Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
2,49 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:940026
 
Vērtējums:
Publicēts: 21.05.2004.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Vidusskolas
Literatūras saraksts: Nav
Atsauces: Nav
Darba fragmentsAizvērt

Savā referātā apskatīju faktorus, kas ietekmē cenu kā tādi, pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī, kas notiek, kad valsts iejaucas cenu veidošanā. Precīzi neizdarīju secinājumus par cenu līmeņa stabilizāciju bet virspusēji apskatīju tā izmaiņas. Shematiski parādīju kā gadu gaitā procentuāli mainījušās cenas. Gandrīz visos gadījumos šīs cenas gadu pēc gada pieaug, lai gan pēdējo gadu laikā tas nav tik krasi, tomēr par pilnīgu cenu līmeņa stabilizāciju nav iespējams runāt. Cenas pieaug katru gadu, citreiz pat mēnesi, to mēs ievērojam ik uz soļa – tad maizīte, kuru agrāk par vienu cenu varēja nopirkt trīs klaipus, tagad sanāk tikai viens un tā vēl varētu uzskaitīt simtiem piemēru. Sevišķi ievērojams cenu pastāvīgs kāpums ir tarifu pakalpojumos, palielinās īres maksa, apkure utt. dzīve paliek arvien dārgāka un līdz ar to grūtāka. It kā cenu līmenim līdzi palielinās algas līmenis, bet to samērs nav līdzvērtīgs, ne visi var atļauties to ko viņi vēlas. Ja algas līmenis paaugstinātos atbilstoši cenu līmenim, mūsu dzīve nebūtu dažbrīd tik nožēlojama.
Protams, es varu izdarīt viennozīmīgu secinājumu, ka Latvijā cenu līmenis pārsniedz ienākumu līmeni, līdz ar to nepieciešama kārtīga šo sfēru stabilizēšana, gandrīz tāpat kā visu citu šajā valstī.
Būtībā cena pēc definīcijas ir produkta vērtība naudas izteiksmē t.i. patērētāju maksa par produkta lietošanas rezultātā gūto labumu.

Cena un piedāvājuma lielums. Piedāvājums ir pārdevēju – gan pašu ražotāju, gan starpnieku tirgotāju – ekonomiskā uzvedība, kas atspoguļo centienus pārdot noteiktu preču daudzumu konkrētā laika posmā atkarībā no cenām un ārpuscenas faktoriem. Ciktāl pārdevēja ekonomiskā izdzīvošana, saņemamās peļņas lielums ir atkarīgs no pārdodamo preču cenu līmeņa, veidojas nepieciešamā cēloņsakarība starp cenu un piedāvājuma lielumu. Tātad, pārdevēja ekonomisko uzvedību piedāvājuma jomā vispirms motivē konkrētās preces konkrētā cena.
Kā zināms, jo augstāka cena, jo lielāks piedāvājums. Ja ražošanas izmaksas nemainās, peļņu regulē cena

Cena produktam var veidoties arī atkarībā no pieprasījuma.
Reālajā tirgus ekonomikā darbojas vienots cenu veidošanās mehānisms, kur ne tikai cena ietekmē pieprasījuma un piedāvājuma lielumu, bet arī pieprasījums un piedāvājums mijiedarbībā regulē cenu līmeni.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −2,98 €
Materiālu komplekts Nr. 1178230
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties