Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
4,99 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:823973
 
Autors:
Vērtējums:
Publicēts: 24.05.2010.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Augstskolas
Literatūras saraksts: 6 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
1.  Definīcijas    3
2.  ievads    6
3.  Pirkšanas lēmumu ietekmējošie faktori    8
3.1.  Pircējus ietekmējošie psiholoģiskie faktori    8
3.2.  Pircējus ietekmējošie personīgie faktori    9
3.3.  Pircējus ietekmējošie sociālie faktori    10
4.  Merčendaizings un reklāma    12
4.1.  Merčendaizinga jēdziens. Impulsa pirkums    12
4.2.  Reklāmas ietekme uz patērētāju    13
5.  Pētījuma metodoloģija    15
6.  Iegūto datu analīze    16
  secinājumi    23
  Izmantotā literatūra    24
  pielikums    25
Darba fragmentsAizvērt

Tie ir patērētāju garīgo procesu elementi. Psiholoģiskie faktori nosaka patēriņa apjomu, kuram pamatā ir cilvēku vajadzības. Šādus faktorus var iedalīt vairākās grupās.
Pirmkārt, tas ir prestižs un atzinība. Cilvēkiem ir vajadzīga atzinība un prestižs citu cilvēku acīs, tāpēc viņi iegādājas luksus preces. Prestižs un atzinība ir spēcīgs pirkšanas motīvs.
Otrkārt, nozīmīga ir arī pieķeršanās un mīlestība jeb uzticība noteiktam zīmolam. To var klasificēt arī kā emocionālo pirkšanas motīvu.
Nozīmīgs psiholoģiskais faktors ir arī cilvēka uztvere. Uztvere veido cilvēku pasaules uzskatu. Būtībā šis atlases un analīzes process nozīmē to, ka cilvēku uzskati par pasauli ir nepilnīgi, tādēļ cilvēka smadzenes aizpilda „robus” uztverē, sintezējot savas zināšanas, iepriekšējo pieredzi, baumas, fantāziju utt. Mārketinga speciālistiem ir iespējams aizpildīt dažus robus cilvēku uztverē ar mārketinga komunikāciju palīdzību, taču komunikācijas mēģinājumi neizbēgami sastapsies ar cilvēka prāta atlases un analīzes procesa pretestību (Blaits Dž. Mārketings, rokasgrāmata, 42.lpp).
Kā nākamo var minēt motīvus jeb iekšējo spēku, kas liek patērētājam rīkoties un pirkt vienu vai citu preci.
Pircēju izvēli iepērkoties ietekmē arī to spējas un zināšanu līmenis. Iepriekš iegūtās zināšanas par produkta veidu vai marku ietekmē lēmuma pieņemšanas veidu. Mārketinga darbiniekiem ir samērā grūti uzzināt vai novērtēt katra pircēja priekšzināšanu līmeni, tādēļ daudz labāk ir mēģināt ar mārketinga komunikācijas palīdzību papildināt patērētāja zināšanu līmeni.
Arī patērētāja attieksmei ir liela nozīme. Attieksmei ir trīs sastāvdaļas :
izzināšana, kas raksturo apzinātu prāta darbību,
iespaids, kas raksturo patērētāja emocionālo attieksmi pret produktu,
apņemšanās, kas raksturo plānota uzvedības vai rīcības modeļa īstenošanu.
Apņemšanās ir tikai nodoms, jo ne vienmēr seko reāla rīcība, jo citu faktoru ietekme var traucēt tās realizāciju.
Un kā pēdējais psiholoģiskais faktors ir cilvēka personība. Tas ir īpašību un uzvedības modeļa kopums, kas padara ikvienu cilvēku unikālu. Personība mainās ļoti lēnam, ja vispār mainās, tādēļ no mārketinga komunikācijas viedokļa būtu uzskatāma par nemainīgu. Parasti mārketingu speciālisti vēršas pie atsevišķiem personību tipiem, piemēram, sabiedriskiem cilvēkiem, individuālistiem, konkurētspējīgiem vai sportiskām personībām (Blaits Dž. Mārketings, rokasgrāmata, 42.lpp).…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −4,48 €
Materiālu komplekts Nr. 1229288
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties