Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:717196
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 08.05.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: 5 vienības
Atsauces: Nav
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Dadaisms    4
2.  Dadaisma mākslinieki    6
2.1.  Maršels Dišāns    6
3.  Sirreālisms    7
4.  Sirreālisma mākslinieki    11
4.1.  Salvadors Dalī    11
5.  Abstrakcionisms    16
6.  Abstrakcionisma mākslinieki    19
6.1.  Vasilijs Kandinskis    19
6.2.  Pīts Mondrians    21
6.3.  Džeksons Poloks    22
  Nobeigums    23
  Pielikums    24
  Izmantotā literatūra    25
Darba fragmentsAizvērt

20. gadsimta sākumu, laika posmu pirms Pirmā pasaules kara, raksturoja līdz tam neredzēta mākslas virzienu daudzveidība. Radās tādi virzieni kā fovisms, ekspresionisms, agrīnais abstrakcionisms, futūrisms, kubisms, primitīvisms, reālisms u.c. Visizteiktāk pārmaiņas bija vērojamas Francijā, jo Parīze vēl arvien bija saglabājusi savu vadošo lomu Eiropas mākslā. Jauno mākslinieku vidū, kas ieradās Parīzē šī kultūras centra slavas dēļ, bija franču gleznotāji A. Matiss, A. Derēns, M. Vlaminks, A. Markē, no Spānijas atbrauca P. Pikaso, no Itālijas – A. Modiljāni, no Krievijas – M. Šagāls, H. Sutins un daudzi citi, kas visi kopā veidoja tā saucamo Parīzes skolu. Radās visdažādākie mākslinieku grupējumi, no kuriem daļa turpināja akadēmiskās tradīcijas, citi centās ienest jaunu elpu klasiskajā reālismā, bet vēl citi vēlējās panākt pilnīgu reālisma virziena pārveidošanu, tā radot pavisam jaunus mākslas virzienus. Ikkatrs jaunais virziens tika definēts kā "nākotnes māksla", tomēr to uzplaukuma periods parasti ilga samērā īsu laika posmu.
20. gadsimta beigās - pēc Otrā pasaules kara, pēc abstrakcionisma kā plašākā un ietekmīgākā virziena apsīkšanas, mākslā radās daudz dažādi novirzieni, ko spēcīgi bija ietekmējusi gadsimta sākuma avangarda māksla, it sevišķi fovisms, kubisms, dadaisms, sirreālisms un, protams, pats abstrakcionisms.Liela daļa mākslinieku, lai izvairītos no kara, uzturējās kādā neitrālā valstī (Šveicē) vai devās pāri okeānam. Jo ilgāk karš turpinājās, jo bezjēdzīgāka šķita postīgā iznīcināšana, kas tika veikta ar visiem tā laika civilizācijas tehniskajiem līdzekļiem. Kara šoks satricināja Eiropas gara eliti, liekot apšaubīt visu sabiedrisko iekārtu, kas bija dzemdinājusi šo neprātīgo asinspirti. Pieauga anarhistisks un nihilistisks noskaņojums, kara šoka radītais izmisums noveda māksliniekus līdz visas līdzšinējās sabiedrības, kultūras un mākslas totālai noliegšanai. Par sevišķa naida objektu kļuva vidējais pilsonis, kuram vārda tiešākajā nozīmē nācās iespļaut sejā, lai to uzbuksnītu no viņa konformistiskās iras. Nežēlastībā nonāca visa kultūra, ko mīlēja mietpilsoņi. To visu sāka nihilistiski noliegt: cildenās dzejas vietā - rēkšana korī, Monas Lizas vietā - atkritumu kaudzes, simfonijas vietā - kakofonija. Tāda bija līdz izmisumam novesto mākslinieku reakcija uz karu, kas visreljefāk izpaudās 1916. gadā dzimušajā dadaismā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1174926
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties