Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:433834
 
Vērtējums:
Publicēts: 10.09.2007.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 26 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    2
1.  Izglītības sistēmas vispārējs raksturojums    4
2.  Izglītības problēmu raksturojums, cēloņi, sekas un risinājumi    8
  Secinājumi    19
  Literatūras saraksts    21
Darba fragmentsAizvērt

19.gs noslēdzas Jaunā laika klasiskās pedagoģijas formēšanās. Šajā laika posmā tika pētīti tās mērķi, saturs, apmācības un audzināšanas metodes, pedagoģijas zinātnes metodoloģija. Rodas jaunas sociālās pedagoģijas teorijas. Skolu attīstība notiek pie straujiem ekonomiskiem, pilsētu u.c. attīstības faktoriem, kas veido izglītības sistēmu. 19.gs parādās pretrunas starp pedagoģiskās domas nosacījumiem, skolu likumdošanu un izglītības sistēmu. Svarīga skolas demokratizācijas programma gadsimta beigās bija formulēta ar likumdošanu, bet šo demokratizāciju bija nepieciešams realizēt praksē. Gadsimta beigās vadošajās R- Eiropas un ASV valstīs bija likts pamats jaunai izglītības likumdošanai. Vācijā izglītības problemātika tika saistīta ar cīņu par nāciju apvienošanu. Anglijā skolu politika pārcieta izmaiņas līdztekus valstiskajām pārmaiņām. Francijā sociālās aktivitātes iespaidā skolu izglītošanas process iekļuva vienā no “karstajiem punktiem” valsts politikā. ASV bija ne mazāk svarīga demokrātiska ietekme uz skolu institūcijām. No vienas puses tika veiktas ļoti lielas reformas, kas veda uz internacionālas izglītības sistēmas veidošanos (pāreja no baznīcas uz skolu), bet no otras puses liela daļa no Rietumeiropas iedzīvotāju tā arī neieguva nepieciešamo izglītību.[20]
Pedagoģijas zinātne tiek definēta kā daudzpusīga apmācības un audzināšanas prakse. Harmoniskas personības attīstības daudzgagadīgs likumsakarību pētījumu rezultāts. Pedagoģijas zinātnes apgūšana palīdz katrā konkrētā gadījumā izvēlēties optimālus pedagoģiskus risinājumus. Pedagoģijas kā zinātnes vieta zinātņu sistēmā par cilvēku tiek noteikta ar to, ka tā pēta attīstības likumsakarības, kā arī personības apmācību un audzināšanu.[24]
Izglītības sistēmas un filozofijas mijiedarbība ir pastāvējusi vienmēr. Izglītības sistēma vienmēr pieļauj zinātnes klātbūtni un vienmēr tiek formēta uz kādas zinātnes disciplīnas.
Izglītība ir mērķtiecīgs personības attīstības process un rezultāts. Tā ir visa cilvēka mūža laikā notiekošā izglītošanās un izglītošana, kā rezultātā veidojas un pilnīgojas viņa garīgā un fiziskā kvalitāte- izglītotība.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties