Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,99
Ietaupījums:
1,08 (18%)
Cena ar atlaidi*:
4,91
Pirkt
Identifikators:149670
Vērtējums:
Publicēts: 11.04.2011.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Nav
Laikposms: 2008.g. - 2008.g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  KOPSAVILKUMS    4
1.  UZŅĒMUMA APRAKSTS    5
1.1.  PAMATINFORMĀCIJA PAR UZŅĒMUMU    5
1.2.  UZŅĒMUMA PAMATDARBĪBA    5
1.3.  UZŅĒMUMA PAPILDDARBĪBA    5
1.4.  BIZNESA PLĀNA IDEJAS IZSTRĀDES VĒSTURE    5
1.5.  UZŅĒMUMA MISIJA    7
1.6.  UZŅĒMUMA MĒRĶI    7
  Stratēģiskie    7
  Taktiskie    8
  Operatīvie    8
1.7.  UZŅĒMUMA DIBINĀŠANAS UN AVANSĒTAIS KAPITĀLS    8
2.  UZŅĒMUMA VADĪBA    9
2.1.  UZŅĒMUMA VADĪBAS ORGANIZĀCIJAS STRUKTŪRA    9
2.2.  UZŅĒMUMĀ NODARBINĀTAIS PERSONĀLS    9
3.  UZŅĒMUMA PRODUKTA RAKSTUROJUMS    11
3.1.  UZŅĒMUMA PREČU UN PAKALPOJUMU RAKSTUROJUMS    11
3.2.  PRODUKTA SORTIMENTS UN TO RAKSTUROJUMS    11
3.3.  PRODUKTA KVALITĀTE: IESAIŅOJUMS, DIZAINS, PREČU ZĪME U.C.    12
3.4.  PRECES UN PAKALPOJUMA DZĪVES CIKLS    13
4.  TIRGUS ANALĪZE    15
4.1.  NOZARES VISPĀRĒJS RAKSTUROJUMS    15
4.2.  MĒRĶA TIRGUS SEGMENTĀCIJA    17
4.2.1.  Ģeogrāfiskās pazīmes    17
4.2.2.  Demogrāfiskās pazīmes    18
4.2.3.  Sociāli-ekonomiskās pazīmes    18
4.2.4.  Rīcības pazīmes    18
4.2.5.  Personiskās pazīmes    18
4.3.  KONKURENTU ANALĪZE    18
4.4.  SVID ANALĪZE    22
5.  MĀRKETINGA STRATĒĢIJA    24
5.1.  UZŅĒMUMA CENU POLITIKA    24
5.2.  PREČU REALIZĀCIJAS KANĀLU RAKSTUROJUMS    24
5.3.  PREČU TIRDZNIECĪBAS VEICINĀŠANAS PASĀKUMI    25
5.3.1.  Reklāma    25
5.3.2.  Sabiedriskā viedokļa veidošana    26
6.  UZŅĒMUMA FUNKCIONĒŠANAS JEB RAŽOŠANAS PLĀNS    27
6.1.  UZŅĒMUMA ATRAŠANĀS VIETAS RAKSTUROJUMS    27
6.2.  UZŅĒMUMĀ IZMANTOJAMIE RESURSI    28
6.3.  UZŅĒMUMA PAMATLĪDZEKĻI UN APGROZĀMIE LĪDZEKĻI    28
7.  PROBLĒMAS UN RISKS    30
7.1.  RISKS, TĀ VEIDI, PROBLĒMAS UN RISKA MAZINĀŠANAS PASĀKUMI    30
8.  FINANSU INFORMĀCIJA    32
8.1.  UZŅĒMUMA SĀKUMA BILANCE    32
8.2.  UZŅĒMUMA SLĒGUMA BILANCE    33
8.3.  UZŅĒMUMA PAMATLĪDZEKĻI    34
8.4.  PRODUKTU REALIZĀCIJAS IENĀKUMI    34
8.5.  PAMATLĪDZEKĻU AMORTIZĀCIJA (PĒC LINEĀRĀS METODES)    35
8.6.  IZMAKSAS    36
8.7.  NAUDAS PLŪSMAS APRĒĶINS    37
8.8.  PEĻŅAS VAI ZAUDĒJUMU APRĒĶINS (PĒC APGROZĪJUMA IZMAKSU METODES)    39
8.9.  KRITISKĀ PUNKTA APRĒĶINS    39
  LITERATŪRAS SARAKSTS    41
Darba fragmentsAizvērt

7. Problēmas un risks
7.1 Risks, tā veidi, problēmas un riska mazināšanas pasākumi
Bieži vien uzņēmuma neveiksmju galvenais iemesls ir nespēja noteikt riskus. Jo lielākas projekta izmaksas, iesaistīto cilvēku skaits un iesaistīto struktūrvienību skaits, jo lielāks ir risks. Pieredzējis uzņēmējs dažas riska situācijas var paredzēt intuitīvi. Noteikt jāparedz līdzekļi un citi resursi risku vadībai, lai mazinātu to iespējamo ietekmi.
Galvenie risku samazināšanas pasākumi ir:
• piesardzības vai profilakses pasākumi – saistīti ar darba drošības, ugunsdrošības, darba aizsardzības, uzskaites jautājumiem;
• ierobežojošie pasākumi – biznesa plāns; finansu analīze;
• kompensējošie pasākumi- apdrošināšana.

SIA „Saldais dārgums” savas darbības gaitā var saskarties ar dažādiem riskiem jeb iespējamiem zaudējumiem, kas radušies ekonomiskās makro un mikro vides iedarbības rezultātā. Tāpēc jau no uzņēmuma pirmās darbības dienas ir būtiski apzināties visus ar uzņēmumu saistītos riskus, lai to sekas varētu pēc iespējas efektīvāk novērst vai arī izdarīt visu iespējamo, lai tas nepārsteigtu nesagatavotu un neskartu uzņēmumu vai arī neapdraudētu tā eksistenci un darbību. Un apzinoties to visu ir nepieciešams veidot rezerves fondu, ar kura palīdzību varētu segt neparedzētus izdevumus, kas var rasties šo risku īstenošanas dēļ.
Tātad, riska veidi var būt sekojošie:
1) ekonomiskie riski – tas var izpausties caur augstu inflācijas vai bezdarba līmeni, kas novedīs pie pieprasījuma samazināšanas un tātad arī pie realizācijas apjoma samazināšanas. Šo risku mazināšanas pasākumi varētu būt, piemēram, pareiza cenu politikas veidošana, klientu piesaiste ar atlaižu un akciju palīdzību.
2) ražošanas riski – tā kā uzņēmums ir tieši saistīts ar ražošanu ir ļoti svarīgi izvērtēt tieši šos riskus, jo tie visvairāk var ietekmēt uzņēmuma darbību. Piemēram, ražošana var apstāties tehnikas un pamatlīdzekļu salaušanās dēļ. Šo risku var novērst regulāri apkopjot tehniku un noslēdzot līgumus ar piegādātājiem par reakcijas laiku. Vēl viens risks varētu būt izejvielu slikta kvalitāte. Šī riska mazināšanas pasākumi varētu būt – slēgt līgumus tikai ar vispazīstamākajiem piegādātājiem, kuru kvalitāte ir gadiem pārbaudīta tirgū.
3) tirgus riski – šie riski var izpausties, piemēram, caur kāda klienta vai piegādātāja bankrotu. No šī riska ir grūti izvairīties, jo dažreiz bankrotē arī visuzticamākie klienti. Tomēr riska mazināšanas pasākums varētu būt sekojošs: ir nepieciešams rūpīgi analizēt darījumu partnerus. Vēl viens risks varētu būt – ieņēmumi ir mazāki, nekā plānots. To varētu mazināt, izpētot tirgu vai izmantot scenāriju plānošanu.
4) cilvēku faktora riski – tie var izpausties caur vērtīgu darbinieku aiziešanas no darba, klients var pēdējā brīdī atteikties no pasūtījuma vai arī uzņēmuma darbinieki netiek galā ar visiem pasūtījumiem (nepietiek laika to izpildīšanai). Šo risku mazināšanas pasākumi varētu būt sekojošie – labas algas, darbinieku motivācija, priekšapmaksa, sezonālu darbinieku vai darbinieku uz stundām nolīgšana.
5) finanšu riski – piemēram, pietrūkst apgrozāmo līdzekļu – šo risku var mazināt, kontrolējot budžeta un naudas plūsmu, vai paņemot kredītu. Vēl risks varētu būt tāds, ka izmainās nodokļu politika vai kredīta likmes palielinās. Šādā gadījuma risku mazināšanas pasākumi varētu būt – fiksētas likmes, apdrošināšana, jāseko līdzi izmaiņām.
6) dabas (force majeure) riski - piemēram, uzņēmumā var notikt ugunsgrēks, vai plūdi, vētra. Vienīgais veids kā varētu pasargāt sevi no šiem riskiem ir apdrošināšana.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „SIA "Saldais dārgums"”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/149670

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties