Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
2,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:877443
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 20.03.2009.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 7 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Organizācijas kultūras būtība    4
2.  Organizācijas kultūru veidojošie faktori    5
2.1.  Nacionālā kultūra    5
2.2.  Ekonomiskie faktori    6
2.3.  Organizācijas līderi    7
3.  Organizācijas kultūru klasifikācija    8
4.  Organizācijas kultūras līmeņi    10
  Izmantotā literatūra    12
Darba fragmentsAizvērt

1. Organizācijas kultūras būtība

Kultūra ir atsevišķu saprātīgu indivīdu, grupu vai sabiedrību kopums. Tā sevī ietver tehnoloģijas, mākslu, zinātni, kā arī morālās sistēmas un konkrēto grupu raksturīgo uzvedību un paradumus.1 Sava kultūra ir katram veidojumam, sākot ar visu valsti un beidzot ar atsevišķu uzņēmumu. Principi, normas un noteikumi, kurus ievēro darbinieki, pastāv jebkurā organizācijā un tieši tie veido organizācijas kultūru. Organizācijas kultūra ir uzņēmumā pastāvošo priekšstatu sistēma, kura nosaka organizācijā dominējošās vērtības un normas, mītus, rituālus un ceremonijas, personu izturēšanos un organizācijas tēlu. Terminam organizācijas kultūra pastāv dažādi definējumi. Visizvērstāko organizācijas kultūras definējumu ir sniedzis psihologs Edgars Šteins: ‘’Organizāciju kultūra ir organizācijā valdošo pārliecību, vērtību un sociālo normu relatīvi noturīgs kopums, kurš ir izveidojies, nostiprinot organizācijas iekšējo integrāciju un pielāgojoties apkārtējai sociāli ekonomiskajai videi. Šīs pārliecības, vērtības un normas nosaka organizācijas locekļu uztveri, domāšanu un jūtas, saistībā ar iekšējās integrācijas un ārējās adaptācijas problēmām atspoguļojas viņu darbībā un pašas organizācijas vides veidošanā’’.2
Organizācijas kultūra izpaužas organizācijas misijas un stratēģijas kopējā izpratnē, darbinieku savstarpējo attiecību raksturā, attieksmē pret darbiniekiem un klientiem, pamudinājumos, novērtēšanas sistēmā, darbinieku teiktajā par savu darbu, rituālos, organizācijas mītos un ceremonijās, organizācijas vadības stilā utt. Uzņēmuma kultūras attīstīšanai un veidošanai jāpievērš liela uzmanība visu veidu uzņēmumos, jo ir zināms, ka uzņēmuma darbinieki ir vislielākā vērtība, un viņu ieguldītās prasmes, zināšanas un pieredze ļoti būtiski ietekmē uzņēmējdarbības mērķu sasniegšanu. Organizācijas kultūra ir orientēta gan uz uzņēmuma iekšējo vidi – tā darbiniekiem, darbības mērķiem un efektīvu uzņēmuma darbību kopumā, gan ārējo vidi – uzņēmuma tēlu, to, kā šo uzņēmumu uztver sabiedrība. …

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1135867
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties