarības problēmas, sociālajam pedagogam ir nepieciešams izvēlēties atbilstošas metodes, lai sasniegtu vēlamo palīdzību pusaudža sociālajai rehabilitācijai. Sociālā pedagoga mērķis ir panākt, lai pusaudža zemapziņas traucējumi saistībā ar līdzatkarību nepārvērstos par būtisku traucēkli viņa tālākai dzīves realizācijai. Šī procesa organizēšana ir atkarīga gan no pusaudžu vecumposma un individuālo īpatnību ievērošanas, gan no pedagoģiski pareizu metožu izvēles.
• Līdzatkarība ir emocionāla atkarība no otra cilvēka vai viņa uzvedības. Būtiski ir sabiedrībā apzināties līdzatkarības problēmas nozīmīgumu un palīdzēt cilvēkiem atbrīvoties no tās radītajām sekām – zemas pašcieņas, vainas apziņas, nespējas lemt par sev nozīmīgām lietām, sevis noniecināšanas.
• Lai mazinātu līdzatkarības problēmas, tika izstrādāta sociālpedagoģiskā darbības programma līdzatkarības problēmu mazināšanā un izveidota atbalsta grupa līdzatkarīgajiem pusaudžiem. Programmas mērķis bija paaugstināt pusaudžu, kuriem ir līdzatkarības problēmas, pašcieņu. Sociālpedagoģiskā darbība bija virzīta uz līdzatkarības emocionālo seku terapiju. Darba autore uzskata, ka sociālpedagoģiskās programmas efektivitāti noteica izvēlēto tēmu aktualitāte un atbilstoši izvēlētā atbalsta grupas darba organizācija. Nodarbībās līdzatkarīgie pusaudži varēja dalīties savā pieredzē, nostiprināt savu pašapziņu, apgūt jaunas prasmes un veidus, kā rast risinājumu, līdz ar to tika paaugstināta viņu pašcieņa.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Bāriņtiesas sociālā pedagoga darbība ar līdzatkarīgajiem pusaudžiem”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/700179

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties