Šajā darbā ir aprakstīta ārējās tirdzniecības loma Latvijas ekonomikā. Ārējai tirdzniecībai ir liela loma katras valsts ekonomikā. Starptautiskā preču maiņa ir visu valstu bagātības avots, jo tā dod iespēju paplašināt specializāciju un labāk izmantot katras valsts ekonomiskos resursus. Jo attīstītāka ir valsts ārējā tirdzniecība, jo attīstītāka un daudzsološāka ir arī valsts ekonomika.
Kursa darba mērķis ir izpētīt ārējās tirdzniecības lomu Latvijas ekonomikā.
Darba uzdevums ir iepazīties ar attiecīgo literatūru un ineterneta avotiem par ārējās tirdzniecības tematu, savākt un izpētīt un analizēt ārējās tirdzniecības datus ar lielākajām valstīm, uz iegūto datu bāzes izdarīt secinājumus.
1. Starptautiskā tirdzniecība
Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem. Galvenais iemesls, kādēļ pastāv starptautiskā tirdzniecība, ir suverēnu valstu pastāvēšana it visur pasaulē. Latvija, kā suverēna valsts stājas ekonomiskās attiecībās ar citām pasaules valstīm, gan tuvākajiem kaimiņiem Baltijā, gan tālākiem šo attiecību partneriem – Vāciju, Lielbritāniju, Skandināvijas valstīm, Krieviju, Kazahstānu utt.
Starptautisko tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, piemēram, attālums starp valstīm. Šo faktoru apraksta tā sauktais Gravitācijas modelis. Šis modelis nozīmē, ka tirdzniecības apjoms starp divām valstīm ir aptuveni proporcionāls šo valstu iekšzemes kopprodukta lielumam, pie citiem vienādiem nosacījumiem. Tirdzniecības apjoms samazinās, pieaugot attālumam starp šīm valstīm.[5]…