Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
4,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:363117
 
Vērtējums:
Publicēts: 28.01.2015.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 10 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Anotācija    2
  Ievads    4
  Teorētiskā daļa    5
  Fotogrāfija Latvijā 20. gs. 20.–30. gados (ieskats)    5
  Oskara Brīdaka biogrāfijas pārskats    6
  Oskara Brīdaka fotogrāfiskās darbības ievirzes    7
  Portreti    8
  Sadzīves ainiņas un dokumentālā fotogrāfija    8
  Ainavas    9
  Pētījuma metodes apraksts    10
  Pētījuma rezultāti    11
  Secinājumi    13
  Literatūras saraksts    15
  Pielikumi    16
Darba fragmentsAizvērt

Secinājumi
Oskars Brīdaks kā fotogrāfs, Cēsu apriņķa Straupes pagastā, darbojies no 1926. – 1957. gadam - 31 gadu, kas bija ilgs laiks, lai spētu saražot lielu daudzumu fotogrāfiju. Darba autore secina, ka Oskars Brīdaks fotogrāfa amatu apguvis kā autodidakts, jo nav informācijas par to, kur fotogrāfs izglītojis. Tajā laikā bija iespējams fotogrāfiju apgūt pašmācības ceļā, jo iznāca vairāki iepriekšminētie specializētie žurnāli, kas sniedza padomus un instrukcijas, lai sekmīgi apgūtu tehniskās vajadzības – kā darboties ar fototehniku, kādu labāk izvēlēties un foto literatūra sniedza arī praktiskus padomus par kompozīcijas nepieciešamību fotogrāfijā, apskatīja fotoizstādes, reproducēja latviešu un ārzemju autoru fotogrāfijas.
Pētnieciskā darba ietvaros, tika aprakstītas fotogrāfa Oskara Brīdaka pielietotās vizuālo kodu sistēmas fotogrāfijā. Darba autore, vadoties pēc iegūtajiem fotoattēliem, secina, ka Oskars Brīdaks bijis daudzpusīgs fotogrāfs, jo autores rīcībā esošajos fotoattēlos ir ainavas no dažādām Latvijas vietām, arī no Straupes pagasta, sadzīves ainiņas - fotogrāfijas no dažādām viesībām – kāzām, kristībām, bērēm, arī darba momenti, kā arī tuvinieku portreti un pašportreti.
Darba autore fotogrāfa uzņemtos portreti sadalīja vairākās grupās, pēc kadrējuma: tuvplāns (tikai seja); portrets ar pleciem un krūtīm (ar formātā neiekļautām rokām vai ar formātā iekļautām rokām); portrets līdz ceļgaliem (stāvošs vai sēdošs modelis), pēc dalībnieku skaita: iedala individuālie portreti, dubultportreti un grupas portreti, kā arī pēc stila: klasiskais stils, vēsturiskais stils un momentuzņēmums. Darba autore secina, ka fotogrāfu interesēja dokumentalitāte, ņemot vērā cilvēku kompozīciju. Fotogrāfa uzņemtie fotoportreti rāda ne vien to, kā izskatās fotogrāfijās redzamie cilvēki, bet tie ir arī vizuālās biogrāfijas, kas rāda fotoportretam pozējošā cilvēka raksturu un atklāj viņa personības unikalitāti.

Autora komentārsAtvērt
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties