Biznesa plāns
Tehnoloģijas
Celtniecība un būvdarbi
Biznesa plāns - koka karkasu māju būvniecība Zviedrijā-
Biznesa plāns - koka karkasu māju būvniecība Zviedrijā
Biznesa plāns55 Celtniecība un būvdarbi, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
Nr. | Sadaļas nosaukums | Lpp. |
Kopsavilkums | 4 | |
1. | Pamatinformācija par uzņēmumu | 5 |
1.1. | Uzņēmuma pamatdati, darbības sfēra, pamatkapitāls | 5 |
1.2. | Biznesa ideja | 5 |
1.3. | Uzņēmuma misija, vīzija un mērķi | 6 |
2. | Industrijas analīze | 7 |
2.1. | Robežas | 7 |
2.2. | Iekļūšanas barjeras | 7 |
2.3. | Iziešanas barjeras | 8 |
2.4. | Svarīgākie resursi | 8 |
2.5. | Veiksmes faktori | 8 |
2.6. | Tradīcijas valstī, reģionā | 9 |
2.7. | Industrijas attīstība, perspektīvas | 10 |
2.8. | Valsts politika, regulējumi | 11 |
2.8.1. | Būvniecības regulēšana Latvijā | 11 |
2.8.2. | Būvniecības regulēšana Zviedrijā | 11 |
2.9. | Saistītās industrijas | 13 |
2.10. | Konkurentu analīze | 14 |
2.10.1. | Tiešie konkurenti | 15 |
2.10.2. | Netiešie un potenciālie konkurenti | 19 |
2.11. | Statistisko datu analīze | 19 |
2.11.1. | Uzņēmējdarbības rādītāji | 19 |
2.11.2. | Izmaksu izmaiņas | 21 |
2.11.3. | Produkcijas apjoms | 22 |
3. | Mērķa tirgus | 25 |
4. | Uzņēmuma produktu apraksts | 26 |
4.1. | Ražošanas process | 26 |
4.2. | Produkta īpašības un priekšrocības | 28 |
4.3. | Līdzpakalpojumi | 30 |
5. | Uzņēmuma vadība un personāls | 31 |
5.1. | Esošā organizācijas struktūra | 31 |
5.2. | Uzņēmuma vadība | 31 |
5.3. | Uzņēmuma darbinieki | 32 |
5.4. | Nākotnē plānotā organizācijas struktūra un darbinieki | 33 |
6. | Darbības plāns | 34 |
6.1. | Ražošanas/pakalpojumu sniegšanas plāns | 34 |
6.2. | Pamatlīdzekļi | 35 |
6.3. | Norēķinu shēma | 37 |
6.4. | Nepieciešamie resursi un izmaksas | 38 |
7. | Izplatīšanas stratēģija | 40 |
7.1. | Cenu stratēģija | 40 |
7.2. | Produkta virzīšanas aktivitātes | 40 |
8. | Biznesa idejas ieviešanas plāns | 43 |
9. | SVID analīze | 45 |
10. | Finanšu aprēķini un plāns | 47 |
Secinājumi | 48 | |
Izmantotie avoti | 49 | |
Attēlu un tabulu saraksts | 52 | |
Pielikums | 54 |
Secinājumi
Izpētot gan Latvijas, gan Zviedrijas koka karkasa māju būvniecības industrijas, noskaidroju, ka uzņēmumu, kas piedāvā tieši tādu pašu produkciju, ir vairāk, nekā sākumā tika uzskatīts. It īpaši daudz ir Latvijas uzņēmumu, kas savu darbību koncentrē tieši uz ārvalstu – Skandināvijas tirgu, gandrīz visi no latviešu uzņēmumiem ir ar pieredzi un klientu bāzi ārvalstīs.
Jāpievērš liela uzmanība mājaslapai, jo pārsvarā tas ir vienīgais veids, kā māju ražotāji tiek atrasti, un tieši no mājaslapas ir atkarīgs pirmais iespaids par uzņēmuma darbību. Interesanti ir tas, ka lielākajai daļai Latvijas uzņēmumu, mājaslapas bija ļoti pārskatāmas un sakārtotas, nepieciešamo informāciju bija viegli atrast, savukārt ārzemju, it īpaši Zviedrijas uzņēmumu mājaslapas, bija nepārskatāmas, liels daudzums no pieejamās informācijas šķita nevajadzīgs un lieks, turklāt mājaslapas kalpoja arī kā izziņu portāli, kur iegūt informāciju ne tikai par uzņēmumu un tā darbību, bet arī iegūt padomus mājas apsaimniekošanā, iekārtošanā, teritorijas uzkopšanā u.c. jomās.
Lai gan visizdevīgāk būtu virzīt produkciju uz ārzemēm (Zviedriju), iespējams, ka pieredzes gūšanas nolūkos, sākumā vajadzētu pievērsties Latvijā atrodamajiem klientiem. Tā tiktu nostiprinātas zināšanas par būvniecības likumdošanu, kā arī veidotos portfolio, ko nākotnē rādīt zviedru klientiem kā piemēru.
Šajā industrijā svarīgi ir nodibināt kontaktus ar būvmateriālu tirgotājiem, lai iegūtu labus izejmateriālus par zemāku cenu, rezultātā vai nu piedāvāt produktu par zemāku cenu vai arī palielināt uzņēmuma peļnu.
Uzņēmuma pirmā gada prognozētā peļņa ir mazāka, nekā tika plānots. Taču, noslēdzot sadarbības līgumus ar būvmateriālu piegādātājiem un samazinot produkta pašizmaksu, peļņu iespējams palielināt. Tāpat, produkta cenu būs iespēja palielināt tad, kad uzņēmums būs ieņēmis stabilu lomu tirgū.
…
Jaunas mājas būvniecība prasa ļoti lielus laika un finansiālos resursus, tādēļ uzņēmums SIA “X” piedāvās koka karkasa paneļu mājas, nodrošinot ātru un lētu mājokļa būvniecības procesu. Koka karkasa paneļu māju ražošana tiks koncentrēta uz Zviedrijas tirgu - māju ražošana notiks Latvijā, tās tiks transportētas uz Zviedriju un pārdotas zviedru klientiem pēc iepriekšēja pasūtījuma. Uzņēmuma misija ir piedāvāt kvalitatīvu produktu, būt konkurētspējīgam un uz sadarbību vērstam uzņēmumam, kas uzklausa klientu vēlmes, kā arī tās īsteno. Uzņēmuma vīzija ir kļūt par vienu no vadošajiem uzņēmumiem koka karkasu māju ražošanā Zviedrijas tirgū, kā arī ieiet citu valstu tirgos.
- Biznesa plāns
-
Biznesa plāns - koka karkasu māju būvniecība Zviedrijā
Biznesa plāns55 Celtniecība un būvdarbi, Ekonomika, Uzņēmējdarbība
- Individuālās komersantes A.Zvirbules veikala "Dāvana" biznesa plāns
-
Tu vari jebkuru darbu ātri pievienot savu vēlmju sarakstam. Forši!Biznesa plāns uzņēmumam AS "Jelgavas maiznieks" 2007.gadam
Biznesa plāns augstskolai28
-
Biznesa plāns - skrituļslidu noma
Biznesa plāns augstskolai21
-
SIA "Last" biznesa plāns
Biznesa plāns augstskolai45
-
Biznesa plāns SIA "Asfalta inženieris"
Biznesa plāns augstskolai42
-
Biznesa plāns skaistumkopšanas salonam
Biznesa plāns augstskolai23