Pievienot darbus Atzīmētie0
Darbs ir veiksmīgi atzīmēts!

Atzīmētie darbi

Skatītie0

Skatītie darbi

Grozs0
Darbs ir sekmīgi pievienots grozam!

Grozs

Reģistrēties

interneta bibliotēka
Atlants.lv bibliotēka
Akcijas un īpašie piedāvājumi 2 Atvērt
  • Sociālo prasmju veicināšanas iespējas 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

     Novērtēts!

    Diplomdarbs60 Pedagoģija

21,48 € Ielikt grozā
Gribi lētāk?
Identifikators:129624
 
Vērtējums:
Publicēts: 08.01.2006.
Valoda: Latviešu
Līmenis: Akadēmiskais
Literatūras saraksts: 45 vienības
Atsauces: Ir
SatursAizvērt
Nr. Sadaļas nosaukums  Lpp.
  Ievads    3
1.  Teorētiskās nostādnes par sociālajām prasmēm pedagogu un psihologu skatījumā    6
1.1.  Sociālo prasmju būtība    6
1.2.  Sociālo prasmju veidošanās īpatnības jaunākajā pirmsskolas vecumā    11
2.  Sociālo prasmju veidošanās nosacījumi pirmsskolā    19
2.1.  Skolotāja loma un pedagoģiskā kompetence    19
2.2.  Sociālo prasmju veicināšanas metodes, paņēmieni un līdzekļi    21
2.3.  Ģimenes līdzdalība    24
3.  Praktiskā izpēte    27
3.1.  Izmēģinājumdarbība un iegūto rezultātu analīze    27
3.2.  Vecāku anketēšanā iegūtās informācijas analīze    45
  Secinājumi    49
  Literatūras saraksts    51
  Pielikumi    51
1.  Novērošanas protokoli Nr.1, Nr.2   
2.  Rotaļas un ieteikumi sociālo prasmju veidošanai   
Darba fragmentsAizvērt

Ikviens cilvēks veidojas par personību, dzīvojot un augot savā mikrovidē, tālāk pārejot plašākā telpā – makrovidē. Sabiedrības ietekmju kopumu uz cilvēka personības attīstību dēvē par socializāciju. Šajā procesā indivīds apgūst uzvedības modeļus, sociālās normas un vērtības, kas nepieciešamas veiksmīgai funkcionēšanai sabiedrībā.
Mūsdienu Latvijā raksturīgas straujas pārmaiņas sociālajā un politiskajā dzīvē, izglītības sistēmā, apkārtējā vidē. Izglītības sistēmā ienāk demokrātisma, humānisma un individualizācijas principi. Notiek izglītības paradigmu maiņa. UNESCO starptautiskās komisijas ziņojumā „Izglītība divdesmit pirmajam gadsimtam” noteiktas jaunas pamattēzes, uz kurām balstīsies nākotnes izglītība: mācīties zināt, mācīties darīt, mācīties sadarboties un mācīties būt. Šīs pamattēzes ietver sevī sociālās prasmes visplašākajā nozīmē [28, 31– 43].
Pēdējā laikā arvien lielāku nozīmi iegūst sociālo prasmju apguve. To nepieciešamību nosaka straujā tehnikas nozaru un jauno informācijas tehnoloģiju attīstība. Darba tirgū palielinās pieprasījums pēc darbiniekiem ar augstu sociālo prasmju attīstības līmeni. Mainās arī cilvēku saskarsmes un sadarbības veidi. No slēgta tipa sabiedrības pārejam uz jaunu sabiedrību, kas ir daudz atvērtāka pasaulei.
Sociālo prasmju apguve raksturo cilvēka gatavību dzīvesdarbībai. Sociālā gatavība ir ļoti nozīmīgs rādītājs, kas nosaka, cik veiksmīgi bērns spēs iekļauties jaunās dzīves situācijās.
Agrāk pastāvēja uzskats, ka pamatkritērijs bērna gatavībai uzsākt mācības skolā ir intelektuālās attīstības līmenis. Šobrīd vienlīdz svarīga kļuvusi sociālo prasmju un iemaņu apguve.
Pedagoģes G. Skukinas pētījumi liecina, ka 67 % jaunāko klašu skolēnu neprot organizēt saskarsmi: ieklausīties sarunas partnera teiktajā, rast izeju problēmsituācijās, līdzpārdzīvot [ 35, 82-86]. Lai sociālo prasmju trūkums nesagādātu problēmas vēlāk, pamats tām jāieliek jau pirmsskolas vecumā.…

Autora komentārsAtvērt
Darbu komplekts:
IZDEVĪGI pirkt komplektā ietaupīsi −42,96 €
Materiālu komplekts Nr. 1127203
Parādīt vairāk līdzīgos ...

Atlants

Izvēlies autorizēšanās veidu

E-pasts + parole

E-pasts + parole

Norādīta nepareiza e-pasta adrese vai parole!
Ienākt

Aizmirsi paroli?

Draugiem.pase
Facebook

Neesi reģistrējies?

Reģistrējies un saņem bez maksas!

Lai saņemtu bezmaksas darbus no Atlants.lv, ir nepieciešams reģistrēties. Tas ir vienkārši un aizņems vien dažas sekundes.

Ja Tu jau esi reģistrējies, vari vienkārši un varēsi saņemt bezmaksas darbus.

Atcelt Reģistrēties