Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka

Izdevīgi: šodien akcijas cena!

Parastā cena:
5,49
Ietaupījums:
0,71 (13%)
Cena ar atlaidi*:
4,78
Pirkt
Identifikators:276950
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 04.01.2012.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 4 vienības
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Divējādās patiesības jēdziens (averroisms) agrīnajos viduslaikos
Akvīnas Toms vērsās pret averroismu (divējādo patiesību) viduslaiku cilvēkam raksturīgo esamības sašķeltības apziņu, kura sakņojas agrīnajai kristietībai raksturīgajā pasaules redzējumā – pasaules un gara duālismā – un sv. Augustīna mācībā. Par savu uzdevumu viņš uzskata samierināt Aristoteļa filozofiju ar kristietības pamatatziņām.
Pasaule Akvīnas Toma skatījumā ir radīta, taču tā nesaplūst ar absolūto esamību – Dievu. Pasaule nav Dievs, nav Dieva ķermenis, bet gan viņa mīlestības piestrāvotais darbības rezultāts. Akvīnieša filozofijā Dieva radītā pasaule ir grandioza, hierarhiski sakārtota celtne, kurā savu vietu un pastāvēšanas nozīmīgumu gūst katra vissīkākā radība. Katrai lietai un parādībai pasaulē ir vieta, kuru tai nedrīkst atņemt, kuru tai dāvājusi dievišķā gudrība. Šajā mācībā jaunā formā atspoguļojas Romas tiesiskās domāšanas un Rietumu racionālistiskās kultūras pieredze.
20.Minēt obligātās izglītības piemērus laika posmā līdz sholastikas periodam.
Garīdznieku veidotā audzināšanas sistēma sastāvēja no 3 līņiem. 1. līmenī ietilpa baznīcu skolas. Viens no baznīcas uzdevumiem bija pievērst kristietībai cilvēkus, kas to vēlējās, bet kam nebija zināšanu mācībā un vajadzīgās morālās stingrības, tie apguva vajadzīgo disciplīnu. Katehumenu vidū bija bērni, pagānu, vergi .Viņu mācības galvenokārt notika baznīcas morāles komā. Mācījās no galvas lūgšanas un baznīcas dziedāšanu. Dažās baznīcās izmantoja katehizācijas metodi. 2. līmenī bija Klosteru skolas. . Klosteru skolas dalījās iekšējās un ārējās. Iekšējās bija domātas vienīgi tiem, kas savu dzīvi saistīja ar klosteri, bet ārējā sagatavot turpmākam darbam laicīgajā dzīvē. Mācību programmā ietilpa septiņas brīvās mākslas. Katedrāļu skolas ietilpa 3. līmenī. Augstāko garīdznieku un aristokrātu sagatavošana. Tajās mācījās tās pašas septiņas brīvās mākslas, bet padziļinātā veidā.

Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,40 €
Materiālu komplekts Nr. 1248123
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Nosūtīt darbu e-pastā

Tavs vārds:

E-pasta adrese, uz kuru nosūtīt darba saiti:

Sveiks!
{Tavs vārds} iesaka Tev apskatīties interneta bibliotēkas Atlants.lv darbu par tēmu „Sociālās pedagoģijas vēstures kontroldarba jautājumi un atbildes”.

Saite uz darbu:
https://www.atlants.lv/w/276950

Sūtīt

E-pasts ir nosūtīts.

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook
Twitter

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties