Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
  • Baiļu skaita un pašvērtējuma mijsakarība sākumskolas skolēniem

     Novērtēts!

    Referāts43 Psiholoģija

6,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:607711
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.10.2003.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 29 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  IEVADS    4
I.  TEORĒTISKĀ DAĻA    7
1.  BAIĻU UN PAŠVĒRTĒJUMA RAKSTUROJUMI DAŽĀDU PSIHOLOĢIJAS TEORIJU IETVAROS    7
1.1  Baiļu jēdziena definējums    7
1.2.  Pašvērtējuma jēdziena definējums    12
2.  A.ZAHAROVA BAIĻU VEIDOŠANĀS MODELIS KĀ PĒTĪJUMA METODOLOĢISKĀ BĀZE    17
3.  SĀKUMSKOLAS VECUMA BĒRNU PSIHOLOĢISKAIS RAKSTUROJUMS    22
3.1.  Sākumskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums psihodinamiskā skatījumā    26
4.  METODIKU TEORĒTISKAIS APRAKSTS    28
4.1.  T.Dembo – S.Rubinšteines pašvērtējuma noteikšanas skalas    28
4.2.  A.Zaharova bērnu bailes noteikšanas aptaujas apraksts    30
4.3.  Korelācijas analīze    31
II.  PRAKTISKĀ DAĻA    33
1.  PĒTĀMĀS GRUPAS APRAKSTS UN METODIKU IZVĒLES PAMATOJUMS    33
1.1.  PĒTĪJUMA EKSPERIMENTĀLĀS BĀZES APRAKSTS    33
1.2.  METODIKU IZVĒLES PAMATOJUMS    34
1.2.1.  A.Zaharova bērnu bailes noteikšanas aptaujas izvēles pamatojums    34
1.2.2.  T.Dembo – S.Rubinšteines pašvērtējuma noteikšanas skalas izvēles pamatojums    34
1.2.3.  Korelācijas analīzes izvēles pamatojums    35
2.  PĒTĪJUMA NORISES APRAKSTS    36
3.  PĒTĪJUMĀ IEGŪTO DATU ATSPOGUĻOJUMS, ANALĪZE UN INTERPRETĀCIJA    37
3.1.  Sākumskolas skolnieču baiļu skaita un pašvērtējuma izpēte iegūto rezultātu saistībā    37
3.2.  Baiļu skaita izpēte ar A.Zaharova aptaujas metodi    38
3.3.  Pašvērtējuma izpēte ar T.Dembo – S.Rubinšteines skalu metodi    40
IV.  ANOTĀCIJA    44
V.  SUMMARY    45
VI.  LITERATŪRAS SARAKSTS    46
VII.  PIELIKUMI    48
Darba fragmentsAizvērt

Baiļu jēdziena definējums



Meklējot un analizējot speciālo literatūru par bērnu bailēm, darba autors balstījās uz psihoanalītisko novirzienu pārstāvju – Z.Freida, K.G.Junga, neofreidistu – K.Hornijas, Ē.Fromma, kā arī Krievijas psihologa A.Zaharova domām.
Bailes ir iekšēja nelabsajūta, neskaidra un slāpēta. Cilvēks jūt dziļu nedrošību, baidās no tūlīt draudošām briesmām vai nelaimes gadījumā. Iztēlē rādās ainas visādās, reizēm šausminošās detaļās, pret šīm ainām viņš nespēj cīnīties. Bailes bieži sastopamas depresijas, psihastēnijas un lielākas daļas neirožu gadījumos [3., 510.].
Bailes ir sāpīgās [15., 354.] emocijas, kuras rodas indivīda bioloģiskai vai sociālai eksistēšanai draudošā situācijā vai trauksmes stāvoklī [15.,354.] un virzītas uz reālo vai iztēloto draudu avotu [25.,651.].
Darba autoram ir tuvāka otrā definīcija, jo tā ir vairāk konkrētā, nekā pirmā.
Zigmunds Freids (Freud) savas psihoanalīzes teorijas ietvaros veltīja lielo uzmanību baiļu problēmai: “…neapšaubāmi, baiļu problēma ir mezgla punkts, kurā saiet kopā vissvarīgākie jautājumi, tas ir noslēpums, kura atrisinājums var spilgti izgaismot mūsu dvēseles dzīvi” [26.,254.].
Z.Freids definēja bailes ka afekta stāvokli, kur par kodolu kalpo kāda noteikta un nozīmīga pārdzīvojuma atkārtojums, tas ir iespaids no piedzimšanas akta [26.]. Viņš izdala reālas un neirotiskas bailes, automātiskās bailes, baiļu signālu un baiļu neirozi.
Par automātiskām bailēm Z.Freids nosauc subjekta reakciju traumatiskā situācijā, ar kuru nevar tikt galā.
Definējot baiļu signālu, Z.Freids runā par “Es” izmantotu mehānismu briesmu situācijas pārvarēšanai. Baiļu signāls vājinātā formā reproducē traumatiskā situācijā pārdzīvotu baiļu reakciju un atvieglina atvairīšanu.
Par baiļu neirozi Z.Freids uzskata neirozes tipu, kuru atšķir: simptomātiski – no neirastēnijas (sākotnēji pastāv bailes – hroniska baiļpilna uzmanība, baiļu lēkmes vai somatiskie ekvivalenti) un etioloģiski no histērijas [4., 177.].
Pēc Z.Freida domām, reālas bailes ir ārējo draudu uztveršanas reakcija, kura ir saistīta ar bēgšanas refleksu, to var uzskatīt par pašsaglabāšanas instinktu.

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −5,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1161826
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties