Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:742152
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 12.04.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 15 vienības
Atsauces: Ir
Laikposms: 2000. - 2010. g.
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    3
  Ievads    6
1.  Finanšu analīzes teorētiskie aspekti    7
1.1.  Finanšu analīzes mērķi un uzdevumi    7
1.2.  Finanšu analīzes metodes    9
1.3.  Finanšu analīzes lietotāji    10
1.4.  Finanšu pārskatu uzbūve    12
2.  SIA„XXX” raksturojums    15
2.1.  Uzņēmuma dibināšanas vēsture un pamatdarbības jomas    15
2.2.  Uzņēmuma struktūra un komercdarbības raksturojums    16
2.2.1.  Uzņēmuma bilances, peļņas un zaudējumu horizontālā analīze    18
2.2.2.  Uzņēmuma bilances, peļņas un zaudējumu vertikālā analīze    22
3.  SIA„XXX” saimnieciskās darbības finanšu rādītāju analīze    26
3.1.  Likviditātes analīze    26
3.2.  Saistību vai maksātspējas rādītāju analīze    31
3.3.  Līdzekļu aprites analīze    35
3.4.  Rentabilitātes analīze    41
3.5.  Uzņēmuma finansiālā stāvokļa raksturojums    46
4.  Bankrota iespējamības prognozēšana    50
5.  SIA „XXX”attīstības perspektīvas    52
  Secinājumi un priekšlikumi    54
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    55
Darba fragmentsAizvērt

Viens no lielākajiem plusiem uzņēmuma darbībā ir elastīgas cenas, jo uzņēmums ir „Aibes” tīklā, kurš katru mēnesi rīko avīzes akcijas un ir cenu akcijas. Pircējiem ļoti patīk preces, kurām tiek rīkotas akcijas un cenas ir patiešām pievilcīgas.
Uzņēmumā strādā kompetenti darbinieki, kuri izprot apkalpošanas kultūru. Nākotnē, lai darbinieki savu kompetenci nezaudētu, papildinātu vai atsvaidzinātu savas zināšanas, uzņēmuma vadība darbiniekus sūtīs uz apmācības kursiem par apkalpošanas kultūru tirdzniecībā.
Tomēr ne viss uzņēmumā ir vērtējams pozitīvi. Ir arī negatīvās iezīmes jeb vājās puses. Galvenās negatīvās iezīmes var novērot svētku laikā, kad tirdzniecības vietās ir lielāks pircēju pieplūdums, tad rodas situācijas, kad netiek pietiekami kvalitatīvi apkalpoti visi pircēji, tajā laikā būtu nepieciešams papildus darbinieki.
Pie vājām pusēm vēl pieskaitīt var finansiālās iespējas, ja laikus netiek samaksāts kādai firmai par preci, tad tirdzniecības vietas vadītāji nevar preci pasūtīt, jo par preci ir jānorēķinās noteiktos termiņos.
Pie uzņēmuma iespējām varētu pieskaitīt reklāmu. Jo mūsdienās reklāmai ir liela nozīme, tā dod tādas priekšrocības, kā palšu popularitāti, atpazīstamību, darbības lauka paplašināšanos, darbības apjoma palielināšanos un citas priekšrocības attiecībā pret konkurentiem. Tā kā uzņēmuma darbības lauks ir trīs novados, tad reklamēties varētu novadu avīzēs, gan novadu radio un televīzijā, bet būtu jāizvēlas tikai pieņemamākais reklāmas veids. Pirmajā laikā izdevumi būtu lielāki nekā atdeve, bet ar laiku izdevumi pārveidotos jau par peļņu.
Uzņēmumam ārējo draudu iespējamība varētu rasties no pieaugošās konkurences, tirgus pieprasījuma, likumdošanas ietekmes, jaunas tehnoloģijas, pakalpojumi un idejas, svarīgu darbinieku aiziešana no darba, sezonalitāte, laika apstākļu ietekme.
SIA ‘Brūnis” vairumtirdzniecības bāzes mērķis ir būt no vadošajiem alkoholisko dzērienu piegādātājiem Kurzemē, kas savā darbībā apvieno 17 gados uzkrāto pieredzi. Nodrošināt pircējiem augstas kvalitātes alkoholiskos dzērienus, kā arī veidot alkoholisko dzērienu lietošanas kultūru, kas atbilst sabiedrības veselības interesēm. Uzsvērt cilvēku personisko atbildību par alkoholisko dzērienu lietošanas mērenību.
Savukārt uzņēmuma mazumtirdzniecības veikalu mērķis ir izprast un piepildīt patērētāju vēlmes, atbilstoši tirgus attīstībai. Noturēt savu tirgus daļu, turpināt esošo tirgu apgūšanu, pilnveidojot un papildinot jau esošo produktu portfeli. Maksimāli palielināt uzņēmuma vērtību, nodrošinot uzņēmuma stabilu izaugsmi nākotnē un padarīt klientus par attiecīgajā tirgū visapmierinātākajiem, ievērojot viņu vēlmes.

Secinājumi un priekšlikumi
No diplomdarba pētījuma rezultātiem darba autors izdarījis sekojošus secinājumus:
1. Uzņēmuma vadītājiem ir nepieciešamas finanšu analīzes teorētiskās zināšanas, lai varētu domāt par nākotni, un sekmīgi atklātu trūkumus un tos novērstu.
2. Bilance un tās pielikumi tiek uzskatīti kā galvenie uzņēmuma finanšu analīzes avoti.
3. Uzņēmuma apgrozījums 2009.gadā ir nedaudz samazinājies, sakarā ar valstī iestājušos krīzi.
4. Apgrozāmiem līdzekļiem ir pārsvars pār īstermiņa saistībām, kas liecina , ka uzņēmums spēj segt īstermiņa saistības.
5. Ievērojama daļa apgrozāmo līdzekļu ir ieguldīti krājumos.
6. Uzņēmumam ir pieaugušas kredītsaistības un palielinājušies procentu maksājumi.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties